Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Herinstallatie nieuwere versie  (gelezen 3523 keer)

Re: Herinstallatie nieuwere versie
« Reactie #25 Gepost op: 2010/12/31, 16:57:14 »
Interessant.
Bedankt voor de link   ;)

Geen probleem. Heb die lijst een aantal keren nodig gehad toen ik minder prettige systemen omtoverde van Windows naar Ubuntu. Die lijst staat tegenwoordig in mijn favorietenlijst.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Herinstallatie nieuwere versie
« Reactie #26 Gepost op: 2010/12/31, 17:29:24 »
Nou ik moet zeggen dat ik op het goede spoor gebracht ben. Hopelijk is alles nu goed. Dit bericht tokkel ik nu in in Ubuntu versie 10.10. Ben gaan kijken naar wat er verder op de link stond. Daar kwam het één en ander over het booten ook ter sprake. Iets verderop had ik iets gelezen over zelf iets van een LiveCD (.iso) maken. Dat stond me niet zo aan. Ben later weer de beruchte CD gaan opstarten. En in het paars-achtige (purper) scherm op de spatie gedrukt om wijzigingen bij het opstarten aan te brengen. Als je in dat menu dan op F6 (andere opties of other options) drukt krijg je een aantal opties waarbij je kunt aangeven van NOSETMODI ofzo. Je ziet ook als je weer terug gaat naar het oorspronkelijke menu dat als je op de optie staat voor het uitvoeren van Ubuntu zonder installeren, dan staat er iets van: boot=casper of zoiets. En met deze instelling wordt er bij mij wel opgestart. Dus ik zou zeggen hardstikke bedankt . =D
« Laatst bewerkt op: 2010/12/31, 17:31:01 door Baconcutter »

Offline jolo

  • Lid
Re: Herinstallatie nieuwere versie
« Reactie #27 Gepost op: 2010/12/31, 23:41:11 »
Als je in dat menu dan op F6 (andere opties of other options) drukt krijg je een aantal opties waarbij je kunt aangeven van NOSETMODI ofzo.
Je bedoelt neem ik aan nomodeset. Dat is eigenlijk geen oplossing, maar een workaround. Zie bijvoorbeeld op deze Tutorials site Ubuntu 10.04 “Lucid” Blank Screen at Startup : Workaround.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Herinstallatie nieuwere versie
« Reactie #28 Gepost op: 2011/01/01, 13:57:50 »
Daar heb je helemaal gelijk in.
Trouwens eerst nog even de beste wensen voor het nieuwe jaar (voordat ik het vergeet).
Bedankt dat je ons daarnaartoe verwijst. Ben er ook achter gekomen dat na de installatie nog steeds hetzelfde aan de hand is. Dus zal dat bestand van Grub ofzo aangepast moeten worden.  Moet alleen nog even bekijken wat daar precies in moet komen te staan. Als ik me niet vergis moet ik eerst in het bootmenu wat ik nu krijg het opstarten van Ubuntu aanpassen en daarna als hij goed is opgestart naar dat /etc/default/grub gaan om dat grub bestand aan te passen en niet vergeten om daarna ook nog 'update-grub' uit te voeren.

Re: Herinstallatie nieuwere versie
« Reactie #29 Gepost op: 2011/01/02, 09:12:15 »
Als je het bootmenu volledig naar wens wil maken volg je deze richtlijnen : http://sites.google.com/site/guyenlutgard/home/ubuntu-1/grub-bootloader
Eén nadeel : bij een kernel update moet je wel opnieuw een aanpassing doen en na veranderingen uiteraard "sudo update-grub"
Btw, de beste wensen voor het nieuwe jaar aan iedereen hier op t' forum  =D  =D
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Reijer

  • Lid
Re: Herinstallatie nieuwere versie
« Reactie #30 Gepost op: 2011/01/04, 11:21:34 »
Aangezien versie 10.10 problemen gaf, zou ik eens 10.04 LTS proberen. Sowieso een uitstekende keuze, want het is een LTS-versie: http://sites.google.com/site/computertip/versiekeuze

Installatie kun je als volgt doen:
http://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie
Pjotr,
Ik draai 9.10 en wil over op 10.04 of 10.10
Ik heb ook nog een "oefen-PC"staan: dual boot 10.10 en XP; Virtual Box in 10.10.
Op deze PC heb ik eerst maar eens geprobeerd of het bestand .Mozilla-Thunderbird bruikbaar is om meteen weer te kunnen mailen. Maar het blijkt dat de overgang van TB 2. ... naar 3. .... een stuk ingewikkelder is dan jij schrijft. Ik moest de account gegevens opnieuw invoeren en met veel moeite kreeg ik m'n adresboek weer op het scherm, maar de mails nog niet. TB versie 3 geeft gelukkig een Migratie Assistent. Het was gisteren al veel te laat om te proberen. Ik wacht nog even met de overstap totdat het overzetten soepel gaat.
Heb jij al ervaring met de overstap naar TB 3?

Reijer.
Ik heb er ook een nieuw draadje voor gemaakt: het werkt wel als .mozilla-thunderbird een andere naam krijgt: .thunderbird !
« Laatst bewerkt op: 2011/01/04, 17:22:21 door Reijer »

Offline Reijer

  • Lid
Re: Herinstallatie nieuwere versie
« Reactie #31 Gepost op: 2011/01/04, 21:18:11 »
Aangezien versie 10.10 problemen gaf, zou ik eens 10.04 LTS proberen. Sowieso een uitstekende keuze, want het is een LTS-versie: http://sites.google.com/site/computertip/versiekeuze

Installatie kun je als volgt doen:
http://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie
Pjotr,
Ik draai 9.10 en wil over op 10.04 of 10.10
Ik heb ook nog een "oefen-PC"staan: dual boot 10.10 en XP; Virtual Box in 10.10.
Op deze PC heb ik eerst maar eens geprobeerd of het bestand .Mozilla-Thunderbird bruikbaar is om meteen weer te kunnen mailen. Maar het blijkt dat de overgang van TB 2. ... naar 3. .... een stuk ingewikkelder is dan jij schrijft. Ik moest de account gegevens opnieuw invoeren en met veel moeite kreeg ik m'n adresboek weer op het scherm, maar de mails nog niet. TB versie 3 geeft gelukkig een Migratie Assistent. Het was gisteren al veel te laat om te proberen. Ik wacht nog even met de overstap totdat het overzetten soepel gaat.
Heb jij al ervaring met de overstap naar TB 3?

Reijer.
Ik heb er ook een nieuw draadje voor gemaakt: het werkt wel als .mozilla-thunderbird een andere naam krijgt: .thunderbird !
Het is toch iets lastiger: Ik heb hier 3 keer geprobeerd alles van TB versie 2.0.0.24 naar versie 3.1.7 te exporteren: (backup bestand: .thunderbird).
naar Ubuntu 10.10 64 bits: gelukt
naar Ubuntu 10.10 32 bits: gelukt
naar Ubuntu 10.04 32 bits: mislukt.

Wat is hier loos ?
Reijer.

Re: Herinstallatie nieuwere versie
« Reactie #32 Gepost op: 2011/01/05, 19:45:44 »
reijer,
ga hier a.u.b. mee verder in het daarvoorbestemde (zelfgemaakte) topic.

dank u

groet,
dex
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken