Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD-recorder met harde schijf aansluiten ?  (gelezen 9086 keer)

DVD-recorder met harde schijf aansluiten ?
« Gepost op: 2008/03/24, 19:51:48 »
Weet niet of het mogelijk is.  Heeft er hier al iemand een DVD-recorder met harde schijf aangesloten gekregen op z'n systeem ?  En dan bedoel ik: zo dat je op z'n minst de opgeslagen films kunt overzetten.  In het ideale geval dusdanig dat je ook een soort menu-structuur krijgt of zelfs kunt bewerken...

Is maar een vraag.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

DVD-recorder met harde schijf aansluiten ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/24, 20:31:08 »
Ik heb zelf geen DVD-recorder, wel het een en ander over gelezen. Het hangt er van af wat voor een een aansluitingen je recorder beschikt S-Video , Coaxiaal Digitaal , Optisch Digitaal bijvoorbeeld er zullen ongetwijfeld nog een aantal typen zijn.  Ik zou eerst kijken wat voor een uit/ingangen aanwezig zijn en je welke op je PC hebt zitten.
Wat betreft de Firmware(zoals dat zo mooi heet) die zit ingebakken in de recorder, er zijn wel recorder's die geschikt zijn voor Linux, er zijn er ook een hoop bij die gesloten software hebben. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

DVD-recorder met harde schijf aansluiten ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/25, 02:48:45 »
Bekenste merken zijn Yamada en Kiss.

Die hebben ook de mogelijkheid om aangesloten te zijn op je netwerk.
Omdat ze dan een eigen ipadres hebben kan je ze benaderen zijnde een PC.

Wat het in wezen ook is.

Er draait Linux op en de firmware is heel makkelijk de updaten.

nog zo'n voorbeeld is de Dreambox.
Echter dit is een Schotel ontvanger, en is meer bedoel voor de hobbyist als voor de noob gebruiker.

De software word regelmatig geupdate en je kan zelf eindeloos pielen op die dingen.

TIP:
Lees veel over dit soort merken om de juiste keuze te maken , dit ivm eigenaardigheden die per typen verschillen.


Dit is tegenwoordig ook in opkomst:
http://webshop.emule.nl/view_product.php?product=MU-7000AV

Erg leuke apparaatjes en erg makkelijk.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

DVD-recorder met harde schijf aansluiten ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/25, 08:15:47 »
Ziet er best interessant uit. Kan je die ook programmeren om op te nemen van TV ?

In afwachting dat ik centen heb voor wéér een apparaat, is dit draadje eigenlijk ook een algemene vraag naar gebruikerservaringen.  Wie heeft het ooit al, en met welke HDD-recorder, voor elkaar gekregen ?

Ik heb een twee jaar oude Philips DVDR 5330H_19
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

DVD-recorder met harde schijf aansluiten ?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/26, 16:31:38 »
Prosper, ik had de vraag niet helemaal goed gelezen,dom van mij :( Zoals ik al eerder zei heb ik geen DVD recorder. Als ik er een koop zal die Linux vriendelijk moeten zijn.
Misschien krijg je nog wat meer reacties, ik blijf het draadje volgen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Petervdw

  • Lid
DVD-recorder met harde schijf aansluiten ?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/27, 11:54:49 »
In real time maak ik ook opnamen vanaf TV direct naar de computer, als je een aftak scart kabel hebt kun je ook naar de DVD-recorder opnemen. Andersom kun je een opname op de DVD-recorder weer afspelen, en tegelijk weer op de computer zetten.
Maar dat is denk ik niet wat Prosper bedoelt. Die wil een programma op de DVD-recorder opnemen, en vervolgens via een ethernetkabel/netwerkje regelrecht met 10/100/1000 Mbps de opname overzetten op de harddisk.
Zo begrijp ik tenminste de vraagstelling. En ik moet eerlijk zeggen: ik heb geen antwoorden, maar misschien is nu het probleem duidelijker geschetst.
Vr.groet, peter

Offline Petervdw

  • Lid
DVD-recorder met harde schijf aansluiten ?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/27, 12:24:10 »
Aan arie
OK, duidelijk. Bedankt voor je reactie.
Vr.groet, peter

Ik zie, dat ik ook heel slecht kan lezen. Zal wel van de drank komen. Gandyman beschreef het ook al.

Offline lizardman

  • Lid
DVD-recorder met harde schijf aansluiten ?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/27, 12:46:06 »
Citaat van: arie
ik heb een KiSS DP-558, tv tuner ( analoog ) hd recorder en cd/ dvd speler met netwerk aansluiting.
voor windows en OS X zit er een programma bij om te streamen vanaf je computer. voor Linux zijn er ook van die programma's. streamen vanaf de KiSS naar je computer gaat gewoon met totem enzo

bij de tv tuner zit ook een ingebouwde tv gids, programma's kan je zo makkelijk programmeren.
Waar kun je die nog kopen? ik zou er graag een willen. 'K heb nu een KISS DP-1500 (had destijds niet genoeg euries voor de DP 558) maar deze speelt geen dubel-lagige dvd's meer af. Maar de functie van het streamen naar de tv en stereo wil ik eigenlijk niet missen. Heb een kiss servertje lopen op m'n router met ingebouwde hdd, dus al m'n media altijd bij de hand.

edit: zpelling.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline lizardman

  • Lid
DVD-recorder met harde schijf aansluiten ?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/28, 00:27:02 »
Ok dank je.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)