Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: schaak / eboard  (gelezen 8300 keer)

Offline wiert

  • Lid
schaak / eboard
« Gepost op: 2007/11/25, 21:23:32 »
Hallo,

Ik heb me net erg vermaakt met een spelletje on-line schaak via eboard. Alleen wel jammer dat er geen chat-functie in zit (althans, heb ik niet gezien). Kent iemand een soortgelijk programma, waarin iets meer mogelijkheid tot interactie met tegenstanders zit?

Wiert.

Offline Soul-Sing

  • Lid
schaak / eboard
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/25, 21:33:21 »
Citaat van: wiert
Hallo,

Ik heb me net erg vermaakt met een spelletje on-line schaak via eboard. Alleen wel jammer dat er geen chat-functie in zit (althans, heb ik niet gezien). Kent iemand een soortgelijk programma, waarin iets meer mogelijkheid tot interactie met tegenstanders zit?

Wiert.
Citaat
Eboard

Kies in het menu voor peer Kies daarna voor verbinden met: FICS. Je kunt inloggen als gast (guest). In het submenu rechts verschijnen mogelijke kandidaten, die uitgenodigd kunnen worden voor een spelletje schaak. Dat submenu heet : seektable.

Het is natuurlijk ook mogelijk een account aan te maken met een password. Dat kan via freechess.org. Er wordt na registratie naar je loginnaam gevraagd, wanneer je wilt inloggen. Met het match commando daag je een tegenstander uit, met het commando "seek" ben je voor anderen beschikbaar en zichtbaar als mogelijke kandidaat om mee te schaken. Met het commando Private tell kun je afgezonderd chatten met je tegenstander. Met het commando Channel tell kun je algemene informatie opvragen en kun je chatten met alle personen die online zijn.

Offline wiert

  • Lid
schaak / eboard
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/25, 22:06:18 »
Ik snap em.

Kan ik toevallig ook nog bij ander partijen meekijken?

Offline wiert

  • Lid
schaak / eboard
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/25, 22:11:27 »
Ik zag ook enkele screenshots van Decaf, een andere interface. Zag er mooi(er) uit, maar helaas niet gemakkelijk te installeren via software toevoegen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
schaak / eboard
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/25, 22:11:35 »
Citaat van: wiert
Ik snap em.

Kan ik toevallig ook nog bij ander partijen meekijken?
nou, dat weet ik eigenlijk niet.

steven

  • Gast
schaak / eboard
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/25, 22:40:51 »
@wiert

Inloggen als gast.
En dan kan je spelen en partijen van anderen bekijken. (commando "observe")

http://www.freechess.org/Login/jin/applet.php

Offline wiert

  • Lid
schaak / eboard
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/25, 23:18:22 »
Thanx!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
schaak / eboard
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/25, 23:19:16 »
Schaken bij Yahoo Games is ook leuk....  :-)

Offline Soul-Sing

  • Lid
schaak / eboard
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/26, 09:43:04 »
Citaat van: pjotr123
Schaken bij Yahoo Games is ook leuk....  :-)
nee pjotr voor ons "senioren" zijn al die knipperende reclames en toeters en bellen veel te druk! freechess rulez. ik ben gister nog verschrikkelijk ingemaakt door .....wie eigenlijk? :(

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
schaak / eboard
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/26, 10:11:16 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: pjotr123
Schaken bij Yahoo Games is ook leuk....  :-)
nee pjotr voor ons "senioren" zijn al die knipperende reclames en toeters en bellen veel te druk! freechess rulez. ik ben gister nog verschrikkelijk ingemaakt door .....wie eigenlijk? :(
Adblock maakt korte metten met die vreselijke reclames op Yahoo.... Ik heb daar een heerlijk rustig schaakbord, hoor!  :-)