Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wisselen tussen 2 pc's met een swirchbox  (gelezen 666 keer)

compuzelf

  • Gast
wisselen tussen 2 pc's met een swirchbox
« Gepost op: 2008/03/24, 11:34:35 »
Hallo,
Ik gebruik thuis 2 pc's, 1 voor windows en een voor ubuntu. om niet steeds de kabels los te moeten maken gebruik ik een swotchbox van het merk belkin. van de ene naar de andere pc schakelen moet met een toetssencombinatie. en nu komt het: van windows naar ubuntu gaat goed, maar terug niet. de toetsencombi is "scroll lock, scroll lock pijltje. Wie kan mij verder helpen? ik ben een beginnende linux-gebruiker
groet, compuzelf

wisselen tussen 2 pc's met een swirchbox
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/24, 15:53:10 »
Het zou geen probleem moeten zijn, ik heb hier een KVM switch tussen de PC's hangen en switchen gaat probleemloos. Al heb ik in een ver verleden wel dezelfde problemen gehad met een goedkoop logitech toetsenbord, nooit op kunnen lossen. Ander toetsenbord aan de switch gehangen en het werkte weer.
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
wisselen tussen 2 pc's met een swirchbox
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/24, 18:07:42 »
hier ook een kvm switch, werkt prima, alleen moet je er wel voor zorgen dat als ubuntu opstart, de kvm switch wel op de ubuntu pc staat, anders krijg je (ik wel) problemen met de resolutie. Mloet je weer herstarten ed. En mijn switch werkt niet met een toetsencombi, maar gewoon een knopje op de switch

verder werkt het prima!
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
wisselen tussen 2 pc's met een swirchbox
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/24, 23:18:55 »
Citaat van: Idzme
alleen moet je er wel voor zorgen dat als ubuntu opstart, de kvm switch wel op de ubuntu pc staat, anders krijg je (ik wel) problemen met de resolutie. Mloet je weer herstarten ed.
Daar zijn oplossingen voor:
1. Geef ctrl-backspace, dan hoeft niet je systeem te rebooten, alleen GDM.
2, Verwijder de andere resoluties uit /etc/X11/xorg.conf (wel eerst een backup maken !! )
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.