Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fonts  (gelezen 10551 keer)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Fonts
« Gepost op: 2008/08/15, 20:06:42 »
Hey beste mensen!

Ik ben een tijdje weg geweest van het forum maar ben altijd ubuntu gebruiker gebleven!

nu op mijn nieuwe laptop (hp pavilion dv6000) 8.04 geinstalleerd en alles werkte (na het updaten) eigenlijk gelijk, zelfs de ingebouwde webcam enzo.. erg goed dus!

Nu heb ik alleen nog een probleempje, op sommige websites blijven lettertypes onwijs lelijk overkomen terwijl dit in firefox onder windows niet het geval is!

Ik heb die ms fonts al geinstalleerd en die lcd smoothing aangevinkt... maar tot nu toe geen succes..

Heb ik toch nog een stap over het hoofd gezien?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Fonts
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/15, 20:08:36 »
Heb je dit hele lijstje al afgewerkt?
http://computertip.googlepages.com/directdoen

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Fonts
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/15, 20:09:19 »
ja, helemaal die gebruik ik eigenlijk na elke clean install.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Fonts
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/15, 20:11:10 »
Welke webstek is dan lelijk in Firefox 3? Post eens schermafdrukken, liefst eentje vanuit Windows en eentje vanuit Linux, ter vergelijking. Gebruik daarvoor bijvoorbeeld http://imageshack.us

-toevoeging-
Tip: je kunt ook wat lettertypes kopiëren vanuit je Windows:
http://computertip.googlepages.com/ubuntutipsentrucs
(nummer 12)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Fonts
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/15, 20:14:13 »


dat is die vanuit Ubuntu

ik ga even reloggen voor het vista screenshot.

EDIT:

En dit is het windows screenshot:



Of ligt het gewoon aan mijn ogen?

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Fonts
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/15, 20:45:48 »
Ik zie nu trouwens dat g-mail ook heel blokkig is.. ach als dit het enigste is waar ik mee blijf zitten is het niet erg hoor. Ik vroeg het me alleen af!

Krijg jammer genoeg mijn vodafone umts ook niet goed geinstalleerd :(

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Fonts
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/15, 21:08:55 »
Ik zie inderdaad verschil, ja. Het zou ook aan een verschil in driver voor je videokaart kunnen liggen. Welke driver gebruik je in Linux en welke videokaart heb je?

Overweeg ook dit eens: je kunt ook wat lettertypes kopiëren vanuit je Windows:
http://computertip.googlepages.com/ubuntutipsentrucs
(nummer 12)

Voor die umts kun je beter een apart onderwerp aanmaken.

Fonts
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/15, 21:25:08 »
Heb net zelf de website geopend in FF.  Die ziet er niet echt goed uit, nee.
Bij mijn voorkeuren van FF staat bij Inhoud, Lettertypes aangevinkt: "websites toelaten om hun eigen lettertypen te gebruiken".
Vink ik dat uit, dan ziet het er regelmatiger uit, maar is het niet het goede type (dan is trouwens Ubuntu-nl ook in een ander letertype :( ).
Uit de paginabron heb ik volgend lijntje gekopieerd.  Weet echter niet genoeg van HTML om te weten of dat stukje ook van toepassing is op de tekst die er niet goed uitziet...
Citaat van: paginabron
style="font-family:Helvetica,Arial,sans-serif,verdana;font-size:9px
Voor de volledigheid: ik heb alle msttcorefonts geïnstalleerd... en ik heb een ATI X1400 met de fabrieksdriver.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Fonts
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/15, 21:39:04 »
Citaat van: pjotr123
Ik zie inderdaad verschil, ja. Het zou ook aan een verschil in driver voor je videokaart kunnen liggen. Welke driver gebruik je in Linux en welke videokaart heb je?

Overweeg ook dit eens: je kunt ook wat lettertypes kopiëren vanuit je Windows:
http://computertip.googlepages.com/ubuntutipsentrucs
(nummer 12)

Voor die umts kun je beter een apart onderwerp aanmaken.
Ik heb de Nvidia GeForce 8400M GS en heb de drivers in gebruik die door ubuntu werden aangeraden (wel de closed drivers!)

Het kan natuurlijk ook gewoon aan die website liggen, ik weet dath ij al wat jaartjes oud is.. dus misschien niet helemaal aan de standaarden voldoet?

UMTS komt inderdaad een ander keertje wel ;)!

stap 12 heb ik trouwens al gedaan! zeer bruikbare/goeie handleiding!

Fonts
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/15, 23:27:12 »
Heb die site even door de mangel gedraaid bij Validator:
Ze geven liefst 100 fouten en 10 verwittigingen.  Misschien ligt het dus niet echt alleen aan FF in Ubuntu dat het beeld niet al te best is...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Fonts
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/15, 23:33:23 »
denk het ook niet, maar toch gek dat hij in win firefox er wel goed uitziet en in ubuntu niet, het is ook meer onscherp enzo dan dat het daadwerkelijk aan de fonts ligt.

Fonts
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/15, 23:55:06 »
Citaat van: ex
Ik heb de Nvidia GeForce 8400M GS en heb de drivers in gebruik die door ubuntu werden aangeraden (wel de closed drivers!)

Het kan natuurlijk ook gewoon aan die website liggen, ik weet dath ij al wat jaartjes oud is.. dus misschien niet helemaal aan de standaarden voldoet?

UMTS komt inderdaad een ander keertje wel ;)!

stap 12 heb ik trouwens al gedaan! zeer bruikbare/goeie handleiding!
Ik denk niet, dat het aan de site ligt, hoewel er nogal wat foutjes in zitten:



[edit] Prosper was me voor; ik heb nooit een typcursus gevolgd, dus ik ben nogal traag... :(
[offtopic: ik heb hiervoor de HTML-Validator Firefox extensie gebruikt; erg handig!]

Bij  mij ziet het er ook zo "blokkerig" uit:



Dat is eigenlijk zo sinds Firefox versie 3 (in versie 2 zag het er goed uit).
Heb me daar destijds suf naar gegoogled. Schijnt te maken te hebben met de gewijzigde manier waarop Firefox de fonts verwerkt; wellicht kan iemand met meer kennis hieromtrent daar uitsluitsel over geven?

M.v.g., Nico :)
Linux Mint 19.3 Mate

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Fonts
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/16, 09:06:29 »
Het klopt inderdaad dat ik het voor firefox 3 ook niet had. als ik er nu goed over na denk!

Super bedankt voor het kijken/proberen allemaal misschien dat het met een update van firefox toch weer goedkomt?
Ik kan er verder ook wel mee leven het is maar 1 of 2 websites die zo raar doen.

DarkEra

  • Gast
Fonts
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/16, 19:49:54 »
Hebben jullie wel de Ubuntu Restricted Extras geinstalleerd? Daarbij zitten de MS TT Core Fonts. Ik heb dus geen problemen met FF 3.

Offline eendje

  • Lid
Fonts
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/16, 20:30:44 »
Citaat van: DarkEra
Hebben jullie wel de Ubuntu Restricted Extras geinstalleerd? Daarbij zitten de MS TT Core Fonts. Ik heb dus geen problemen met FF 3.
Ik heb hier Msttcorefonts geïnstalleerd en dat helpt voor eigenlijk voor alle probleemsites, maar niet voor de snowboardsite waar het hier over gaat. Maar je kunt het proberen natuurlijk...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Fonts
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/16, 21:05:32 »
Citaat van: eendje
Citaat van: DarkEra
Hebben jullie wel de Ubuntu Restricted Extras geinstalleerd? Daarbij zitten de MS TT Core Fonts. Ik heb dus geen problemen met FF 3.
Ik heb hier Msttcorefonts geïnstalleerd en dat helpt voor eigenlijk voor alle probleemsites, maar niet voor de snowboardsite waar het hier over gaat. Maar je kunt het proberen natuurlijk...
Bij mij idem...Ziet er wel beter uit als je de letters vergroot met [Ctrl+Scrollwheel].

M.v.g., Nico. :)
Linux Mint 19.3 Mate

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Fonts
« Reactie #16 Gepost op: 2008/08/16, 21:11:42 »
inderdaad, het word wel mooier als je scrolt maar het blijft toch anders.

Ach.. zo vaak kom ik er niet meer dus het maakt niet zo heel veel uit!

umts werkend, school wifi (hva) werkend, xp seamless draaiend voor m'n ipod touch hack (ja, dan komt er linux op :D!)

hmm, ik ben wel klaar :)! Wat is het toch een mooi systeem dat ubuntu.

Toch bedankt voor het uitzoeken en bekijken iedereen!