Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer  (gelezen 705 keer)

Offline Amberr95

  • Lid
Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Gepost op: 2016/10/19, 20:58:46 »
Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier dus vergeef me als dit topic niet bij de goede categorie zit, wist niet waar ik hem moest plaatsen.
Mijn pa heeft sinds gisteren Ubuntu op mijn oude laptop gezet. Heb het vroeger ook wel eens gebruikt en nooit problemen mee gehad, tot nu toe dan.

Ik heb via een pirateproxy een serie gedownload, Gomorrah seizoen 2 met ondertitels. In totaal 7,4 GiB en ongeveer 700 MiB per aflevering. Het gaat om een Blu Ray rip.
Ik probeer nu de eerste aflevering af te spelen maar niks werkt. Begon met Gnome player, hiermee opende die automatisch. De beelden lopen heel langzaam als ik het hiermee open en het geluid loopt niet mee met het beeld. Praktisch niet te volgen dus.
Hierna heb ik KMplayer gedownload in de Lubuntu softwarecentrum. Hier doet die precies hetzelfde. Beeld loopt steeds vast, hapert en geluid loopt nier gelijk aan beeld.
Als laatste optie heb ik nu VLC gedownload. Hiermee leek die het eindelijk te doen, geluid loopt wel gelijk aan het beeld maar ook hier loopt het beeld weer steeds vast. Krijg nu de hele tijd grijs er door heen (zie foto)

Ik keek er echt super naar uit om eindelijk aan dit seizoen te beginnen en lekker even een serie te kijken maar het mag blijkbaar niet baten! Heb echt geen idee ook waar dit aan ligt, heb vroeger vaker series gedownload terwijl ik Ubuntu gebruikte en dat ging altijd prima. Vraag me dus echt af waar dit nou aan ligt en waar het probleem zit.

Zou degene die mij hiermee verder kan helpen echt ontzettend dankbaar zijn. Dus:

. Iemand die hier verstand van heeft en mij kan helpen?

Offline Amberr95

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/19, 21:06:23 »
Dit is het beeld wat ik steeds krijg. Even normaal beeld voor paar seconden en dan steeds dit er door heen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/19, 21:12:06 »
Ha, Gomorra seizoen 2! Ik ben een fan, dus bedankt voor de tip.  =D

Geef eens een volledig systeemoverzicht met inxi, op de volgende wijze:
https://sites.google.com/site/computertip/inxi

Offline Amberr95

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/19, 21:36:36 »
Ha, Gomorra seizoen 2! Ik ben een fan, dus bedankt voor de tip.  =D

Geef eens een volledig systeemoverzicht met inxi, op de volgende wijze:
https://sites.google.com/site/computertip/inxi
\

Nog een tip: Romanzo Criminale, vind ik persoonlijk een nog betere serie.

Verder heb ik gedaan wat op die site stond, hoop dat dit klopt? Zelf vrij weinig verstand van allemaal.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/19, 21:44:49 »
Ja, en na de installatie van inxi moet je 'm nog gaan gebruiken, hè.... Lees eens door, op die pagina?

Bovendien hoef je geen schermafdruk te maken: je kunt de tekst gewoon kopiëren en plakken met de muis, ook vanuit de terminal.

Offline Amberr95

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #5 Gepost op: 2016/10/19, 21:48:30 »
Oke, en hoe bedoel je precies gebruiken? Zie 8 puntjes staan maar dit zijn geen stappen die je moet volgen? Spijt me maar ik heb echt 0.0 verstand hiervan

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #6 Gepost op: 2016/10/19, 21:52:04 »
Oke, en hoe bedoel je precies gebruiken? Zie 8 puntjes staan maar dit zijn geen stappen die je moet volgen? Spijt me maar ik heb echt 0.0 verstand hiervan
Daar hoef je geen verstand van te hebben, da's gewoon een kwestie van goed lezen en precies doen wat er staat. Makkelijker kan ik 't niet maken..... Maar je moet wel de moeite nemen om 't rustig te lezen. =D

Ik vraag om een volledig systeemoverzicht, dus óf punt 1 óf punt 2.

Offline Amberr95

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #7 Gepost op: 2016/10/19, 21:59:28 »
Aha, dan krijg ik het volgende:

jade@jade-EASYNOTE-NJ66:~$ inxi -Fx
System:    Host: jade-EASYNOTE-NJ66 Kernel: 4.4.0-43-generic i686 (32 bit gcc: 5.4.0)
           Desktop: LXDE (Openbox 3.6.1) Distro: Ubuntu 16.04 xenial
Machine:   System: Packard Bell product: EASYNOTE_NJ66
           Mobo: Packard Bell model: SJV40-MV
           Bios: Phoenix v: V1.3121 date: 04/08/2009
CPU:       Dual core Intel T1600 (-MCP-) cache: 1024 KB
           flags: (lm nx pae sse sse2 sse3 ssse3) bmips: 6650
           clock speeds: max: 1662 MHz 1: 1662 MHz 2: 1662 MHz
Graphics:  Card: Intel Mobile 4 Series Integrated Graphics Controller
           bus-ID: 00:02.0
           Display Server: X.Org 1.18.3 drivers: intel (unloaded: fbdev,vesa)
           Resolution: 1366x768@60.00hz
           GLX Renderer: Mesa DRI Mobile Intel GM45 Express x86/MMX/SSE2
           GLX Version: 2.1 Mesa 11.2.0 Direct Rendering: Yes
Audio:     Card Intel 82801I (ICH9 Family) HD Audio Controller
           driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:1b.0
           Sound: Advanced Linux Sound Architecture v: k4.4.0-43-generic
Network:   Card-1: Qualcomm Atheros AR928X Wireless Network Adapter (PCI-Express)
           driver: ath9k bus-ID: 02:00.0
           IF: wlp2s0 state: up mac: 00:24:2c:4b:e3:bb
           Card-2: Broadcom NetLink BCM5784M Gigabit Ethernet PCIe
           driver: tg3 v: 3.137 bus-ID: 09:00.0
           IF: enp9s0 state: down mac: 00:23:8b:ab:5a:58
Drives:    HDD Total Size: 160.0GB (15.3% used)
           ID-1: /dev/sda model: Hitachi_HTS54321 size: 160.0GB
Partition: ID-1: / size: 144G used: 20G (15%) fs: ext4 dev: /dev/sda1
           ID-2: swap-1 size: 3.14GB used: 0.00GB (0%) fs: swap dev: /dev/sda5
RAID:      No RAID devices: /proc/mdstat, md_mod kernel module present
Sensors:   System Temperatures: cpu: 50.0C mobo: N/A
           Fan Speeds (in rpm): cpu: N/A
Info:      Processes: 147 Uptime: 1:17 Memory: 427.4/2957.3MB
           Init: systemd runlevel: 5 Gcc sys: N/A
           Client: Shell (bash 4.3.461) inxi: 2.2.35
jade@jade-EASYNOTE-NJ66:~$

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #8 Gepost op: 2016/10/19, 22:11:16 »
Je hebt een computer die op zich best nog even mee kan, maar je oude Intel-videokaartje is gewoon veel te zwak voor Ubuntu.

Mijn advies: installeer lichtgewicht Linux Mint Xfce (32-bits):
http://ftp.nluug.nl/os/Linux/distr/linuxmint/iso/stable/18/linuxmint-18-xfce-32bit.iso

Na installatie: schakel de visuele effecten uit in Xfce:
https://sites.google.com/site/computertip/reserve-5#TOC-Schakel-de-visuele-effecten-uit-in-Xfce
(punt 6.3, rechterkolom)

Daarmee kun je dan prima video's afspelen, daar durf ik om te wedden.

Offline Amberr95

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #9 Gepost op: 2016/10/19, 22:29:29 »
Top, hartstikke bedankt! Ga het installeren. Is dit makkelijk te doen? Laat wel weten of het allemaal gelukt is.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #10 Gepost op: 2016/10/19, 22:32:41 »
Mooi zo! Installeren is makkelijk en wijst zich bijna vanzelf.  :)

Offline Amberr95

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #11 Gepost op: 2016/10/19, 22:43:22 »
Heb je misschien een handleiding o.i.d. om dit makkelijk te downloaden? Heb t gedownload, daarna uitgepakt en krijg vervolgens 6 verschillende mappen te zien; boot, casper, dists, isolinux, pool., preseed.
weet dan niet meer hoe verder.


Offline Cme

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #13 Gepost op: 2016/10/20, 15:38:13 »
Hallo Amberr95, ik heb met belangstelling je vraag en het antwoord van Pjotr gevolgd.
Als ik even tussendoor een vraag mag stellen over de verwijzing van Pjotr:
Citaat
Geef eens een volledig systeemoverzicht met inxi, op de volgende wijze:https://sites.google.com/site/computertip/inxi
Op deze pagina staat het volgende waar ik mijn vraag over wil stellen @Pjotr:

"2. Apparatuuroverzicht met privacyfilter
"Als u hulp inroept van anderen bij computerproblemen, bijvoorbeeld op een internetforum, dan is het handig om hun een apparatuuroverzicht te verstrekken. Maar dan liefst wel eentje, waar privacygevoelige informatie uit is weggefilterd.
Belangrijk: maak eerst de terminal schermvullend, om afgebroken regels te voorkomen.
Gebruik de volgende terminalopdracht (kopieer en plak):
inxi -Fxz
"
Hoe wordt /of welke privacygevoelige informatie moet worden weggefilterd?
inix-Fx    geeft voor mij althans niet zo'n andere weergave.
Welke privacygevoelige informatie moet worden weggefilterd al moet men/ik dat handmatig?
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #14 Gepost op: 2016/10/20, 16:56:50 »
Hoe wordt /of welke privacygevoelige informatie moet worden weggefilterd?
inix-Fx    geeft voor mij althans niet zo'n andere weergave.
Welke privacygevoelige informatie moet worden weggefilterd al moet men/ik dat handmatig?
Uit de manpagina van inxi:
-z     Adds security filters for IP addresses, Mac, location (-w), and user home directory name. Default on for irc clients.

Offline Amberr95

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #15 Gepost op: 2016/10/22, 20:35:27 »
Nou,  heb slecht nieuws. Zelfs na dit alles, precies hetzelfde beeld, hetzelfde probleem. M'n pa heeft cd'tje gebrand, zonet Linux Mint xFace er op gezet. Prima allemaal, daarna ook kleine stukje gevolgd over. Het uitschakelen van de visuele effecten gevolgd, ook snel gepiept. Wil ik Gomorra weer starten , precies hetzelfde verhaal. Beelden haperen enorm, niet te volgen.

Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #16 Gepost op: 2016/10/22, 21:13:19 »
Citaat
Ik heb via een pirateproxy een serie gedownload, Gomorrah seizoen 2 met ondertitels. In totaal 7,4 GiB en ongeveer 700 MiB per aflevering. Het gaat om een Blu Ray rip.
Ik probeer nu de eerste aflevering af te spelen maar niks werkt. Begon met Gnome player, hiermee opende die automatisch. De beelden lopen heel langzaam als ik het hiermee open en het geluid loopt niet mee met het beeld. Praktisch niet te volgen dus.
Hierna heb ik KMplayer gedownload in de Lubuntu softwarecentrum. Hier doet die precies hetzelfde. Beeld loopt steeds vast, hapert en geluid loopt nier gelijk aan beeld.
Als laatste optie heb ik nu VLC gedownload. Hiermee leek die het eindelijk te doen, geluid loopt wel gelijk aan het beeld maar ook hier loopt het beeld weer steeds vast. Krijg nu de hele tijd grijs er door heen

@ Amberr95,

Open VLC: Extra > Invoer/Codecs > Hardware-versnelde decodering -> automatisch -> zet je om naar -> VA-API Video-encoder via DRM > Opslaan.

Lukt dit?

groet,
spievensterke.

« Laatst bewerkt op: 2016/10/22, 21:17:18 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #17 Gepost op: 2016/10/22, 21:16:49 »
Ik denk dat je beter voor deze computer xubuntu 14.04 kan installeren.
En dan de 32bits versie.
http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/releases/14.04.1/release/xubuntu-14.04.1-desktop-i386.iso
En daarna deze site eens raadplegen.
https://sites.google.com/site/computertip/direct-doen-xubuntu
Al is deze gemaakt voor xubuntu 16.04 is het toch toepasbaar.
Succes!
« Laatst bewerkt op: 2016/10/22, 21:19:33 door pederoco »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #18 Gepost op: 2016/10/22, 21:17:16 »
 Een Blu Ray rip kan te zwaar zijn voor je pc, maar het kan ook zijn dat de gedownloade  bestanden beschadigd zijn.
is de weergave op een andere pc wel goed?

Offline Amberr95

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #19 Gepost op: 2016/10/22, 21:48:56 »
Citaat
Ik heb via een pirateproxy een serie gedownload, Gomorrah seizoen 2 met ondertitels. In totaal 7,4 GiB en ongeveer 700 MiB per aflevering. Het gaat om een Blu Ray rip.
Ik probeer nu de eerste aflevering af te spelen maar niks werkt. Begon met Gnome player, hiermee opende die automatisch. De beelden lopen heel langzaam als ik het hiermee open en het geluid loopt niet mee met het beeld. Praktisch niet te volgen dus.
Hierna heb ik KMplayer gedownload in de Lubuntu softwarecentrum. Hier doet die precies hetzelfde. Beeld loopt steeds vast, hapert en geluid loopt nier gelijk aan beeld.
Als laatste optie heb ik nu VLC gedownload. Hiermee leek die het eindelijk te doen, geluid loopt wel gelijk aan het beeld maar ook hier loopt het beeld weer steeds vast. Krijg nu de hele tijd grijs er door heen

@ Amberr95,

Open VLC: Extra > Invoer/Codecs > Hardware-versnelde decodering -> automatisch -> zet je om naar -> VA-API Video-encoder via DRM > Opslaan.

Lukt dit?

groet,
spievensterke.

Hoi hoi, ik merk dat ik een vrij anders VLC menu heb dan jij hebt. Zie deze opties dan ook niet staan.

Offline Amberr95

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #20 Gepost op: 2016/10/22, 21:52:10 »
Een Blu Ray rip kan te zwaar zijn voor je pc, maar het kan ook zijn dat de gedownloade  bestanden beschadigd zijn.
is de weergave op een andere pc wel goed?

Dacht inderdaad dat het misschien hier aan lag, omdat het een Blu ray rip is. Ik heb het nog niet op een andere pc geprobeerd, ben wel nu bezig met iets anders te downloaden wat vrij klein is, om te kijken of dit wel gewoon afgespeeld kan worden.

Offline Amberr95

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #21 Gepost op: 2016/10/22, 22:02:21 »
Citaat
Ik heb via een pirateproxy een serie gedownload, Gomorrah seizoen 2 met ondertitels. In totaal 7,4 GiB en ongeveer 700 MiB per aflevering. Het gaat om een Blu Ray rip.
Ik probeer nu de eerste aflevering af te spelen maar niks werkt. Begon met Gnome player, hiermee opende die automatisch. De beelden lopen heel langzaam als ik het hiermee open en het geluid loopt niet mee met het beeld. Praktisch niet te volgen dus.
Hierna heb ik KMplayer gedownload in de Lubuntu softwarecentrum. Hier doet die precies hetzelfde. Beeld loopt steeds vast, hapert en geluid loopt nier gelijk aan beeld.
Als laatste optie heb ik nu VLC gedownload. Hiermee leek die het eindelijk te doen, geluid loopt wel gelijk aan het beeld maar ook hier loopt het beeld weer steeds vast. Krijg nu de hele tijd grijs er door heen

@ Amberr95,

Open VLC: Extra > Invoer/Codecs > Hardware-versnelde decodering -> automatisch -> zet je om naar -> VA-API Video-encoder via DRM > Opslaan.

Lukt dit?

groet,
spievensterke.

Toch nu gevonden wat je bedoelt, heb het omgezet maar nog steeds geen resultaat

Offline Amberr95

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #22 Gepost op: 2016/10/22, 23:10:00 »
Een Blu Ray rip kan te zwaar zijn voor je pc, maar het kan ook zijn dat de gedownloade  bestanden beschadigd zijn.
is de weergave op een andere pc wel goed?
Andere serie die ik zo net heb gedownload doet het wel gewoon prima. Ben bang  dat het dan toch aan de bestanden te zwaar zijn ?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Video'/ afspelen op Ubuntu lukt met geen enkele videoplayer
« Reactie #23 Gepost op: 2016/10/22, 23:47:46 »
Een Blu Ray rip kan te zwaar zijn voor je pc, maar het kan ook zijn dat de gedownloade  bestanden beschadigd zijn.
is de weergave op een andere pc wel goed?
Andere serie die ik zo net heb gedownload doet het wel gewoon prima. Ben bang  dat het dan toch aan de bestanden te zwaar zijn ?
Of beschadigd, het plaatje wat je had geplaatst had ik eerder gezien bij een ondeskundig gemaakte dvd-rip