Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Forum slecht bereikbaar  (gelezen 2830 keer)

Forum slecht bereikbaar
« Gepost op: 2015/12/03, 13:52:03 »
Al sinds gisteren is het forum regelmatig erg slecht bereikbaar. Hij blijft dan maar laden en laden en zegt uiteindelijk "Mislukt om pagina te laden". Na een tijdje werkt het dan weer wel voor eventjes. Hoe komt dit en kunnen jullie dit oplossen? Het gebeurt in verschillende browsers (QupZilla, Firefox, Chromium).

Frederik

  • Gast
Re: Forum slecht bereikbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/03, 14:07:12 »
Hier idem, gisteren en het grootste gedeelte van de ochtend onbereikbaar.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Forum slecht bereikbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/03, 15:03:59 »
Idem hier.

Offline Nero

  • Lid
Re: Forum slecht bereikbaar
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/03, 15:08:46 »
Geduld hebben ;) 8-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Forum slecht bereikbaar
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/03, 15:17:06 »
@Nero: uiteraard, en alle respect voor de vrijwilligers die dit forum in de lucht houden....  :)

Maar het zou wel prettig zijn om enige uitleg te krijgen over de oorzaken van de storingen.

Re: Forum slecht bereikbaar
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/03, 15:37:22 »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Nero

  • Lid
Re: Forum slecht bereikbaar
« Reactie #6 Gepost op: 2015/12/03, 16:00:28 »
'k Heb geen Smoelenboek, en door de strubbelingen van FB met de Privacycommissie zijn de publieke pagina's geblokkeerd.

Re: Forum slecht bereikbaar
« Reactie #7 Gepost op: 2015/12/03, 16:14:35 »
'k Heb geen Smoelenboek, en door de strubbelingen van FB met de Privacycommissie zijn de publieke pagina's geblokkeerd.

Ik heb ook geen Smoelenboek, maar hier in Nederland zijn FB-pagina's nog wel publiekelijk toegankelijk en dit staat er:

Citaat
Zoals u wellicht heeft gemerkt was ons forum korte tijd niet beschikbaar. Dit kwam door een probleem bij de hoster. (zie ook: https://www.hobby.nl/onderhoud-en-storingen/18-router-problemen.html
Inmiddels is het opgelost door de mensen van Hobbynet van HCC. Klasse!

Laten we hopen dat het waar is, want volgens hun was het alleen gisteren terwijl het vanmorgen en vanmiddag ook nog mis was... In ieder geval: HCC, bedankt! :) FB-poster: jammer dat het alleen op Smoelenboek is gepost en niet direct hier op het forum, want het gaat tenslotte over het forum en degenen die geen Smoelenboek hebben, zoals ik en Nero, missen het bericht dan ook...
« Laatst bewerkt op: 2015/12/03, 16:16:06 door Vistaus »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Forum slecht bereikbaar
« Reactie #8 Gepost op: 2015/12/03, 17:44:29 »
'k Heb geen Smoelenboek, en door de strubbelingen van FB met de Privacycommissie zijn de publieke pagina's geblokkeerd.

Ik heb ook geen Smoelenboek, maar hier in Nederland zijn FB-pagina's nog wel publiekelijk toegankelijk en dit staat er:

Citaat
Zoals u wellicht heeft gemerkt was ons forum korte tijd niet beschikbaar. Dit kwam door een probleem bij de hoster. (zie ook: https://www.hobby.nl/onderhoud-en-storingen/18-router-problemen.html
Inmiddels is het opgelost door de mensen van Hobbynet van HCC. Klasse!

Laten we hopen dat het waar is, want volgens hun was het alleen gisteren terwijl het vanmorgen en vanmiddag ook nog mis was... In ieder geval: HCC, bedankt! :) FB-poster: jammer dat het alleen op Smoelenboek is gepost en niet direct hier op het forum, want het gaat tenslotte over het forum en degenen die geen Smoelenboek hebben, zoals ik en Nero, missen het bericht dan ook...
Ik heb dit bericht op de Facebook gezet. Ik wilde het ook nog hier neerzetten, maar toen kwam er onverwacht bezoek (nee, niet Sinterklaas ;)), dus dat kwam er niet van. Ik weet er verder ook het fijne niet van, ik kwam dit bericht tegen op de website van Hobbynet en ga ervan uit dat het daaraan lag. In elk geval is het nu duidelijk. :)

Frederik

  • Gast
Re: Forum slecht bereikbaar
« Reactie #9 Gepost op: 2015/12/03, 18:15:09 »
Waarom is dit forum afhankelijk van zo'n hobbyclub ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Forum slecht bereikbaar
« Reactie #10 Gepost op: 2015/12/03, 18:18:14 »
Waarom is dit forum afhankelijk van zo'n hobbyclub ?
Sponsoring, waar we dankbaar voor zijn?  :)

En het is niet "zomaar" een hobbyclub: ze hebben tienduizenden leden, vroeger zelfs meer dan 100.000.

Re: Forum slecht bereikbaar
« Reactie #11 Gepost op: 2015/12/03, 23:16:45 »
Eens met Pjotr. En daarnaast is het niet alsof niet-hobbyclubs nooit problemen hebben. Onlangs nog die DDOS-aanvallen bij Ziggo waardoor, als je hun DNS gebruikte, de boel plat lag. En KPN met die grote, 'onverklaarbare' storing. Om maar even een paar voorbeelden te noemen.