Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overzetten en converteren van DV-films  (gelezen 1198 keer)

Offline koopman4

  • Lid
Overzetten en converteren van DV-films
« Gepost op: 2011/11/14, 18:03:34 »
Kan iemand mij vertellen hoe je het best een DV-film die gemaakt is op een Apple Macintosch G4 met Adobe Premiere 5.1:

1. Op een hardeschijf kan zetten (in  hoge kwaliteit) zodat je hem ook kan afspelen op een windows computer b.v. in Vista Windowsmediaplayer.

N.B. Heb ook DV ingang op de PC maar die herkent niet mijn camcorder. Welk programma moet ik hiervoor gebruiken en of instellingen?

2. Is het ook mogelijk te converteren naar .ts zodat je de film op de Humax kunt afspelen?

3. Is het ook mogelijk te converteren naar MPEG-2 PS VOB zodat ik de film in Mediaplayer op mijn TV kan vertonen.

Hoe kan ik e.a. het beste doen, met welke software programma's.



Alvast hartelijk dank, Gerard.


Re: Overzetten en converteren van DV-films
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/16, 07:52:53 »
Welke extensie heeft een DV film eigenlijk?
Naar welke formaten kan u een project, gemaakt met deze software, exporteren?
High Defenition staat momenteel voor 2 miljoen beeldpunten per frame. Dit kan in zowat alle formaten. Maar ik ben wel nog onvoldoende onderlegd in de linux software om goed te weten met welke programma's men dit precies kan creƫren.

Re: Overzetten en converteren van DV-films
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/16, 12:18:16 »
Een DV film  heeft de extensie .dv  ;)
Gewoonlijk is dit een bestand opgenomen met een camcorder en is ook enorm van omvang.
Een bestand van je camera naar je harde schijf schrijven doe je met de capture functie van Kino (staat in de repositories)
Video bestanden converteren werkt het best met ffmpeg (in de terminal) of met WinFF (een grafische variant van ffmpeg)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk