Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie UBUNTU  (gelezen 946 keer)

Offline vragen

  • Lid
Installatie UBUNTU
« Gepost op: 2007/11/24, 21:14:55 »
Ben ik weer.

Heb bij iemand UBUNTU op een pc gezet. Daarbij gekozen voor het behouden van Windows XP en UBUNTU er bij op. Helaas is Windows XP gestorven. Niet getreurd. Alleen UBUNTU loopt ontzettend traag. Het heeft ook wel meer dan 10 uren geduurd voordat alles er op stond. Nu wilde ik PUPPY LINUX er opzetten maar dat wordt geweigerd.

Weet iemand een oplossing? Ik weet niet hoeveel geheugen die pc heeft. Of had ik eerst UBUNTU er af moeten halen en dan de Puppy er in zetten? Heeft iemand tips?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Installatie UBUNTU
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/24, 21:16:26 »
Tijdens het opstarten moet de BIOS de hoeveelheid geheugen geven, ik denk dat je 192MB of minder op die PC hebt .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline vragen

  • Lid
Installatie UBUNTU
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/24, 21:20:13 »
Als diegene dat heeft, wat kan ik dan in dat geval het beste doen? UBUNTU loopt in de meeste gevallen wel goed maar heeft soms vast lopers.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Installatie UBUNTU
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/24, 21:38:46 »
192MB is het absolute minimum, wil Ubuntu werken.
Met Xubuntu zal het mogelijk beter lopen, maar het blijft behelpen (zo duur is geheugen niet !)
Maar hiervandaan kan ik natuurlijk niet hardmaken of dat het probleem is, misschien kan je eerst eens kijken hoeveel geheugen er is.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Installatie UBUNTU
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/25, 10:36:07 »
10 uur.... pfft dan heb je toch wel enigzins door dat er of een instelling verkeerd is of je gewoon te oude hardware hebt... draait xp wel erg lekker dan?

Installatie UBUNTU
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/25, 10:38:46 »
Citaat van: geurt
10 uur.... pfft dan heb je toch wel enigzins door dat er of een instelling verkeerd is of je gewoon te oude hardware hebt... draait xp wel erg lekker dan?
idd 10 uren. Loopt er wel serieus iets mis. Laatste keer bij iemand met de alternate cd : 1.5u
Wat bedoel je met "xp dood"
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline vragen

  • Lid
Installatie UBUNTU
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/25, 16:37:54 »
Windows XP is verdwenen!! Normaal gesproken moet je kunnen kiezen tussen Windows/UBUNTU.

Het is inderdaad een oude pc. Windows XP liep er ook niet goed op die gaf continu de melding: Te weinig harde schijf ruimte of zo iets of te weinig geheugen. Dit wist hij wel heel vaak te vertellen. Voor mensen die dement zijn is het wel handig moet ik zeggen.

Offline Bobbie

  • Lid
Installatie UBUNTU
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/25, 17:03:05 »
wat, ik kan het me niet meer herrinneren. (lol)