Interactief > Algemeen

iTunes voor Linux

<< < (2/28) > >>

samuhe:
Itunes is het enige programma dat mij aan windows bindt. Ik vind dat er geen enkel degelijk alternatief is voor Itunes.
Geen enkel open source programma heeft evenveel mogelijkheden als Itunes.

SeySayux:
Ik denk dat een van de redenen waarom Apple geen iTunes voor Linux wil maken is omdat Linux geen DRM heeft. De tweede reden is de incompatibiliteit tussen verschillende distro's, Apple is verplicht om een debje, een rpm'etje, een tgz'tje, etcetera etcetera voor iedere verschillende distro te maken, of ze moeten met een nieuwe methode komen (een tar.gz installer). En ik denk niet zo direct dat ze iTunes open source gaan maken. (Als ze het al doen, zal het in ieder geval geen GPL zijn, eerder APSL of zoiets). Ten derde: welke toolkit moeten ze gebruiken? Natuurlijk het gemakkelijkste is GNUstep ;). Maar even de humor aan de kant, ze zouden al bijna Cocoa moeten gaan porten naar Linux. En dan is er nog een probleem: als ze het voor i386 enkel maken, dan gaan de 64-bits freaks weer grommelen. Om niet de PPC-gebruikers te vergeten. Op Mac OS X is het heel eenvoudig om al deze tegelijk te distribueren (DMG's en Universal Binaries), maar op Linux? Dat betekent twee of drie keer zoveel .deb'jes, .rpm'etjes, .tgz'tjes, .wtf'jes, ... ;).

Ik denk persoonlijk dat het eerder de technische moeilijkheden zijn dan het feit dat ze zouden doen alsof Linux niet bestaat. Ze maken namelijk veel gebruik van GNU en opensource programma's in het algemeen. Om een paar voorbeelden te geven: gcc, bash, WebKit (KHTML). Ze hebben hier wijzigingen en verbeteringen aan aangebracht, en deze zitten nu in de officiƫle versies. Ze hebben ook veel van hun zelfgeschreven software uitgebracht onder de APSL en de Apache License.

Bovendien heb ik geen enkel probleem hier met het ik-wil-iTunes-draaien-maar-geen-Windows-fenomeen ;). Ik vraag me af waarom jullie dan wel? ;)

Maar ik ga de petitie toch tekenen. :)

- SeySayux

kurosaki_ichigo:
Ik heb getekend maar ben op hoogte dat er spelers zijn zoals juk die ongeveer werken zoals itunes maar toen ik mijn vriendin zag werken met itunes dat ze daar direct liederen mee naar haar hd kon zetten was ik wel verbaast van.

shinger:
Ik heb ook getekend ik bedoel straks als ik Iphone in me bezit heb wil ik niet HELEMAAL NIET!! terug vallen op windows

joop905:
Ik heb ook getekend

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie