Interactief > Algemeen

<gesloten> Iemand bekend eclipse

(1/1)

kuifje09:
Iemand bekend met de Eclipe  ontwerp-omgeving?

Ik ben hem gaan gebruiken voor het maken avn een X11/Motif programma, omdat de namen en functies onuitputtelijke zijn,
en deze omgeving helpt daar een helebooel bij...

Maar, 1 grote maar...

Als ik een programma compileer in debug of release mode,  dan loopt het als een zonnetje binne de eclipse omgeving.
Zodra ik het erbuiten gebruik crashed het.

Als ik de source buiten eclipse compileer, dan loot het wel, geen fouten en geen warnings ( cc ... -Wall ... ) !

Binnen eclips het ik voor de debug en release en ook dan voor "all" voor zover ik die complexitijd in eclipse begrijp, ingevuld.

-I /usr/include/Mrm -I /usr/include/Xm -I /usr/include/X11 -lMrm -lXm -lXt -lX11 en dat dan in de daarvoor bestemde vakjes...

m.a.w. ik begrijp niet wat ik fout doe of vergeet.

Daarnaast, maar dat is wat anders... Ik kan de exeutable vervolgens alleen vanaf de prompt starten en niet vanuit de filemanager. ( met de naam "Files" )

wellicht kan iemand een tip geven... ? graag alvast bedankt.

kuifje09:
Update:

De filemanager "File" denkt dat het een shared lib is, terwijl het een executable is...

kuifje09:
Verwijderd: gevonden oplossing was ook niet goed... 

Door de .exe toe te voegen lijkt het een dos-executable te worden.... niet goed dus.

Ik begin er steeds minder van te begrijpen lijkt het...

kuifje09:
Blijkt iets anders niet in orde, zo lijkt het.

verder in :  https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=111182.0

kuifje09:

--- Citaat van: kuifje09 op 2023/10/24, 14:55:10 ---Iemand bekend met de Eclipe  ontwerp-omgeving?

Ik ben hem gaan gebruiken voor het maken avn een X11/Motif programma, omdat de namen en functies onuitputtelijke zijn,
en deze omgeving helpt daar een helebooel bij...

Maar, 1 grote maar...

Als ik een programma compileer in debug of release mode,  dan loopt het als een zonnetje binne de eclipse omgeving.
Zodra ik het erbuiten gebruik crashed het.

Als ik de source buiten eclipse compileer, dan loot het wel, geen fouten en geen warnings ( cc ... -Wall ... ) !

Binnen eclips het ik voor de debug en release en ook dan voor "all" voor zover ik die complexitijd in eclipse begrijp, ingevuld.

-I /usr/include/Mrm -I /usr/include/Xm -I /usr/include/X11 -lMrm -lXm -lXt -lX11 en dat dan in de daarvoor bestemde vakjes...

m.a.w. ik begrijp niet wat ik fout doe of vergeet.

Daarnaast, maar dat is wat anders... Ik kan de exeutable vervolgens alleen vanaf de prompt starten en niet vanuit de filemanager. ( met de naam "Files" )

wellicht kan iemand een tip geven... ? graag alvast bedankt.

--- Einde van citaat ---

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie