Interactief > Algemeen

Ubuntu 19 jaar oud!

(1/5) > >>

erik1984:
https://www.omgubuntu.co.uk/2023/10/happy-19th-birthday-ubuntu

Citaat uit het artikel:

--- Citaat ---October 20, 2004 was when Ubuntu 4.10 arrived, codenamed ‘Warty Warthog’ as it was still rather rough around the edges.
--- Einde van citaat ---

Versie 4.10 Dus. Uit Oktober 2004. Wie heeft die versie gebruikt?

Ben zelf pas een stuk later ingestapt (rond 2007) en pas weer serieus sinds eind 2010 met versie 10.10.

partyrabbit:
Ja lekker.
Kan me nog heel goed herinneren dat een bekende die er in de jaren 90 al mee en voor (Unix programmeur) werkte jarenlang Linux flink fanatiek bij me promootte.
Altijd verworpen vanwege het command line principe. Om welke reden hij mij extra nadrukkelijk redhat aanprijsde, wat makkelijker zou zijn (maar nog steeds veel command line, te veel naar mijn zin).
Uiteindelijk kwam hij met Ubuntu op de proppen. 11 om precies te zijn, in cd vorm. Wat uiteindelijk na toch een lange tijd erna mijn interesse gewekt heeft om het toch eens te gaan proberen terwijl Ubuntu al bij 14/16 was
Achteraf spijt dat ik toch niet wat eerder in Ubuntu gestapt ben.

Paul Matthijsse:
Na Fedora 4, 5 en 6 ben ik met versie 7 ingestapt bij Ubuntu. Daar altijd bij gebleven, zij het dat ik de laatste tien jaar of daaromtrent met Xubuntu werk. Maar een mooie verjaardag, die 19 jaar!

Ron:
Daarmee (4.10) ben ik begonnen.
Grote problemen, want deze kende mijn ethernet kaart niet.
Na weken zeuren op dit forum (met andere forum software) uiteindelijk een andere netwerkkaart gekregen van een collega.
Toen Gnome-3 kwam, ben ik overgegaan naar Xubuntu en daar heb ik nooit spijt van gehad.

softbart:
In de beginjaren '90 begonnen met slack.
medio 2009 kwam ik in het bezit van een eee-boekje. Daar was voor slack geen drivers voor de graf.kaart.
Ubuntu had wel een driver.
Draai nu op de meeste debian.  (De geestelijke vader van slack) Dus eigenlijk weer thuis.

grt, Theo

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie