Interactief > Etalage

Show je harde waren .

(1/4) > >>

Theo71:
Toen linuxbbq nog bestond, was er een topic waarbij je je setup kon laten zien.  De ene keer grappig en de andere keer interessant.  Ik kan me nog voor de geest halen dat iemand een computer geplaatst had in een  eenvoudige muziek studio met veelal spullen uit de jaren 60 en 70 (buizen dus) wellicht een idee om het hier ook te doen.  Ik geloof dat het bij mij duidelijk is dat er geen Intel en Nvidia spul is gebruikt :P

partyrabbit:

--- Citaat van: Theo71 op 2019/08/05, 22:53:58 ---Ik kan me nog voor de geest halen dat iemand een computer geplaatst had in een  eenvoudige muziek studio met veelal spullen uit de jaren 60 en 70 (buizen dus) wellicht een idee om het hier ook te doen.  Ik geloof dat het bij mij duidelijk is dat er geen Intel en Nvidia spul is gebruikt :P

--- Einde van citaat ---

LOL. Jaren 60/70 met buizen haal ik net niet, maar in mijn studio hangt ook wat jaren 80 spul als hardware.  =D
Niet zo lang geleden ook een digitale interface aangeschaft voor ernaast, en mijn voorkeur blijft toch voor de oude analoge (semi-pro) interface waar het de (hoogwaardige) kwaliteit betreft. 8-)

Theo71:

--- Citaat van: partyrabbit op 2019/08/09, 17:02:14 ---LOL. Jaren 60/70 met buizen haal ik net niet, maar in mijn studio hangt ook wat jaren 80 spul als hardware.  =D
Niet zo lang geleden ook een digitale interface aangeschaft voor ernaast, en mijn voorkeur blijft toch voor de oude analoge (semi-pro) interface waar het de (hoogwaardige) kwaliteit betreft. 8-)

--- Einde van citaat ---

Het is vandaag de dag ook een (te) dure hobby om een compleet 'ouderwetse' studio te hebben met apparatuur uit die tijd te hebben. Het heeft Lenny Kravitz zo'n 20 jaar geleden al een vermogen gekost om zoiets te realiseren. Zelf heb ik nog wel wat liggen maar niet genoeg om een studio mee te beginnen. Een aantal dingen heb ik geërfd (dynacord spul) en had ik voor een flink bedrag kunnen verkopen, maar goed dat doen we logischerwijze niet. Afgezien van het geluid, een brandend buisje heeft iets magisch :) 

partyrabbit:
Naja. Mijn tafel is uit die tijd.
Tafeltje hangt weer aan de PC en voor effecten en synthesizers gebruik ik ook gewoon plugins hoor, want inderdaad anders onbetaalbaar.  :-[ Behalve als het amp-ed gitaar betreft, dan gebruik ik de gitaareffecten.
Maar die analoge tafel presteert toch kwalitatief stukken beter dan mijn digitale interface.

Leuk onderwerp Theo. Ben benieuwd wie er zo nog meer analoog bezit is en gaat reageren.

Ron:
Bedenk ook, dat een buis minder ruis produceert dan een halfgeleider en dat een buis veel beter tegen oversturing kan.
Over vervorming heb ik het dan nog niet..............

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie