Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 7.10; Grafische Kaart ATI Radeon HD2350  (gelezen 3308 keer)

celos

  • Gast
Ubuntu 7.10; Grafische Kaart ATI Radeon HD2350
« Gepost op: 2008/01/30, 17:06:10 »
Op een Siemens Scaleo (AMD64, Athlon X2-4000+) met een ATI Radeon HD2350 heb ik naast Vista ook 7.10 geinstalleerd. Een en ander werkt, maar:

-
Bij het wisselen van gebruikers verandert het scherm in grove korrels in apparte velle kleuren.
-
Bij het aanpassen van de resolutie (zou graag een minder hoge resolutie willen) gebeurt hetzelfde.
-
Bij systeem/beheer/screens and graphics/graphics card (vesa - Generic VESA - compliant video cards) en dan 'test' gebeurt hetzelfde.
-
Sommige filmpjes spelen soms niet af (maar andere dan weer wel).
-
Bij het opstarten van GoogleEarth kwam de melding dat het traag gaat werken (wat het ook doet) omdat geen drivers voor de grafische kaart zijn geinstalleerd).

echter:

Systeem/beheer/beperkt ondersteunende stuurprogramma's levert de melding 'Uw Hardware heeft geen beperkt ondersteundende Stuurprogramma's nodig' op.

Wat kan ik doen?

Ubuntu 7.10; Grafische Kaart ATI Radeon HD2350
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/30, 19:44:27 »
Je kan de fglrx-driver of de radeonhd-driver eens proberen. Deze vind je in synaptic als je zoekt naar radeon. Bij geen van de twee staat jouw kaart als ondersteund.
Gezien ze al niet aangeboden wordt door de restricted device manager, is de kans klein dat één van deze zouden werken maar je weet maar nooit.

Op de ati-site kan je ook nog drivers voor linux downloaden maar weerom staat jouw kaart er niet bij.

celos

  • Gast
Ubuntu 7.10; Grafische Kaart ATI Radeon HD2350
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/02, 12:54:17 »
Via synaptic heb ik die pakketten gedownload; helaas zijn er geen veranderingen ten positieve opgetreden ....

Bij het opstarten komt nu steeds Ubuntu is running in low-graphics mode. Your screen and graphics card coult not be detected correctly. To use higher resolutions, visual effects or multiple screens, you have to configure the display yourself.

Bij deze melding klik ik dan altijd op 'continue' en nu krijg ik dan een resolutie van 600*800. Tevens valt op dat als ik op 'Systeem', 'Beheer' en 'Screens and Graphics' klik en dan voor het tabblad 'Graphics Card' kies, als Driver altijd 'vesa - Generic VESA - compliant video cards' blijft staan. Ook als ik handmatig 'fglrx' of 'radeon' kies en met 'ok' en 'ok' bevestig. Na een herstart gebeurt altijd hetzelfde en staat er weer 'vesa - Generic VESA - compliant video cards'. Moet ik misschien ergens dat 'VESA' deinstalleren?

Of is het misschien toch zo dat mijn computer niet met Ubuntu kan werken (wat ik wel heel jammer zou vinden)?

Ben7

  • Gast
Ubuntu 7.10; Grafische Kaart ATI Radeon HD2350
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/02, 13:34:22 »
Ook ik heb Linux en Windows op mijn Laptop, Ideaal want internetten doe ik met Linux en kan gewoon een Windows virus openen :-)
Het kan dus goed samengaan maar het fijne weet ik er niet van want ik heb het niet zelf geinstalleerd, een kennis van mij kan
je hier alles over vertellen, mocht je zijn gegevens willen dan mag je mij mailen: looijen7 (at) orange (punt) nl


Moderator edit: Het is niet de bedoeling om hier op het forum dingen te verhandelen. Zie ook de forum richtlijnen.
Ik heb ook je e-mailadres aangepast, zodat spambots het minder makkelijk kunnen vinden.

Offline maxpower

  • Lid
Ubuntu 7.10; Grafische Kaart ATI Radeon HD2350
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/02, 13:59:00 »
acer hehe :P jah ik heb ook zo iets.. mijn videokaart in mijn acer bestaat officieel neit en word dus ook neit door ati ondersteutn, niet in linux en niet in windows.. das best bagger.uiteindleijk heb ik em in linux goed aan de praat.. in windows niet:P dat is iets wat we neit van ati gewend zijn

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ubuntu 7.10; Grafische Kaart ATI Radeon HD2350
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/02, 14:16:08 »
Hier staan instructies om de ATI drivers van de site van ATI te installeren:
https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI#head-99489608eb537a1a0346cdd3ad34209d7887714a

Misschien dat dat wel werkt?

Offline maxpower

  • Lid
Ubuntu 7.10; Grafische Kaart ATI Radeon HD2350
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/02, 16:48:46 »
ik heb die van mij met envy aan de praat gekregen uiteindelijk..

Ubuntu 7.10; Grafische Kaart ATI Radeon HD2350
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/02, 17:15:26 »
Wanneer je Ubuntu nu volledig crasht of rare kuren gaat vertonen weet je dat het door envy komt.

Niet vergeten dus....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline maxpower

  • Lid
Ubuntu 7.10; Grafische Kaart ATI Radeon HD2350
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/03, 14:48:35 »
:P das dan weer wel zo.. als het je oznder envy lukt.. gewoon zonder doen dan !!

NickNL

  • Gast
Ubuntu 7.10; Grafische Kaart ATI Radeon HD2350
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/10, 13:59:15 »
Hey, ik heb dezelfde videokaart. Ik heb het op deze manier aan de praat gekregen: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=843&num=1

Helaas (nog?) geen 3D support, maar beter dan niets. :)