Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Terminal  (gelezen 960 keer)

Offline rene53

  • Lid
Terminal
« Gepost op: 2008/01/12, 14:38:57 »
Wanneer ik iets installeer langs terminal, wordt er dan een log aangemaakt, en zo ja waar kan ik deze vinden?
Heb nml een programma geinstalleerd en de terminal afgesloten voordat ik goed gezien had wat er allemaal gebeurt was.

Offline joop905

  • Lid
Terminal
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/12, 14:52:25 »
deze bedoel je : .bash_history
staat in je Persoonlijke map
doe maar eens :Ctrl/h

Offline Soul-Sing

  • Lid
Terminal
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/12, 14:53:56 »
start terminal commands worden bijgehouden, maar hele programma processen dacht ik niet in de terminal.

Offline rene53

  • Lid
Terminal
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/12, 15:26:03 »
@joop905

Deze file bevat alleen de gegeven commando's, ik zou graag de hele installatie file bekijken van een programma dat ik geinstalleerd heb.

servaas-xubuntu-user

  • Gast
Terminal
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/12, 15:28:50 »
terug scrollen in de terminal na installeren en dan kopieren plakken in een tekst bestand ?

/var/log/apt/term.log ?

Offline rene53

  • Lid
Terminal
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/12, 15:59:02 »
Citaat van: servaas-xubuntu-user
terug scrollen in de terminal na installeren en dan kopieren plakken in een tekst bestand ?

/var/log/apt/term.log ?
Die file bestaat niet, vindt ook geen log-bestand van het programma dat ik geinstalleert heb.

JimZ

  • Gast
Terminal
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/13, 01:46:41 »
Volgens mij ligt dat er aan HOE je iets installeert via de terminal.

Doe je dat met "apt-get install" dan wordt het allemaal gelogd door apt (net als met een installatie van iets via synaptic), installeer je een zelf gedownload .deb-pakket via de Debian packagemanager dan wordt het ook gelogd maar dan door dpkg. Installeer je een zelf gedownload programma (een tarball of zo) met de eigen installer van dat pakket dan wordt er niets gelogd door het systeem en ben je voor evt. dé-installatie aangewezen op de (hopelijk) meegeleverde uninstaller van dat pakket zelf.

Gr,
Jim

Offline rene53

  • Lid
Terminal
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/13, 09:56:29 »
Het programma is geinstalleert met sudo ./build vanuit de directory van het programma.
Normaal zou je toch denken dat er een log van wordt bijgehouden?

JimZ

  • Gast
Terminal
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/13, 17:47:38 »
Jawel, maar volgens mij is het loggen van de gebeurtenissen in zo'n geval de taak van de installatieroutine van het betreffende programma zelf.

En dan zou je ergens onder de installatie- of configuratiedirectory van het programma dus een logfile moeten vinden.

Gr,
Jim

Offline rene53

  • Lid
Terminal
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/13, 19:04:05 »
heb de installatie overgedaan en dan alles gekopierd vanuit de terminal ( had dit de eerste maal moeten doen ) Dit p^rogramma maakt geen log aan.
Dit topic mag afgesloten worden.