Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Kan geen DNS server ingeven  (gelezen 1251 keer)

Badaap

  • Gast
[Opgelost] Kan geen DNS server ingeven
« Gepost op: 2009/02/11, 11:27:11 »
L.S.

Heb net Ubuntu 8.04 geinstalleerd op een oudere laptop en dat werkt perfect!
Nu nog internet.
Ik moet een vast ip adres ingeven voor mijn netwerkkaart om op het internet te kunnen komen (heb van werk hier een modem met een 10 tal IP adressen die wij kunnen gebruiken).
Nu kan ik wel een handmatige configuratie opgeven maar het lukt mij niet om onder de tab DNS de ip adressen van de servers in te geven. Wanneer ik dat doe en klik op 'Toevoegen' verdwijnt datgene wat ik had ingetypt. Wanneer ik eerst op +Toevoegen klik dan staat er "Soort adres" bij de DNS-servers en wat ik dan ook doe de ip adressen van de dns servers blijven niet staan en verdwijnen elke keer.
Bij de interface statistieken staat wel mijn netwerkkaart vermeld met het publieke ip adres en ook zie ik het aantal verzonden pakketten zelfs toenemen (en ook het aantal ontvangen pakketten) maar ik krijg geen internet verbinding zo lijkt het (waarschijnlijk door het ontbreken van de dns servers).
Is dit een bekend probleem? (kon op deze site geen bericht erover vinden)

Please anyone?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/17, 15:10:14 door Badaap »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Kan geen DNS server ingeven
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/11, 11:52:01 »
Eerst op enter drukken, daarna pas op toevoegen helpt ook niet?
Je kan het handmatig veranderen door het bestand /etc/resolv.conf te bewerken, maar daar zou ik pas aan beginnen als het met de GUI echt niet wil lukken :)

Badaap

  • Gast
Re: Kan geen DNS server ingeven
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/11, 15:21:15 »
Dank Johan,

Heb weer wat geexperimenteerd en het bleek dat ik eerst een IP adres moet invoeren en dan op de ENTER toets moet drukken als een soort bevestiging. Pas dan wordt het adres onthouden en kan ik nog een adres toevoegen. Waarschijnlijk heel logisch, maar het kwartje viel bij mij gewoon wat laat.....  :)

Badaap

  • Gast
[Opgelost] Re: Kan geen DNS server ingeven
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/11, 15:24:12 »
Mijn internet werkt nu naar behoren.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Kan geen DNS server ingeven
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/11, 15:43:13 »
Goed nieuws :)

Kan je dan ook even je eerste bericht aanpassen en [opgelost] in de titel zetten?
Dan ziet iedereen sneller dat je vraag opgelost is.
Uitleg