Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gebruikersaccount probleem Windows XP nou kom ik mijn pc niet binnen  (gelezen 16261 keer)

Offline elboricua

  • Lid
hallo allemaal,

wie zou mij  misschien kunnen helpen, ik heb mijn gebruikersaccount uitschakeld.
en toen heb ik de pc afgesloten, en nu als ik hem ga opstart, kom ik niet verder dan dat blauwscherm van windows waar je je eigenlijk moet aanmelden of je wachtwoord intypen, maar dan heb ik nix daaro om aan te melden :'(
Anyone :-[


 alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2011/03/31, 23:14:16 door asphyxia »

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/31, 20:57:54 »
Welkom   =D

heb je wat meer info voor ons, zoals waar je mee bezig bent en in wat heb je dat uitgeschakeld ?
« Laatst bewerkt op: 2011/03/31, 21:06:23 door Xarvaz »

Offline elboricua

  • Lid
Gebruikersaccount probleem nou kom ik mijn pc niet binnen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/31, 21:03:32 »
hallo allemaal,

wie zou mij  misschien kunnen helpen, ik heb mijn gebruikersaccount uitschakeld.
en toen heb ik de pc afgesloten, en nu als ik hem ga opstart, kom ik niet verder dan dat blauwscherm van windows waar je je eigenlijk moet aanmelden of je wachtwoord intypen, maar dan heb ik nix daaro om aan te melden :'(
Anyone :-[


 alvast bedankt

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/31, 21:03:54 »
Beste elboricua,

welkom hier, begrijp ik nu goed uit je verhaal dat je niet mee in Windows kan komen?
Want dit is een ubuntu-forum, alhoewel enkelen hier daar ook wel mee uit de voeten kunnen.

Als dat zo is, kan je dan je topictitel aanpassen, want dan herkent men eerder wat je probleem is.
Zou je ook kunnen vertellen wat voor pc je hebt en wat je nu precies er op draait?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/31, 21:05:48 »
Het lijkt erop dat je Windows gebruikt.
Dit is een forum voor hulp bij Ubuntu, dat is een zogenaamde "Linux Distributie". Om het simpel uit te leggen, het is een alternatief voor Windows.

Voor Windows-gerelateerde problemen raad ik het aan om een ander forum op te zoeken, daar zal je meer succes hebben ;)
Overigens is het ook aan te raden iets meer informatie te geven. (Welke Windowsversie je precies gebruikt en wat voor computer je hebt om te beginnen)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Gebruikersaccount probleem nou kom ik mijn pc niet binnen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/31, 21:12:48 »
Dat is dubbel maar ook hier geef je te weinig info om je te kunnen helpen

Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/31, 21:17:11 »
Wij zin de beroerdste hier niet toch :P maar eerst wel wat meer info inderdaad dit is heel summier.

Offline elboricua

  • Lid
Re: Gebruikersaccount probleem nou kom ik mijn pc niet binnen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/31, 21:23:47 »
wat voor heb je nog meer nodig?

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Gebruikersaccount probleem nou kom ik mijn pc niet binnen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/31, 21:31:28 »
Als je verder gaat in de andere topic http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/help-help!!!!!!/
Dan blijft het overzichtelijk.

Offline elboricua

  • Lid
Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/31, 21:33:56 »
ik was bezig met installeren van photoshot cs5 en volgens vriend van me moest ik gebruikersaccountbeheer uitschakelen.
Anders deed ie het niet, en ik werk met windows xp prof ,en mijn  pc is een packerdbell pentium 4
« Laatst bewerkt op: 2011/03/31, 21:36:47 door elboricua »

Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/31, 21:37:01 »
windows XP heeft geen optie om gebruikersaccountbeheer uit te schakelen, dat is enkel mogenlijk in windows 7.
maar hoe heb je hem dan uitgeschakeld?


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/31, 21:38:05 »
kun je in de veilige modus van XP nog in je administrator account komen ? dan zou je je eigen account weer aan kunnen zetten maar als die ook niet meer beschikbaar is kan het lastig worden.


(volgens mij kan dat in pro wel)

Offline elboricua

  • Lid
Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/31, 21:49:00 »
je kan hem hem uitzetten via computerbeheer dan ga je naar gebruiker dan met de rechter muisknop op eigenschappen zo zet je hem
uit.
het is wel best een ouwe pc, en ik krijg hem niet op de bios of veilige modus

Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/31, 21:52:15 »
voor veilige modus F8 indrukken tijdens het opstarten (voor het windows XP logo in beeld komt) als het goed is krijg je dan de "geavanceerde opstart opties" waaronder "Veilige modus", "veilige modus met command prompt" en "veilige modus met netwerk".


een tip, probeer niet de F8 toets ingedrukt te houden, je moet namelijk op het juiste moment de knop indrukken, dus hem blijven indrukken helpt niet, handiger is om hem aldoor in te tikken (herhaaldelijk dus, tot je de opstart opties krijg, of het windows logo (in geval van het windows logo heb je hem gemist)).


@Xarvaz: enkel bij SP2 en lager, in Service pack 3 niet meer, van wegen account restricties.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/31, 21:53:11 »
je hebt het toch nog steeds over je account en niet over account beheer toch ?, mag toch hopen dat je niet je account hebt uitgezet en ook je admin account niet meer aanwezig is ?

Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/31, 21:54:49 »
je hebt het toch nog steeds over je account en niet over account beheer toch ?, mag toch hopen dat je niet je account hebt uitgezet en ook je admin account niet meer aanwezig is ?
mist hij SP3 heeft, moet de administrator account dan een wachtwoord hebben, enkel "NT AUTORITY\Anonymous" kan inloggen zonder wachtwoord, of account die je zelf hebt gemaakt.
(NT AUTORITY is het standaard systeem-domein waar onderandere Gast, Administrator, System, etc. onder vallen)


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline elboricua

  • Lid
Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/31, 21:57:33 »
ja dat zou kunnen dan want elke keer dat ik hem opstart druk ik op f8 maar gebeurt  er nix Te laat gedrukt denk ik , ik  zal dan eens weer gaan proberen.

thnx

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Help Help!!!!!!
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/31, 21:58:42 »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Gebruikersaccount probleem nou kom ik mijn pc niet binnen
« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/31, 22:00:15 »
Ik heb beide topics in Installatie en Algemeen samengevoegd.
Nu met een titel die wat duidelijker is (uit Installatie). Door het samenvoegen zal het in eerste instantie misschien iets rommeliger overkomen, maar alle info staat nu bij elkaar.

Succes elboricua  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline elboricua

  • Lid
Re: Gebruikersaccount probleem nou kom ik mijn pc niet binnen
« Reactie #19 Gepost op: 2011/03/31, 22:01:56 »
ik vrees dat ik adm account ook heb uitgezet, want ik heb namelijk twee dingen uitgezet want ik wist niet zker welke het was  :'(

Offline elboricua

  • Lid
Re: Gebruikersaccount probleem nou kom ik mijn pc niet binnen
« Reactie #20 Gepost op: 2011/03/31, 22:17:10 »
hoe kom ik in veilige modus van XP op mijn administrator account? als ik op veilige modus ben dan zie ik
veilig modus
v.m/ met netwerkmogelijkheden
v.m. met opdrachtpromt
logboekregistratie voor opstart....
vga modus..
laastste bekende juiste conf...
active directory terugzetten....(alleen windows domeincontrollers)
foutopsporingsmodus
windows normaal starten
opnieuwstarten
terug naat het menu met besturingssysteem?


Offline elboricua

  • Lid
Re: Gebruikersaccount probleem nou kom ik mijn pc niet binnen
« Reactie #21 Gepost op: 2011/03/31, 22:21:28 »
dankje  asphyxia

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Gebruikersaccount probleem nou kom ik mijn pc niet binnen
« Reactie #22 Gepost op: 2011/03/31, 22:24:25 »
hoe kom ik in veilige modus van XP op mijn administrator account? als ik op veilige modus ben dan zie ik
veilig modus
v.m/ met netwerkmogelijkheden
v.m. met opdrachtpromt
logboekregistratie voor opstart....
vga modus..
laastste bekende juiste conf...
active directory terugzetten....(alleen windows domeincontrollers)
foutopsporingsmodus
windows normaal starten
opnieuwstarten
terug naat het menu met besturingssysteem?


Kies voor Veilige modus met netwerkmogelijkheden, dan kom je in dat scherm waar je een gebruiker kunt kiezen, en klik Administrator aan. Dn ben je als administrator ingelogd.
Als het goed is.

Offline elboricua

  • Lid
Re: Gebruikersaccount probleem nou kom ik mijn pc niet binnen
« Reactie #23 Gepost op: 2011/03/31, 22:32:25 »
nee er gebeurt niks er staat wel klik op u gebruiksnaan om te beginnen maar er zijn geen gebruikers naam,ik vrees dat ik ze allemaal heb uitgezet,normaal heb je zo'n 4 kantje waar je moet drukken dat heb ik nu niet

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Gebruikersaccount probleem nou kom ik mijn pc niet binnen
« Reactie #24 Gepost op: 2011/03/31, 22:36:19 »
En als je de laatste bekende configuratie neemt ?