Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AMD geeft opensource-Linux-driver een flinke update + GPU steun Libreoffice !.  (gelezen 1335 keer)

Offline Tom

  • Lid
Is toch weer goed nieuws voor de AMD gebruikers ..toch..
http://tweakers.net/nieuws/89943/amd-geeft-zijn-opensource-linux-driver-een-flinke.html
AMD heeft de opensource-driver van Linux voor Radeon-videokaarten een update gegeven die uit maar liefst 165 kernelpatches bestaat. De belangrijkste vernieuwing die de driver biedt is dynamisch energiebeheer, wat vooralsnog alleen mogelijk was met de AMD's Windows-driver.
« Laatst bewerkt op: 2013/07/04, 13:07:03 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: AMD geeft zijn opensource-Linux-driver een flinke update.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/27, 20:14:43 »
"Wat voorheen alleen mogelijk was met de Windows-driver"

en de AMD Mac-driver*
Niet jou fout, tekortkoming van het artikel.

Maar mooie update van AMD.

Re: AMD geeft zijn opensource-Linux-driver een flinke update.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/30, 10:49:54 »
met een beetje rustig gebruik gaat mn laptop al 4uur mee ( met gnome 3.8 ), het zou wel lekker zijn als hier straks gewoon een uurtje bij opgetelt kan worden :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: AMD geeft zijn opensource-Linux-driver een flinke update.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/30, 11:00:25 »
Ik heb in Linux toch echt ruim 2 uur minder accuduur (7 uur ipv. ruim 9 uur in Windows), en ik denk dat dat onder meer te wijten is aan de grafische kaart. Dus dit zou een mooie toevoeging zijn :)

Offline Tom

  • Lid
 Nieuws - AMD treedt aan als LibreOffice-lid en helpt dat kantoorpakket om op grafische processors (GPU's) te draaien. Spreadsheets krijgen als eerste een prestatie-boost.

Processormaker AMD is nu formeel lid van de adviesraad van LibreOffice-bestuursorgaan The Document Foundation. Het bedrijf geeft hierbij een jaarlijkse financiële bijdrage en stelt development-hulp ter beschikking. Dat laatste betreft het verbeteren van de open source-code om die beter - en flexibel - te laten draaien op GPU's. Het ontwikkelwerk hiervoor is al enkele weken bezig, vertelt developer Michael Meeks aan Webwereld.
Bron: http://webwereld.nl/hardware/78389-amd-helpt-libreoffice-op-gpu-s-draaien
« Laatst bewerkt op: 2013/07/04, 13:07:32 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Lijkt me ook wel logisch, wat was ook al weer de hardware die zal worden gebruikt in dé Playstation 4 en de XBONE?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Lijkt me ook wel logisch, wat was ook al weer de hardware die zal worden gebruikt in dé Playstation 4 en de XBONE?

Sinds wanneer draaien de PS4 en XBox LibreOffice? (en Linux in het geval van de XBox)

@Vistaus

Eventjes goed lezen ik praat over de HARDWARE:

Lijkt me ook wel logisch, wat was ook al weer de hardware die zal worden gebruikt in dé Playstation 4 en de XBONE?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Online Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
En waarom is dat relevant? De PS4 draait op een BSD-variant en de XB1 op Windows. En die 2 besturingssystemen verschillen te veel van Linux om een driverupdate in het ene systeem nuttig te laten zijn in een ander.

Dat de chips in die apparaten van 1 fabrikant zijn maakt niet uit voor de drivers, die zullen voor ieder platform verschillend zijn.