Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Torrent minder ver na vergeten munten van schijf  (gelezen 755 keer)

Torrent minder ver na vergeten munten van schijf
« Gepost op: 2008/07/23, 17:36:43 »
Ik gebruik Transmission om torrents te downloaden. Deze sla ik op op een andere schijf. Als ik deze vergeet te mounten en ik start Transmission op, is de torrent op 0%. Sluit ik Transmission, mount ik de schijf en start het weer op, dan is ie opeens weer een eindje, maar minder ver dan voorheen. Zo was mijn torrent gisteren 61%, nu weer 40%. hoe komt dit?

Offline Duckie

  • Lid
Torrent minder ver na vergeten munten van schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/23, 17:54:59 »
Dat is eigenlijk heel logisch:
Als je de schijf niet mount is het gewoon een lege map waardoor de torrent dus weer opnieuw begint te downloaden.
Zodra de schijf weer gemount is dan gaat de torrent weer verder waar hij gebleven was op het moment dat die schijf voor de laatste keer gemount was.

Unmount de schijf maar eens handmatig en kijk eens in die map. Dan zal je daar de bestanden zien die je gedownload hebt toen de schijf niet gemount was. (als ik tenminste gelijk heb)
____________________________________________

Torrent minder ver na vergeten munten van schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/23, 18:02:12 »
Is er een manier om de schijf automatisch te mounten?

Offline Duckie

  • Lid
Torrent minder ver na vergeten munten van schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/23, 18:25:46 »
Citaat van: cumulus007
Is er een manier om de schijf automatisch te mounten?
Dat moet kunnen, maar dan zijn er wel wat gegevens nodig.
Wat voor schijf is het? (extern/intern)
Hoe mount je hem nu?
____________________________________________

Torrent minder ver na vergeten munten van schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/23, 18:57:34 »
intern (IDE), gewoon op klikken onder Locaties.

Offline vanadium

  • Lid
Torrent minder ver na vergeten munten van schijf
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/24, 13:10:49 »
Zoals ik in het andere draadje al heb aangegeven: je moet een lijntje toevoegen in /etc/fstab om je schijf automatisch bij de opstart te mounten (de "traditionele" manier). Nu wordt het mounten geregeld door gnome. Zeer goed voor verwijderbare schijven en partities die je haast nooit nodig hebt, maar niet geschikt voor partities die je steeds gemount wil hebben.

Torrent minder ver na vergeten munten van schijf
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/24, 13:41:05 »
Dat vind ik wel gebruiksonvriendelijk, het zou mooi zijn om het automatisch aankoppelen gewoon aan te laten vinken onder de eigenschappen van de schijf,