Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Silverlight alternatief?  (gelezen 14037 keer)

Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #25 Gepost op: 2012/08/27, 16:29:14 »
Oké, duidelijk  :)

@sosso Je zou eventueel kunnen kijken naar de chrome extensie Rndr, een clouddienst waarmee silverlight, flash, e.a. kunnen worden afgespeeld zonder de benodigde plugins. Meer informatie: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Rndr
Bedankt voor de tip, Rndr werkt wel, ik kan bijvoorbeeld heel goed de volgende website bekijken met deze plugin:
http://demo.componentone.com/silverlight/controlexplorer/
Rndr werkt erg goed, met name voor Magister. Voor media-toepassingen als RTL-gemist en zo, werkt het niet of nauwelijks; de makers zijn er wel mee bezig, dus wie weet...

ook met die plugin zie ik enkel dat ik silverlight moet installeren  :police:
Je moet nadat je op de site terecht bent gekomen ook eerst op het rndr icoontje (rechtsboven) klikken, als het goed is werkt het dan wel en is de melding verdwenen.

Offline Dave

  • Lid
Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #26 Gepost op: 2012/08/28, 00:03:02 »
grappig. Ja dat werkte.
Niet dak er verder wat mee zal doen maar probeer graag wat uit  :evil:
In principe boycot ik gewoon alles wat silverlight gebruikt.

Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #27 Gepost op: 2012/08/29, 08:35:29 »
Citaat van: Luckiboy
    Rndr werkt erg goed, met name voor Magister. Voor media-toepassingen als RTL-gemist en zo, werkt het niet of nauwelijks; de makers zijn er wel mee bezig, dus wie weet...

Als alternatief voor rtlgemist kun je naar : http://rtl.ksya.net

Bron: http://forum.ubuntu-nl.org/tips-trucs/rtl-gemist-kijken-op-ubuntu/
Bene diagnoscitur, bene curatur

Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #28 Gepost op: 2012/08/29, 11:17:37 »
Alleen het afspelen op die site werkt niet. Klikken op het Play-icoontje bezorgt me 'Unable to load page'.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #29 Gepost op: 2012/08/29, 19:20:09 »
Werkt hier prima (in Chrome)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #30 Gepost op: 2012/08/29, 19:36:37 »
Werkt hier ook goed met Chrome en Firefox, wel heb ik in Firefox het beeld een factor twee groter..

Edit:  Firefox gebruikt de Totem browserplugin  Chrome blijkbaar niet
« Laatst bewerkt op: 2012/08/29, 19:40:15 door RikRik »

Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #31 Gepost op: 2013/08/13, 21:37:32 »
Beetje vreemd dat DRM verhaal, want er is wel een App voor Android waarmee je ITVonline kan bekijken en dan wordt geen silverlight gebruikt. Het is dus wel degelijk mogelijk.

Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #32 Gepost op: 2013/08/13, 22:51:12 »
Beetje vreemd dat DRM verhaal, want er is wel een App voor Android waarmee je ITVonline kan bekijken en dan wordt geen silverlight gebruikt. Het is dus wel degelijk mogelijk.

Dat komt omdat men daar wel de moeite heeft genomen om een andere technologie te gebruiken.

Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #33 Gepost op: 2013/08/18, 13:41:58 »
Als je netflix desktop installeert zullen veel silverlight websites werken. Heb het zelf gestest met KPN ITVonline en het werkt vlekkeloos.

Offline aartje

  • Lid
Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #34 Gepost op: 2013/08/18, 15:24:47 »
Als je netflix desktop installeert zullen veel silverlight websites werken. Heb het zelf gestest met KPN ITVonline en het werkt vlekkeloos.
Ja, bij  mij werkt (kpn-)intvonline ook prima (met F11 kan je het beeld trouwens uit (over)fullscreenmode krijgen)
Wel wordt er in je home-dir een extra wine-directory  (.wine-browser) geplaatst naast je normale .wine-dir.
Waarom niet gewoon onder de default wine-directory ?
Het beeld is bij mij trouwens niet geheel vloeiend in fullscreen-mode en ook niet heel scherp.
Het werkt ongeveer net zo goed als itvonline onder Firefox, dat draait op een WindowsXP systeem onder Virtualbox,
maar ja, dan heb je natuurlijk wel zo'n 8 GB nodig.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/18, 15:49:24 door aartje »

Offline Onne

  • Lid
Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #35 Gepost op: 2013/08/18, 21:03:20 »
De Netflix Desktop lijkt te draaien met Silverlight 4, HBO GO vraagt bij mij te upgraden naar versie 5. Dat is jammer.

Ach, het is iets. Hopen dat meer bedrijven snel overstappen op HTML 5 of Flash.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #36 Gepost op: 2013/08/19, 01:38:50 »
Beetje vreemd dat DRM verhaal, want er is wel een App voor Android waarmee je ITVonline kan bekijken en dan wordt geen silverlight gebruikt. Het is dus wel degelijk mogelijk.

Dat komt omdat men daar wel de moeite heeft genomen om een andere technologie te gebruiken.
Bedoel je dat 'men' bij  Linux de DRM technologie niet de moeite waard vindt? Best te begrijpen, wie wil er moeite steken in het beperken van mogelijkheden van Linux?
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #37 Gepost op: 2013/08/19, 11:55:18 »
Beetje vreemd dat DRM verhaal, want er is wel een App voor Android waarmee je ITVonline kan bekijken en dan wordt geen silverlight gebruikt. Het is dus wel degelijk mogelijk.

Dat komt omdat men daar wel de moeite heeft genomen om een andere technologie te gebruiken.
Bedoel je dat 'men' bij  Linux de DRM technologie niet de moeite waard vindt? Best te begrijpen, wie wil er moeite steken in het beperken van mogelijkheden van Linux?

Dit is nu al de zoveelste post waar je niet probeert te begrijpen wat ik schrijf.
Ik had het helemaal niet over DRM, ik had het over dat men in die app op iOS en Android een andere technologie dan Silverlight gebruikt.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Silverlight alternatief?
« Reactie #38 Gepost op: 2013/08/19, 12:15:02 »
Heeft er al iemand nettflix icm magister aan de gang gekregen? Bij mij werkt dat niet. De andere optie via pipelight werkt wel.