Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kdenlive 0.7.7: problemen met audio en filters  (gelezen 1330 keer)

Offline Skyline

  • Lid
Kdenlive 0.7.7: problemen met audio en filters
« Gepost op: 2010/02/20, 21:46:58 »
Juigde iets te vroeg...

Ook 0.7.6 crashte... Wel minder, maargoed...

Toen zag ik de post van Vistaus dat 0.7.7 er was. Die geinstalleerd... Ook helaas nog...
Misschien probleem met HD instelling of video/audio codec ofzo?

Ik kom nu nog paar probleempjes tegen; als je er 1 oplossing weet, gil maar. :D

- Krakend audio geluid bij elke videoclip. (Niet bij de gerenderde video)
- Fade in/out doet het niet... Beeld blijft helder...
- Na een clip toegevoegd te hebben, en ik wil bijvoorbeeld een filter toevoegen en terugspoelen.... Daarna ga ik niet op play drukken.
Naja, kan wel, ik zie het icoontje veranderen van || naar |> maar hij speelt 'm niet af.

Iemand enig idee?

Groet,
« Laatst bewerkt op: 2010/02/20, 21:57:06 door Vistaus »

Kdenlive 0.7.7: problemen met audio en filters
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/20, 21:56:15 »
Gebruik je Ubuntu of Kubuntu? By the way, ik splits het even af.

Als je Ubuntu gebruikt, installeer dan eens de Kubuntu Restricted Extras. Dat lost meestal het probleem met het geluid op.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Kdenlive 0.7.7: problemen met audio en filters
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/21, 11:58:33 »
Ik heb Kdenlive via de sunab ppa geinstalleerd. (9.10)
http://www.kdenlive.org/user-manual/downloading-and-installing-kdenlive/pre-compiled-packages/ubuntu-packages

Vooralsnog lijkt het programma sterk verbeterd vooral stabieler. Ik herken de problemen zoals jij ze schetst slechts gedeeltelijk. Overigens zijn de knoppen onder de speler imho slechts om frame per frame terug te gaan of 1 frame. Meestal zet ik de marker gewoon op de plek waar ik wil beginnen met afspelen.
Heb je bij instellingen/run config wizzard gekeken of alle codecs ed zijn geinstalleerd?

Ik herken de kraak geluid problemen wel ondanks het installeren van de Kubuntu Restricted Extras helaas geen verbetering.

Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10