Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apt-updaten lukt niet  (gelezen 632 keer)

oomdef

  • Gast
apt-updaten lukt niet
« Gepost op: 2008/04/25, 11:46:06 »
ik draai nog gutsy want ik wil nog even afwachten ,maar het lukt me niet om apt te updaten  heeft dit te maken met de grote drukte op de servers of is het iets anders.
 

BIJ VOORBAAT DANK

Rune

  • Gast
apt-updaten lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/25, 11:51:30 »
Ligt er een beetje aan. Hoe concludeer je dat het niet lukt? Is er een foutmelding, en zo ja, welke?

gr1944

  • Gast
apt-updaten lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/25, 12:10:09 »
Ik weet niet of ik hier mag/moet reageren, maar bij mij lukt het ook niet.
De update-manager komt niet verder dan stap 2: instellen van de nieuwe softwarekanelen - downloaden van bestand 34 uit 52. Hierna gebeurt niets meer, dus maar annuleren dan zie ik staan: failed to fetch enz. enz.  Ook nog even geduld hebben?

apt-updaten lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/25, 12:32:34 »
doe dan eens in de terminal: sudo apt-get update
en kijk wat voor fouten hij geeft.

misschien eens van server wisselen? systeem=>beheer=>software bronnen

gr1944

  • Gast
apt-updaten lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/25, 13:45:20 »
Wat moet ik dan aanpassen bij softwarebronnen?
Via de terminal gaat het ook niet, ik laat hieronder een paar van de vele meldingen zien:
Ophalen van http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy/universe/i18n/Translation-nl.bz2 Fout bij het lezen van de server - read (104 Verbinding is weggevallen) [IP: 87.251.40.232 80] is mislukt
W: GPG error: http://archive.canonical.com gutsy Release: De volgende ondertekeningen waren ongeldig: NODATA 2
W: U kunt misschien 'apt-get update' uitvoeren om deze problemen te verhelpen
E: Ophalen van sommige indexbestanden is mislukt, deze zijn of genegeerd, of er zijn oudere versies van gebruikt.
Kan een van jullie hieruit wijs worden?