Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] - Ubuntu 9.10 Installatie mislukkingen  (gelezen 1301 keer)

[OPGELOST] - Ubuntu 9.10 Installatie mislukkingen
« Gepost op: 2009/11/07, 15:40:33 »
Ik heb tot nu toe bijna 90% van Installaties op welke computer/laptop wel probleem gehad met installatie van ubuntu. Ubuntu is gewoon THE OS voor mij maar ik word net zo chagrijnig als toen ik was met andere OS bij alles wat die had.

Nu heb ik dus weer probleem bij een laptop van een kennis. Krijg de fout die ik eerst ook kreeg met cd's omdat die niet goed gebrand waren of zo. Maar ik gebruik een USB-stick dus is gewoon goed.

Fout geconstateerd tijden het kopiƫren van bestanden naar de harde schijf:
 [Errno] Input/output error

Dit wordt vaak veroorzaakt door een gebrekkige cd/dvd-schijf of speler. Mogelijke oplossingen zijn het schoonmaken van de cd/dvd, de cd/dvd opnieuw branden op een lagere snelheid of het schoonmaken van de lens van de cd/dvd-speler (schoonmaakproducten zijn te verkrijgen bij de meeste elektronicawinkels,), na te gaan of de harde schijf te oud is en vervanging noodzakelijk is, of te zorgen voor een beter koeling, bijvoorbeeld door te verplaatsen naar een koelere omgeving.

Het kan best zijn dat het aan de Image ligt aangezien bij veel mirrors niet de zelfde images er is. Ik begin echt bijna te koken van woede van al die installatie errors. Kan iemand mij verwijzen naar een goede mirror?? En ik heb ook de alternate versie geprobeerd maar die lukt ook niet beeld is helemaal aan het bewegen waardoor je geen ene moer ziet. (laptop heeft trouwens een SIS Chipset

de Hashes even gekeken en die van Ubuntu site
https://help.ubuntu.com/community/UbuntuHashes

Ubuntu 9.10 Desktop versie:
Ubuntu site Hashes: 8790491bfa9d00f283ed9dd2d77b3906
De iso die ik heb: 5c6490df3d886abe0d9d610a01359a21

Alternate 91.0 versie :
Ubuntu site Hashes: 3faa345d298deec3854e0e02410973dc
De iso die ik heb: 3faa345d298deec3854e0e02410973dc
« Laatst bewerkt op: 2009/11/07, 22:38:00 door shinger »

Offline HarzG

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 Installatie mislukkingen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/07, 17:29:29 »
Citaat van: shinger
Ik heb tot nu toe met bijna 90% van Installaties op welke verschillende computers/laptops wel een probleem gehad met de installatie van ubuntu.
Kan je a.u.b. meer je best doen bij de spelling. Je zinnen zijn moeilijk te volgen.
Zijn mijn correcties juist of bedoelde je iets anders?

Als je de Alternate 9.10 versie gebruikt als Live-cd, dan zou je kunnen zien of het goed gaat met het booten. Als de codes identiek zijn, dan is de download dus goed en kan gebruikt worden om een cd te branden.

Ik lees regelmatig meldingen "ik maar met de helft van de beschikbare snelheid de cd gebrand". Mijn advies is telkens weer: neem een snelheid van 4 in Brasero, je moet dan ongeveer 20 minuten wachten - maar deze cd werkt gewoon.
Als iemand sneller wil branden en er komen foutmeldingen, dan moet men dat maar zelf oplossen - ik wil daar geen tijd aan besteden. Het is een hoge compressie-technologie om deze iso's te maken. Als men daar een hick in de cd heeft (op welke plek dan ook), dan ontstaan er onvoorspelbare foutmeldingen.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Ubuntu 9.10 Installatie mislukkingen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/07, 18:34:43 »
Controleer de usb-stick wel ff met de optie 'cd controleren' voor het opstarten, ook in usb-sticks kunnen fouten zitten, en hoewel die kans kleiner is, moet je het niet uitsluiten.

Gaat de installlatie fout bij zowel die desktop als die alternate? En heb je het al met een cd geprobeerd?

Re: Ubuntu 9.10 Installatie mislukkingen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/07, 22:34:28 »
Citaat van: shinger
Ik heb tot nu toe met bijna 90% van Installaties op welke verschillende computers/laptops wel een probleem gehad met de installatie van ubuntu.
Kan je a.u.b. meer je best doen bij de spelling. Je zinnen zijn moeilijk te volgen.
Zijn mijn correcties juist of bedoelde je iets anders?

Als je de Alternate 9.10 versie gebruikt als Live-cd, dan zou je kunnen zien of het goed gaat met het booten. Als de codes identiek zijn, dan is de download dus goed en kan gebruikt worden om een cd te branden.

Ik lees regelmatig meldingen "ik maar met de helft van de beschikbare snelheid de cd gebrand". Mijn advies is telkens weer: neem een snelheid van 4 in Brasero, je moet dan ongeveer 20 minuten wachten - maar deze cd werkt gewoon.
Als iemand sneller wil branden en er komen foutmeldingen, dan moet men dat maar zelf oplossen - ik wil daar geen tijd aan besteden. Het is een hoge compressie-technologie om deze iso's te maken. Als men daar een hick in de cd heeft (op welke plek dan ook), dan ontstaan er onvoorspelbare foutmeldingen.

Sorry voor mijn spelling maar dat was even gehaast getypt. Maar uiteindelijk weet ik precies waardoor het komt.
als je me eerste post bekijkt zie je dat ik ook over de hashes heb. Het blijkt dus dat als de hashes niet het zelfde zijn je juist gekloot mee krijgt dan als je de zelfde hashes hebt.

edit: De problemen die ik kreeg kwamen vaak door de verkeerde iso. (nederlandse servers). Dit keer downloadde ik van VS en die hashes waren wel goed.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/07, 22:37:45 door shinger »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: [OPGELOST] - Ubuntu 9.10 Installatie mislukkingen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/07, 22:49:06 »
neem een snelheid van 4 in Brasero, je moet dan ongeveer 20 minuten wachten - maar deze cd werkt gewoon.
Of installeer k3b en zet de controle van de gemaakte CD aan .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: [OPGELOST] - Ubuntu 9.10 Installatie mislukkingen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/08, 17:22:09 »
neem een snelheid van 4 in Brasero, je moet dan ongeveer 20 minuten wachten - maar deze cd werkt gewoon.
Of installeer k3b en zet de controle van de gemaakte CD aan .......

Ron ik denk gewoon echt als je liever al dat gekloot niet wilt hebben je ALTIJD die hashes moet bekijken of ze wel kloppen en daarna op aller langzaamst brand.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: [OPGELOST] - Ubuntu 9.10 Installatie mislukkingen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/08, 18:08:06 »
Ik snap dit soort meldingen nooit.. Ik brand al 7 jaar allerlei Linux CD's en nooit heb ik gekloot met CD's die het niet doen of zo. En ik heb heus niet de mazzel dat al mijn PC's Linux probleemloos vreten. Mijn werkmachine gelukkig wel, maar de rest echt niet.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: [OPGELOST] - Ubuntu 9.10 Installatie mislukkingen
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/09, 06:59:40 »
Ik snap dit soort meldingen nooit.. Ik brand al 7 jaar allerlei Linux CD's en nooit heb ik gekloot met CD's die het niet doen of zo. En ik heb heus niet de mazzel dat al mijn PC's Linux probleemloos vreten. Mijn werkmachine gelukkig wel, maar de rest echt niet.

Ik denk echt dat het ligt aan waar je je iso's vandaan haalt. Ik deed hiervoor altijd van een Nederlandse mirror. De laatste die ik had waardoor ik deze probleem kreeg was van vodafone of telfort server. Toen heb ik maar van VS gedownload en zal het voortaan ook doen.