Interactief > Andere distributies
Computer start soms niet door.
Ronaldus:
Als je voor UEFI kan kiezen in een bios, dan kies ik altijd die mogelijkheid.
Van die Dell heb ik de i5 processor eruit gehaald + ook het geheugen (er zaten 2 geheugenstrookjes in van elk 8gb ddr3 geheugen). Daarmee heb ik weer een oudere HP Compaq 6300 pro SFF kunnen upgraden van i3 naar i5 en daar chromeOS opgezet (en dat draait daarop als een tierelier). Ubuntu draaide daar trouwens ook goed op zonder opstart issues.
Het kost mij altijd wel moeite om een oude pc af te danken, maar dat is beter dan je er continu aan ergeren. Soms is het toch echt einde oefening. Met oude pc's kun je zo lekker 'straffeloos' rommelen en dingen doen en installeren die je met een nieuwe pc niet zo gauw zou doen.
HWE64:
Volgens mij kun je wel in de dell 3020 kiezen tussen uefi en de oude bios maar in de uefi kan ik alles wel installeren maar komt de bootlader niet naar voren. Hij blijft links boven knipperen.
Nu weer nieuwe installatie gedaan via oude bios en trim op dagelijks gezet en dit gaat voorlopig goed. Had dit toegepast https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/ssd.html#ID6
Misschien gaat dit niet op deze oude pc met LMDE 6 Xfce. Op een Dell laptop i5 Laditude 5580 lukt dit wel.
Dit is maar een vermoede. Zo blijf je van de straat ;)
emvedeesje:
Inderdaad, want op straat valt niets goeds te rapen...
Veel plezier met Linux !
HWE64:
--- Citaat van: emvedeesje op 2024/08/04, 12:20:29 ---Inderdaad, want op straat valt niets goeds te rapen...
Veel plezier met Linux !
--- Einde van citaat ---
Thx
HWE64:
Toch weer hetzelfde probleem. Een paar keer een nieuwe installatie gedaan maar noppes. Ik kon mijn Delletje zomaar niet op de schroothoop gooien en als testbak gebruiken moet je er wel van op aan kunnen dat de hardware goed is.
Heb toen de nieuwe LM 22 Xfce geinstalleerd en daarna wel dertig keer opnieuw opgestart, alle keren goed. Het oude beestje loop als een zonnetje.
Conclusie: moet toch aan de installatie van LMDE 6 xfce liggen of aan de usb???? Maar daar kijken we t.z.t naar.
Bedankt voor de adviezen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie