Interactief > Andere distributies
Linux Mint 22 "Wilma" Beta
EvC:
Bij het Reddit forum vond ik een topic dat me leidde naar een downloadlink van Linux Mint 22 Beta.
Een Virtuele Machine testinstallatie verliep vlekkeloos. Een installatie op mijn Dell XPS 13 laptop volgde met - eveneens - goede resultaten. 8-)
Een kanttekening: Thunderbird is - voor nu - een testversie die niet wordt onderhouden.
Ben heel blij met de eerste resultaten!
Ik neem aan dat deze installatie alle updates / upgrades krijgt tot de finale release.
Een paar screenshots:
Pjotr:
Draait al ongeveer een week op twee van mijn machines. Zonder problemen.
Redshift moet je nu zelf erbij installeren en zelf handmatig instellen op je locatie, want de automatische locatiezoeker werkt niet meer.
Wat ik verder wel enigszins jammer vind is dit:
--- Citaat ---In Ubuntu 24.04, a number of GNOME applications moved to libAdwaita and stopped supporting the system theme.
Since selecting a theme is a core part of the desktops shipped by Linux Mint (Cinnamon, MATE and Xfce), apps are required to support it.
As a result, the GNOME Font Viewer was removed and the following applications were downgraded back to GTK3 versions: Celluloid, GNOME Calculator, Simple Scan, Baobab, System Monitor, GNOME Calendar, File Roller, Zenity.
--- Einde van citaat ---
Bron: https://www.linuxmint.com/rel_wilma_whatsnew.php
Oudere versies dus? Afijn, ik kan de reden begrijpen. Maar jammer is het wel...
EvC:
Gnome-boxes werkt nog niet (geen KVM).
Het was de bedoeling om het Yaru-Cinnamon thema van Ubuntu Cinnamon 24.04 te kopiëren.
Het Yaru-Cinnamon (light) thema van Ubuntu Cinnamon 23.10 werkt overigens ook uitstekend in Linux Mint 22.
pinokkio:
Is dat wel verstandig om een beta versie al te gebruiken, kan je vergelijken met een phpbb relaise??
Pjotr:
--- Citaat van: pinokkio op 2024/07/02, 21:43:36 ---Is dat wel verstandig om een beta versie al te gebruiken, kan je vergelijken met een phpbb relaise??
--- Einde van citaat ---
Och, de Ubuntu-codebasis is al lang stabiel (namelijk sinds het verschijnen van Ubuntu 24.04 in april). Dus het risico van deze bèta is beperkt. ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie