Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatieproces is afgebroken  (gelezen 512 keer)

Offline theelion

  • Lid
installatieproces is afgebroken
« Gepost op: 2013/05/19, 16:29:57 »
hallo,

Ik wil hier Xubuntu 12.04.2 LTS installeren naast w7. De image staat op een usb-stick.
Het opstarten van Xubuntu (via de live-usb) gaat wel; als ik dan xubuntu installeer, krijg ik na een tijdje de foutmelding : installatieproces is afgebroken. Ik heb zowel al de installatie  installeren naast w7 als aangepast geprobeerd; evenals de Alternate install CD en de Desktop CD versies.
Kan ik nog iets proberen?

mvg
Peter

Re: installatieproces is afgebroken
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/19, 18:34:34 »
Verder krijg je geen melding waarom het installatie proces is afgebroken? Of op welk punt in de installatie?
Welke optie kies je bij de installatie?
Hoe groot is de vrije ruimte op de Harddisk voor Ubuntu?
En heb je een laptop of een desktop?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline theelion

  • Lid
Re: installatieproces is afgebroken
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/19, 18:46:57 »
Het is een laptop dell latitude d620.
De vrije ruimte is een 23 GB.
Ik heb reeds beide installatie-opties geprobeerd : installeren naast w7 en aangepast (waar je de partities zelf aanmaakt).
Op welk punt? tijdszone-toetsenbord en inlognaam zijn al ingegeven; dan iets later stopt de installatie maar zonder te zeggen welke fout er is opgetreden.
Ik heb net ook al Xubuntu 13 geprobeerd, met dezelfde foutmelding. :'(

Re: installatieproces is afgebroken
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/20, 09:49:02 »
Heb je de download al gecontroleerd op de MD5 checksum ? https://help.ubuntu.com/community/HowToMD5SUM
Heb je ook de cd/usb gecontroleerd op fouten?
Als bovenstaande is gebeurd, denk ik toch richting grafische kaart, met name de driver. De live cd/usb draait goed?
In jouw dell zit een intel grafische chipset, heb je al geprobeerd te installeren met de optie nomodeset?
Voor de installatie begint kan je op F6 drukken en daar nomodeset toevoegen, uit het keuzemenu.
Als de installatie verder gaat, moet naderhand de juiste driver voor je intelchipset worden geïnstalleerd.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline theelion

  • Lid
Re: installatieproces is afgebroken
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/20, 13:24:46 »
MD5 checksum ok.
usb gecontroleerd op fouten ok.
De live-usb draait wel goed. ligt het dan wel aan de driver van de grafische kaart?

Re: installatieproces is afgebroken
« Reactie #5 Gepost op: 2013/05/20, 13:43:32 »
De live versie draait op de vesa driver, dat gaat wel goed. Ik heb het zelfde met een NVIDIA driver gehad, daar werd ook de verkeerde driver geladen en kon ik niet verder met de installatie.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline theelion

  • Lid
Re: installatieproces is afgebroken
« Reactie #6 Gepost op: 2013/05/20, 14:30:50 »
Kheb nu kunnen zien waar hij vastloopt : bij het aanmaken van ext4 met aanhechtingspunt /.
Voor dat te installeren met de optie nomodeset : kan je meer info geven hoe dat juist uit te voeren?

Re: installatieproces is afgebroken
« Reactie #7 Gepost op: 2013/05/20, 14:55:33 »
Hier een link met plaatjes http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1613132 klein stukje naar beneden scrollen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.