Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [HP Deskjet 930C / Cups & Samba] Local System Hangup  (gelezen 878 keer)

JunkieXP

  • Gast
[HP Deskjet 930C / Cups & Samba] Local System Hangup
« Gepost op: 2007/11/15, 22:04:47 »
Ik heb mijn HP Deskjet 930C verbonden met mijn Linux Ubuntu Server Machine en deze draaiend via Cups en geshared via Samba.

Echter wanneer ik nu een PrintOpdracht verstuur met mijn Thuis PC licht het er net aan welk programma ik gebruik maar ook welke computer. Ik zal een Paar voorbeelden Plaatsen:

De Thuis PC zit via een Kabeltje verbonden en de Laptops zijn Wireless echter merkte je dit met de Oude Configuratie (Windows Printer Sharing) niet. Alle Machines bevatten Windows XP en niet de Standaard door Windows geleverde Driver maar een van de HP Site, gezien de standaard driver maximaal aantal Copieen tot 1 beperkte.

Thuis PC: Kladblok, PrintOpdracht wordt binnen een Seconde of 10 afgehandeld.
Laptop: Kladblok, PrintOpdracht wordt binnen een Seconde of 20 afgehandeld.
Thuis PC: Internet Explorer, Explorer geeft geen reactie en gaat op wit scherm, PrintOpdracht wordt binnen een Seconde of 30 afgehandeld.
Laptop: Internet Explorer, PrintOpdracht wordt zelfs na 5 minuten niet afgehandeld en Internet Explorer hangt zichzelf compleet op.

En met Word / Outlook is het ongeveer hetzelfde.

Het lijkt erop alsof de Server (zonder Gui, Config verloopt dus via Terminal of WebInterface) de zware Load niet aankan oid maar ik zou niet weten waar ik dit moet zoeken.

Het betreft een Pentium 3, 500Ghz met 384MB Geheugen.

JunkieXP

  • Gast
[HP Deskjet 930C / Cups & Samba] Local System Hangup
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/28, 00:52:55 »
Kan het zijn dat dit iets met de Spool te maken heeft, kladblok bestanden gaan namelijk wel snel en wanneer ik word 2003 gebruik gaat het ook nog redelijk maar een word 2007 file neemt zeker 5 minuten in beslag (1 vel) en soms begint hij niet eens met printen.

[HP Deskjet 930C / Cups & Samba] Local System Hangup
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/28, 02:05:20 »
Hier staat omschreven dat de gnome-cups-manager niet erg meer ontwikkeld word en of bijna stilstaat.

Beter kan je cups vergeten en daarvoor Printerdrake gaan gebruiken.
1 en ander heeft ook te maken dat je diverse .DLL van de windows dirver zou moeten kopieeren naar Cups, zodat hij sneller aan een Windows machine laat weten dat het dat merk en die printer is.

PrinterDrake heeft ook meer instelmogelijkheden en een betere geheers gui.

Enyway stof om ff mee aan de gang te gaan.

https://wiki.ubuntu.com/PrinterDrake
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

JunkieXP

  • Gast
[HP Deskjet 930C / Cups & Samba] Local System Hangup
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/28, 03:08:04 »
Op het moment dat ik lees dat het de vervanger is van de Gnome Cups Manager loop ik tegen een probleem aan, ik draai namelijk een server versie waar geen Gui op geinstalleerd is en alles via Terminal alsmede WebInterface wordt geregeld.

Toch bedankt voor de info, ik ga uitzoeken of PrinterDrake een WebInterface heeft en in de tussentijd zijn alle aanraders welkom.