Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost)Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?  (gelezen 4844 keer)

(Opgelost)Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Gepost op: 2011/02/11, 13:05:38 »
Ik heb hier mijn ipadres kunnen achterhalen,in een Ubuntu die op dit netwerk werkt.Maar Windows op deze zelfde pc werkt niet op dit netwerk,als je om het ip adres vraagt zie je alleen maar nullen.Hoe kan je nou in Windows dit nummer in vullen zodat windows ook op dit netwerk werkt.En dit netwerk is glasvezelnetwerk van Lijbrandt.Op mijn oude netwerk van adsl doet windows het wel....
De jongens van Lijbrandt technische hulpdienst konden alleen maar adviseren om Windows te herinstalleren....
« Laatst bewerkt op: 2011/02/21, 09:55:30 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/11, 14:39:13 »
Dit lijkt me niet direct de juiste plaats voor deze vraag (heeft immers niets met Ubuntu te maken), maar ik zou niet eens proberen een IP-adres dat je in de ene installatie hebt gevonden, zomaar in een andere in te vullen. Een IP-adres wordt toegekend door het systeem van de provider en het is maar de vraag of je steeds hetzelfde adres krijgt. Met een dergelijke actie zou je zelfs de verbinding van iemand anders in de weg kunnen zitten.

De hulpdienst van Lijbrandt lijkt mij niet zo deskundig (inderdaad, dat is nogal een understatement - de term waarmee ik ze in werkelijkheid zou kwalificeren is niet geschikt voor een forum). Probeer eens een nieuwe verbinding op te zetten. Onder Windows XP gaat dat via Netwerkverbindingen (weet zo gauw niet of Vista en 7 dat net zo noemen).

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/11, 21:00:53 »
Ik denk dat er wel meer Ubuntugebruikers een dualboot hebben,en misschien ook iets van dit probleem weten,daarom...
Heb inderdaad XP...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline wowo

  • Lid
Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/11, 21:27:49 »
Ik heb even naar je plaatje gekeken, omdat altijd benieuwd ben naar iemand anders ip-adres. ^-^

Ik zie 127.0.0.1 staan, dit is echter niet jou ip-adres.
Dit is een adres wat gereserveerd wordt voor de localhost, je kunt hiermee met je eigen systeem communiceren.

Uit Wikipedia nl:
"Vaak wordt in dezelfde scène 127.0.0.1 gebruikt als een IP-adres dat aan onervaren computergebruikers wordt gegeven bij wijze van een practical joke.

Een ander verhaal gaat over een gebruiker die, na uitgevogeld te hebben dat 127.0.0.1 naar zijn eigen computer verwijst, aan al zijn vrienden vertelt dat zijn IP 127.0.0.1 is."


« Laatst bewerkt op: 2011/02/11, 21:29:21 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline wowo

  • Lid
Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/11, 21:32:08 »
Om je echte ip-adres te achterhalen hoef je alleen maar met de rechter muis knop op de verbindings icoon boven in de Ubuntu menu balk te klikken en vervolgens op verbindings informatie.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/11, 23:32:37 »
Lowlands, misschien heb je hier iets aan.....

klik

klik

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/12, 00:25:12 »
Ik heb even naar je plaatje gekeken, omdat altijd benieuwd ben naar iemand anders ip-adres. ^-^

Ik zie 127.0.0.1 staan, dit is echter niet jou ip-adres.
Dit is een adres wat gereserveerd wordt voor de localhost, je kunt hiermee met je eigen systeem communiceren.

Uit Wikipedia nl:
"Vaak wordt in dezelfde scène 127.0.0.1 gebruikt als een IP-adres dat aan onervaren computergebruikers wordt gegeven bij wijze van een practical joke.

Een ander verhaal gaat over een gebruiker die, na uitgevogeld te hebben dat 127.0.0.1 naar zijn eigen computer verwijst, aan al zijn vrienden vertelt dat zijn IP 127.0.0.1 is."



Ik had al zo'n vermoeden... =D Ik heb dat adres al eens eerder gezien....En dat was niet van mijn computer...
En WOWO geeft inderdaad e goede tip...
« Laatst bewerkt op: 2011/02/12, 00:27:40 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/12, 12:41:39 »
Ik geef mijn pc vanmorgen weer spanning,ga naar windows en zie dat ik ik weer op het net kan!!!Ik herstart de pc,ga naar Ubuntu en ja hoor,Ubuntu kan niet op het net!Daar krijg je toch wat van!Maar toen dacht ik,ik ga handmatig de adressen in voeren aan de hand van het ipadresvenster wat ik eerder bewaard heb en dan ga het misschien toch lukken.Maar zoals je op het venstertje ziet heb ik al wat in gevuld,maar toepassen blijft grijs.Dus ik doe wat verkeerd of te weinig.Iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 2011/02/12, 13:13:58 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/12, 12:44:44 »
 :)
« Laatst bewerkt op: 2011/02/12, 13:14:17 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline barth

  • Lid
Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/12, 18:42:41 »
Herkenbaar probleem... ik denk dat XP je verbinding gegijzeld heeft (meld zich niet af zeg maar...) Kun je testen door je modem/router te resetten en Ubuntu op te starten...je zult zien dat daarna XP ook het net op kan.Nogmaals resetten en XP opstarten...wss heeft ubuntu geen internet...

Zie dit draadje (wel heel oud)
http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/7-10-na-update-geen-internet-meer/msg177427/#msg177427
« Laatst bewerkt op: 2011/02/15, 00:21:50 door barth »

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/12, 20:47:41 »
@ barth: goed dat je dat nog wist! Ik heb dat héél lang geleden ook een keer gehad en dat scriptje bood toen uitkomst ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/12, 21:08:11 »
Tja,je zou denken dat het dat was.Maar altijd als ik in windows ipconfig /release doe zie ik dan alleen maar nullen!Ook als hij op het net kon.En daarna kan windows dan niet meer op het net.Maar ik kan het wel weer proberen,maar wat doe ik dan als ik weer in windows op het net wil??Ieder keer het modem weer opstarten?Is lekker als er ook naar de TV wordt gekeken....
« Laatst bewerkt op: 2011/02/12, 21:10:08 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/13, 11:23:24 »
Heb je je computer rechtstreeks vanuit je modem het internet opgeprikt? Zet er eens een router tussen dan...

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/13, 12:08:03 »
Ja!Waarom niet?Ik had daar voor ook alleen een modem.Dus zou nu een router moeten kopen zodat ik die dan kan resetten?Omdat die een eigen ipadres heeft?

O nee,het is een buffer,die blijft altijd op het internet,ook al doe je je pc uit.Dat bedoel je?Maar met een router is het de bedoeling om met meerdere pc's het net op te kunnen gaan,terwijl ik maar 1 pc heb...
« Laatst bewerkt op: 2011/02/13, 12:37:05 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/13, 14:21:05 »
Dat bedoel ik ja, de router blijft verbonden met het internet, en die verdeelt zelf weer IP-adressen.

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/13, 15:31:17 »
Ik heb 1 aansluiting van Glashart/Lijbrandt en nog 1 aansluiting van Telfort adsl.Maar ik heb 1 pc met dualboot Windows XP/Ubuntu.Op telfort werken deze allebei.Op Glashart/Lijbrandt werken ze niet allebei,althans tot voor kort.Het was of windows of Ubuntu,maar niet allebei.Als ik windows eerst op startte na de 230 v schakelaar aan gezet heb,werkt windows,doe ik eerst direkt na het aan zetten Ubuntu dan werkt die.Ging ik in windows weer opnieuw opstarten,zonder de schakelaar uit te zetten,en koos in Grub Ubuntu,dan werkte Ubuntu dus niet.Moest ik eerst de 230 v schakelaar uit zetten een tijdje wachten en dan weer aan zetten en Ubuntu kiezen in Grub.Dan werkte Ubuntu,maar na opnieuw opstarten weer windows niet.

Ik spreek nu in de verleden tijd,want nu doen ze het allebei!Ik heb in de opties van de internetverbindingen een andere provider in gesteld,zelfs zonder het ipadres in te voeren en na opstarten werkte windows weer en nu hier ook in Ubuntu!Het is af wachten wat er gebeurd als ik weer de 230 V schakelaar uit doe.....
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/02/13, 15:44:00 »
Ik heb weer te vroeg gejuicht!Ben nu in Ubuntu om dat windows weer niet werkt op het net.....

Ik heb overigens het lumineuze idee gehad om gewoon het adsl modem/router(hij heeft 4 uitgangen,dus moet ook een router zijn) aan te sluiten op glashart/Lijbrandt modem. Helaas gaat dat niet,want hij heeft als ingang een klein blokje(4 draadjes) zoals telefoon en Glashart heeft het grotere blokje(6 draadjes).
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/02/13, 21:55:51 »
Ik kreeg een modem met gewoon de aansluitingen voor telefoon,internet en digitale tv en voor analoge tv.Daarbij had ik gekozen voor iprtvbox,dat is de box die je boven je tv zet met een afstandbediening om de zenders te kiezen.Ze hebben echter de HD uitvoering geleverd,terwijl ik de gewone wilde.Want die heeft scart uitgangen en volgens mij staat er dan analoog op die scart en heb ik meer zenders als met de coax uitgang op het modem.Dat alles moet nog steeds gaan werken na DRIE maanden wachten!!!
Alleen het internet doet het.

Ik heb vandaag al een router gekocht,de goedkoopste Sweex kabel router.Maar de installatie CD werkt niet goed,de tekst zit in een te klein venster en scrollen gaat ook niet.
Kan de hulpdesk pas op woensdag bellen,want maandag-dinsdag en in het weekend zijn ze niet te bereiken!Belachelijk!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/02/14, 15:09:07 »
Jij weet alleen van KPN,dus kan je dat niet beoordelen.. :evil:
Ik heb dus een echte coaxuitgang,die gaat natuurlijk naar de antenne ingang van je tv.Maarrr,ik kan dus ook een signaal krijgen op de scartingang,en IK heb dus gelezen dat het digitale signaal meer zenders heeft!En aangezien dat iprtv kastje op het digitale signaal aan gesloten zit....Dat digitale signaal in het modem wordt daar dus meteen omgezet naar analoog,en kennelijk kan die niet alle frekwenties aan.Vandaar dat die een paar zenders mist.Of de coax kan niet al die frekwenties aan...

Maar vandaag weer iets geks,ik start in Ubuntu,ga daarna naar windows en natuurlijk geen internet daar.Ben een tijd bezig in windows en denk:klaar,nou even naar de forums en verhip,windows kan op het net... ???

En wat bedoel je nou met een hub??
« Laatst bewerkt op: 2011/02/14, 15:13:29 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

sprokkel

  • Gast
Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #19 Gepost op: 2011/02/14, 17:43:22 »
 Een switch stuurt data direct naar de juiste computer door, terwijl een hub data stuurt naar alle computers in een netwerk

Was het niet andersom  ???

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/02/14, 21:10:47 »
 =D En die switch was duurder bij de mediamarkt dan deze router,dus......(25 €)
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline barth

  • Lid
Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #21 Gepost op: 2011/02/14, 21:43:00 »
resume...mijn trucje werkt niet ?
( dat ressetten van de modem was ter verificatie, bij de reset word de lease/aanmelding van de pc vernieuwd . bij het opstarten van de modem word een verse lease aan het OS gegeven...Ubuntu levert die braaf in bij afsluiten van de PC, XP vergeet dit nog wel eens en de modem/router heeft dan na het doorstarten naar Ubuntu zo iets van...wat zeik je nou over die lease...die heb ik je een uur geleden al gegeven en is nog de hele hele dag geldig, je zoekt het maar uit...)

 :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2011/02/15, 00:20:08 door barth »

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #22 Gepost op: 2011/02/14, 22:52:26 »
Ja,zoiets is het wel,want zoals ik al schreef,na een tijd deed windows het wel.Dus toen had hij een verse lease gekregen natuurlijk...Maar ik heb het modem nog niet gereset,kan ik nog wel eens doen...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline barth

  • Lid
Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #23 Gepost op: 2011/02/15, 00:17:36 »
Wat betreft die sweex router...heb je al contact ermee? (Log in op de router met een browser en type : http://10.0.0.2/
Log in met username admin en wachtwoord epicrouter (default instellingen) .

Als je deze goed instelt deelt hij de DHCP aderessen uit, maar moet je XP nog steeds laten vertellen dat hij de lease vrijgeeft, want anders blijf je het zelfde probleem houden...

« Laatst bewerkt op: 2011/02/15, 00:19:17 door barth »

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #24 Gepost op: 2011/02/15, 00:22:40 »
Ligt er toch aan hoe vaak hij dat doet?Als het nou om de 5 minuten is,heb ik geen probleem.
Eeh ja,de router,nee die heb ik weer in gepakt voorlopig omdat ik er niks mee kan op dit moment.Ik zal toch eerst een wachtwoord enz moet instellen,en dat kan ik nou juist niet...Om dat de CD het niet goed doet,weet ik niet hoe....
« Laatst bewerkt op: 2011/02/15, 00:26:04 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.