Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] ubuntu 10.10 wireless problemen op netbook  (gelezen 2253 keer)

[opgelost] ubuntu 10.10 wireless problemen op netbook
« Gepost op: 2011/05/07, 18:48:35 »
Had op de hcc dagen op mijn netbook ubuntu 10.10 geïnstalleerd en ook wireless werkte uitstekend. Doordat ubuntu aangaf dat versie 11.04 geïnstalleerd kon worden deed ik dat maar omdat dat waarschijnlijk geen netbook versie was heb ik 10.10 weer geïnstalleerd. Nu werkt mijn wireless adapter niet meer. Bij drivers update geeft hij er twee aan, broadcom B43 wireless driver en draadloos stuurprogramma STA van broadcom. Beide om beurten geïnstalleerd maar het werkt niet.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/07, 21:29:18 door marcel0138 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu 10.10 wireless problemen op netbook
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/07, 19:12:14 »
Het ding tijdelijk even aan de netwerkkabel hangen en bedraad de ontbrekende firmware binnensleuren.
http://sites.google.com/site/computertip/broadcom

Re: ubuntu 10.10 wireless problemen op netbook
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/07, 19:58:49 »
Dat heb ik dus gedaan. Bij updates meer als 300 updates en bij driver updates de twee drivers geïnstalleerd. Klik ik rechts op het draadloze icoontje rechts boven, geeft hij aan netwerk ingeschakeld en bij de twee driver updates waren ze ook om de beurt ingeschakeld. Klik ik links op het netwerkicoon staat er draadloos uitgeschakeld, dus dat is waarschijnlijk het probleem, maar hoe schakel ik draadloos in?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu 10.10 wireless problemen op netbook
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/07, 20:33:45 »
Is er misschien een toetscombinatie waarmee je je draadloze kaart kunt inschakelen? Meestal een combinatie van de Fn-toets en een toets met een draadloos symbool in de bovenste rij van je toetsenbord.

Re: ubuntu 10.10 wireless problemen op netbook
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/07, 21:28:49 »
Ik had dat antwoord al eerder gehoord maar dacht zelf van niet. Ben toen met een vergrootglas gaan kijken en inderdaad, er zit een klein knopje voor draadloos. Alles werk nu weer in zoverre dat ik een usb wireless adapter moet gebruiken omdat de interne adapter alleen wep kan en geen wpa. Bedankt voor de oplossing.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu 10.10 wireless problemen op netbook
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/07, 21:32:08 »
Ik had dat antwoord al eerder gehoord maar dacht zelf van niet. Ben toen met een vergrootglas gaan kijken en inderdaad, er zit een klein knopje voor draadloos. Alles werk nu weer in zoverre dat ik een usb wireless adapter moet gebruiken omdat de interne adapter alleen wep kan en geen wpa. Bedankt voor de oplossing.

OK, maar Broadcom-kaartjes kunnen toch gewoon de veilige WPA aan? Probeer eens een wissel van stuurprogramma, want je zag immers twee mogelijkheden staan.

Re: [opgelost] ubuntu 10.10 wireless problemen op netbook
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/16, 19:07:59 »
Ik probeerde steeds de driver updates achteraf door een kabel met de router te verbinden en de updates en driver updates te installeren. Ook mislukte de driver updates waarschijnlijk omdat draadloos aanstond. Nu heb ik ubuntu 11.04 opnieuw geïnstalleerd en van tevoren met internet verbonden. Nu lukte de updates wel en werkt de adapter met zowel wep als wpa. Iedereen bedankt voor de hulp.