Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Wie zouden er deelnemen aan een team vrijwilligers om een Release Party te organiseren? (lees vóór je de poll invult eerst de toelichting)

Jazeker, ik wel, leuk!
3 (16.7%)
Ik denk het wel, dat lijkt me leuk!
1 (5.6%)
Ik zal het serieus in overwegen, ik sta er in ieder geval positief tegenover.
5 (27.8%)
Nee, ik waarschijnlijk niet.
7 (38.9%)
Nee, ik zal zeker niet meehelpen.
2 (11.1%)

Totaal aantal stemmen: 15

Auteur Topic: Meehelpen met het organiseren van een RP?  (gelezen 2220 keer)

Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Gepost op: 2009/01/10, 13:06:26 »
Er is een op het forum een voorstel gedaan om de organisatie van Release Parties te structureren. Dit voorstel gaat er van uit dat Release Parties georganiseerd kunnen worden door een groep van vrijwilligers. Het is natuurlijk niet realistisch om dit te proberen wanneer er vanuit de community geen enthousiasme is om hier aan mee te werken. Vandaar deze poll om te kijken in hoeverre communityleden als vrijwilliger zouden willen meehelpen met het organiseren van een Release Party op een gestructureerde manier zoals in het voorstel wordt voorgesteld.

Het voorstel is voorlopig, een eerste aanzet. Het zal, mede afhankelijk van deze poll, nog vele wijzigingen ondergaan. Deze poll dient dan ook vooral om te kijken of het überhaupt zinvol is om zoiets te proberen met een team vrijwilligers.

Het gaat om dit voorstel:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasePartyOrganisatieVoorstel/Paginas

Ga hier dus bij het invullen van de poll dus voorlopig even van uit.

Met vriendelijke groet,
Thomas.

Offline Double12

  • Lid
Re: Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/10, 14:34:30 »
Ik heb bij de Intrepid install parties ook wat georganiseerd, dus dat wil ik wel weer doen.

Lijkt me een goed plan wat je hebt gemaakt. Er is alleen een beetje een groot aantal rollen. Binnen een kerngroep hoeft misschien niet iedereen een aparte rol te hebben, misschien werken meerdere mensen in een kerngroep wel aan hetzelfde.

Is deze structuur in verkleinde vorm ook beschikbaar voor de install parties? Er is niet altijd genoeg animo om een hele install party te organiseren, maar er zijn wel vaak mensen die een deel willen doen. Dan komt de verdeling in rollen dus goed van pas.
Het begin van het organiseren van de install parties gaat misschien in februari al wel van start, dus als we dat willen moeten we wel voor die tijd een aangepaste organisatiestructuur klaarhebben.

Re: Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/10, 14:47:19 »
Net als Double12 heb ik meegewerkt aan RP's  en heb dus ook aangegeven dat wel weer te willen doen
Maar de organisatie structuur (inclusief reserves) is veel te log. Dat krijg je voor kleinere party's nooit voor elkaar!

Ik heb al eens eerder aangeven dat je eerst maar eens moet kijken wie er mee willen doen en daarna kun je een beetje inschatten wat je kunt organiseren.
En dat alles is ook weer afhankelijk van de ruimte en medewerking van gebouwbeheerders en gebruikers.

Misschien lukt het als we onderstaande sollicitanten ook echt aan kunnen nemen?

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasePartyOrganisatieVoorstel/Sollicitanten

(ze zullen toch niet echt gereageerd hebben? :))

Re: Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/10, 15:19:13 »
Ik heb bij de Intrepid install parties ook wat georganiseerd, dus dat wil ik wel weer doen.

Lijkt me een goed plan wat je hebt gemaakt. Er is alleen een beetje een groot aantal rollen. Binnen een kerngroep hoeft misschien niet iedereen een aparte rol te hebben, misschien werken meerdere mensen in een kerngroep wel aan hetzelfde.

Is deze structuur in verkleinde vorm ook beschikbaar voor de install parties? Er is niet altijd genoeg animo om een hele install party te organiseren, maar er zijn wel vaak mensen die een deel willen doen. Dan komt de verdeling in rollen dus goed van pas.
Het begin van het organiseren van de install parties gaat misschien in februari al wel van start, dus als we dat willen moeten we wel voor die tijd een aangepaste organisatiestructuur klaarhebben.

Dit voorstel gaat idd over grote RP's. Je hebt denk ik gelijk dat binnen de kerngroepen de rollen niet zo strikt verdeelt hoeven te worden. In een eerste uitwerking van taken zijn ook meestal taken aan kerngroepen gekoppeld ipv van aan individuele rollen. Misschien dat dit dan ook in de structuur tot uitdrukking moet komen. Zie bijv:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasePartyOrganisatieVoorstel/CoordinatorPromotiemateriaal#Taken

Voor de install parties is het misschien een idee om de rollen binnen de kerngroepen in één rol samen te pakken, je krijgt dan zes rollen: voorzitter, penningmeester, locatie, vrijwilligers, communicatie en inhoud? Klinkt dat werkbaar? Op deze manier zou de structuur in ieder geval makkelijk aan te passen zijn voor een install party. Maar misschien behoeft het wel een heel andere rollenverdeling?

edit: als dat wat lijkt wil ik wel een opzetje maken.

edit2: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InstallPartyVoorstel/Voorstel
« Laatst bewerkt op: 2009/01/10, 16:07:22 door tommie74 »

Re: Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/10, 16:41:53 »
Misschien lukt het als we onderstaande sollicitanten ook echt aan kunnen nemen?

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasePartyOrganisatieVoorstel/Sollicitanten

(ze zullen toch niet echt gereageerd hebben? :))

Bill was er als de kippen bij, hij verveelt zich het apenzuur sinds ie bij Microsoft weg is! Die heeft wel zin in een feestje.  ;)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/10, 19:15:27 »
Ik blijf het er moeilijk mee hebben. Vooreerst is er een groot verschil tussen de intentie hebben om iets mee te helpen organiseren en ook effectief je tijd, energie en geld erin willen pompen. Veel mensen willen meehelpen maar uiteindelijk zijn er maar weinigen die al hun tijd voor je in dit project willen steken.

Tommie74 .... Je houd geen rekening met opmerkingen die eerder gegeven werden, je luistert niet naar opmerkingen van oude rotten mbt de organisatie van release parties. Bewijs daarvoor is dat je alweer bezig bent dezelfde organisatiestructuur, onverandert door onze strot te persen. Je wil zelf niet deelnemen aan de organisatie ervan (tenzij jij Bill Gates of Mark Shuttleworth heet).

Wat jij nu wil is dat mensen hun naam ergens opzetten zonder dat ze weten waar ze aan beginnen en zonder dat ze beseffen dat ze zich zo verantwoordelijk (ook financieel) voor een zaak inzetten ....

Ik vraag je nogmaals, dringend om met deze onzin te stoppen in het belang van de Ubuntero's en de mensen die wel gemotiveerd zijn maar zich niet altijd vrij kunnen maken. Je organisatiestructuur trekt op niets en zal mensen in de problemen brengen.

Ik begrijp nog steeds niet dat hier vanuit Ubuntu-nl niet op gereageerd wordt. Schandalig. (/me kijkt nu heel bedenkelijk)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Re: Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/10, 19:39:06 »
Tja, ik heb er nu al een redelijke hoeveelheid aan parties op zitten, maar hier doe ik in ieder geval niet aan mee.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/10, 19:46:08 »
Ik ben nog niet oud genoeg om dat te regelen, dus nee.

Re: Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/10, 19:56:05 »
Wat ik met mijn antwoord probeer te zeggen is dat ik wel weer mee wil doen, maar niet in het stramien van Tommy74.

En als Tommy74 zelf die fotootjes van Bill Gates en Mark Shutlleworth heeft geplaatst, dan komt het zeker niet geloofwaardig over.
(Ik ging er vanuit dat die plaatjes erop gezet waren door één of andere grappenmaker)

Wat er wel moet gebeuren is de koppen eens bij elkaar steken met ervaringsdeskundigen en kijken waar het in het verleden minder goed  ging en wat er in de toekomst beter kan.


Re: Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/10, 21:26:17 »
Ik gooi de handoek in de ring.

De mensen met ervaring zien helemaal niets in het voorstel en zijn niet bereid om dit als uitgangspunt te nemen om te komen tot iets beters. Hoewel ik iemand ben die best even tegen de stroom in zwemt om te kijken of dat wat oplevert besef ik ook wel dat het tegen de stroom in zwemmen meestal betekend dat je onverstandig bezig bent.
Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/10, 21:31:26 door tommie74 »

Re: Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/10, 21:46:21 »
Ik heb inmiddels bij de leiding van Ubuntu-nl gemeld dat ik me terugtrek. Daarnaast heb ik hierbij mijn mening gegeven dat het me van belang lijkt dat er een groepje van mensen met ervaring bij elkaar gaan zitten om te bespreken wat er wel moet gebeuren. Want volgens mij is het wel van belang dat de organisatie van grote RP's niet door één individu getrokken worden.

Offline Double12

  • Lid
Re: Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/11, 20:32:44 »
Jammer dat je ermee ophoudt. Maar vind je het gek met zulke reacties.
Als het mogelijk is, kunnen we je install party-plan misschien wel gebruiken voor de komende serie install parties. Ik wil nog wel eens naar je plan kijken, met wat verandering moet het namelijk zeker haalbaar zijn. 6 rollen lijkt me niet eens te veel, als bepaalde personen meerdere rollen op zich nemen. Ik denk eigenlijk dat dit zich vrij natuurlijk verdeelt, ik denk niet dat heel geforceerd het plan over de personen heen gedrukt hoeft te worden.

Re: Meehelpen met het organiseren van een RP?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/13, 12:03:36 »
@ Double12

Er is inmiddels initiatief genomen door Wutnubu om met een aantal mensen bij elkaar te gaan zitten om een nieuwe frisse start te maken. Misschien ook iets voor jou om aan te schuiven?

http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,36540.msg354448.html#new