Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nVidia driver doet raar  (gelezen 850 keer)

Offline Wybren

  • Lid
nVidia driver doet raar
« Gepost op: 2011/02/11, 22:31:45 »
Ik heb vandaag ubuntu opnieuw geinstalleerd, en zit nog te tobben met de drivers voor mn videokaart van nVidia. Ik heb beide drivers al geprobeerd die ik kan installeren via 'Systeem --> Beheer --> Extra Stuurprogramma's'

Ik heb een nVidia NVS 140 videokaart, en krijg twee opties: versie 173, en versie 'current' (aanbevolen)

Ik heb ze allebei geprobeerd, en ook alle visuele effecten uitgezet, maar nog steeds als ik iets minimaliseer zie ik een soort zwart rechthoekje dat kleiner wordt. Klinkt vaag, maar het is in ieder geval geen soepel effect.

Iemand een idee?

Re: nVidia driver doet raar
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/11, 23:29:09 »
128 mb video geheugen is ook niet echt veel (meer) voor de huidige Ubuntu-versies, zeker niet als je met Compiz wilt werken. Deze gebruikt enorm veel video-geheugen.
Mogelijk dat hier je probleem zit.
Ik zou er in ieder geval voor kiezen de aanbevolen driver te installeren.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/11, 23:33:21 door JPaulus »
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: nVidia driver doet raar
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/12, 07:49:27 »
@Paulus, je hoeft niet superveel videogeheugen te hebben voor compiz, mijn 64 mb ati werkt prima, zelfs een 32mb nvidia, maar goed.

@Wybren, Als je alle effecten uitzet is het logisch dat je een bewegend vierkantje krijgt. Heb je btw alle compiz plugins geinstalleerd? Als het met de officiele nvidia driver ECHT NIET lukt (alleen dan, dit is een third party tool!) kun je nog envy-ng (te vinden in synaptic) proberen: Link:http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html. Deze tool kijkt automatisch welke driver je nodig hebt.

Offline Wybren

  • Lid
Re: nVidia driver doet raar
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/12, 17:14:12 »
@Paulus, je hoeft niet superveel videogeheugen te hebben voor compiz, mijn 64 mb ati werkt prima, zelfs een 32mb nvidia, maar goed.

Daar komt bij dat het al goed heeft gewerkt met 10.10 Dus het moet gewoon mogelijk zijn.

@Wybren, Als je alle effecten uitzet is het logisch dat je een bewegend vierkantje krijgt. Heb je btw alle compiz plugins geinstalleerd? Als het met de officiele nvidia driver ECHT NIET lukt (alleen dan, dit is een third party tool!) kun je nog envy-ng (te vinden in synaptic) proberen: Link:http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html. Deze tool kijkt automatisch welke driver je nodig hebt.

Ik ga idd proberen om wat effecten aan te zetten, Compiz zal ik ook even naar kijken..

Bedankt voor je hulp.


edit: de visuele effecten terug naar normaal zetten heeft het probleem idd verholpen. Eigenlijk best logisch allemaal, maar je moet er maar net opkomen. Nogmaals bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/12, 17:19:34 door Wybren »