Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: op zoek naar movie converter  (gelezen 7401 keer)

op zoek naar movie converter
« Gepost op: 2009/01/28, 19:36:58 »
beste mensen,

heeft iemand een idee?
ik zoek een programma waarmee je een dvd (vanuit map) kan omzetten in met name MPEG4, DIVX EN XVID en ook de resolutie kan bepalen
en er het liefst ook nog een ondertiteling bij kan doen.

alvast bedankt,

sandermans15

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/28, 20:41:31 »
Dit programma is de opvolger van Convertit, ik heb alleen nog fla bestanden geconverteerd dus ik weet niet alle mogelijkheden, misschien het proberen waard.
Info en hoe te downloaden http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=652843

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/29, 17:01:08 »
Mobile Media Converter werkt ook erg goed: http://www.miksoft.net/mobileMediaConverter.htm
Je kan er ook gewone filmpjes mee omzetten, bijv. avi naar wmv, flv naar ogg enz.

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/29, 17:41:07 »
Dit programma is de opvolger van Convertit, ik heb alleen nog fla bestanden geconverteerd dus ik weet niet alle mogelijkheden, misschien het proberen waard.
Info en hoe te downloaden http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=652843

Met vriendelijke groet,

Gijs

deze lijkt mij het best en makkelijk 
maar hoe krijg ik deze op kubuntu 8.10 geïnstalleerd  ???

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/29, 19:05:04 »
Citaat van: sandermans15 link=topic=37194.msg362723#msg362723
deze lijkt mij het best en makkelijk 
maar hoe krijg ik deze op kubuntu 8.10 geïnstalleerd  ???
[/quote
Ik heb ook 8.10, gewoon de regels onder INSTALLATION voor hardy stuk voor stuk uitvoeren in een terminal. De derde stap kan je overslaan bij 8.04 staat deze al, bij de andere versies niet.
Verder de pakketten down loaden en installeren zoals beschreven.
Zorg wel dat Synaptic of een andere pakketmanager niet active is anders lukt het niet.
Het enigste is dat bij opstarten van het programma er een foutmelding komt over een widget, ik klik gewoon op continue. Ik heb nog geen tijd gehad om te kijken of dit op te lossen is. Mocht het toch niet lukken, post je maar weer. Succes.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/29, 21:54:51 »
Mobile Media Converter werkt ook erg goed: http://www.miksoft.net/mobileMediaConverter.htm
Je kan er ook gewone filmpjes mee omzetten, bijv. avi naar wmv, flv naar ogg enz.
Heb hem net geinstalleerd en uitgetest en dit werkt prima,dank je.Kreeg nl pspvc niet geinstalleerd zonder foutmeldingen.
Kubuntu 20.04

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/31, 14:02:35 »
Citaat van: sandermans15 link=topic=37194.msg362723#msg362723
deze lijkt mij het best en makkelijk 
maar hoe krijg ik deze op kubuntu 8.10 geïnstalleerd  ???
[/quote
Ik heb ook 8.10, gewoon de regels onder INSTALLATION voor hardy stuk voor stuk uitvoeren in een terminal. De derde stap kan je overslaan bij 8.04 staat deze al, bij de andere versies niet.
Verder de pakketten down loaden en installeren zoals beschreven.
Zorg wel dat Synaptic of een andere pakketmanager niet active is anders lukt het niet.
Het enigste is dat bij opstarten van het programma er een foutmelding komt over een widget, ik klik gewoon op continue. Ik heb nog geen tijd gehad om te kijken of dit op te lossen is. Mocht het toch niet lukken, post je maar weer. Succes.

Met vriendelijke groet,

Gijs


ik heb m geïnstalleerd maar ik kan hem echt nergens vinden  ???
ben naar de directory in usr gegaan maar daar staan ineens mijn dingen die ik in home heb staan
ik probeer het nog wel en keer
als het dan nog niet werkt vind ik het erg jammer want hij lijkt mij wel goed
anders pak ik een ander waar ik geen problemen mee heb

bedankt voor je hulp,
sandermans15

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/31, 17:58:35 »
Bij mij staat ie onder Audio&Video. Als je hem niet tegenkomt, zal je zelf een starter aan moeten maken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/01, 10:51:10 »
maar ik kan ook nergens een map van vinden wel een map met fuoco maar die is dan leeg en in een andere map in /usr/share staan ineens mijn spullen die ik in home heb staan (alleen de bestanden)  ???

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/01, 21:27:18 »
Probeer deze dan eens, die werkt echt supergoed en snel :):

Mobile Media Converter werkt ook erg goed: http://www.miksoft.net/mobileMediaConverter.htm
Je kan er ook gewone filmpjes mee omzetten, bijv. avi naar wmv, flv naar ogg enz.

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/01, 22:54:26 »
maar ik kan ook nergens een map van vinden wel een map met fuoco maar die is dan leeg en in een andere map in /usr/share staan ineens mijn spullen die ik in home heb staan (alleen de bestanden)  ???
Dit is wat er staat bij de opdracht regel van FuocoTools
kmdr-executor /usr/bin/FuocoConverterTool.kmdr  je kan dit proberen door de regel te kopiëren en in de terminal te plakken. Als er fouten zijn of programma's missen wordt dit ook vermeld in de terminal.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/02, 11:55:39 »
kmdr, daar moet je wel Kommander voor geïntalleerd hebben, anders werkt kmdr niet.

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #12 Gepost op: 2009/02/02, 15:57:10 »
kmdr, daar moet je wel Kommander voor geïntalleerd hebben, anders werkt kmdr niet.
Dat kan best, ik heb al een aantal KDE programma's geïnstalleerd, daarbij werden diverse andere KDE programma's mee geïnstalleerd. Kommander zal ook zo meegekomen zijn net als Konqueror en Dolphin. Ja het is echt een "rommeltje" bij mij. Verder werkt het prima, dus mij zal je niet horen klagen.  ;)

Met vriendelijke groet,

Gijs 
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: op zoek naar movie converter
« Reactie #13 Gepost op: 2009/02/02, 16:34:46 »
hij zegt:
file doesn't exist  ???