Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum  (gelezen 3402 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Gepost op: 2013/06/09, 13:01:08 »
Het is al enkele maanden/jaren dat ik de indruk heb dat ik m'n eigen posts bij een zoekoperatie op het forum niet te zien krijg. Nu ben ik er echter 100% zeker van. Ik heb een kwartiertje geleden een post gedaan in verband met digikam. Als ik dan zoek naar "digikam", krijg ik mijn eigen vraag dus niet te zien in de lijst van posts.

Hoe kan ik snel mijn eigen vragen (en hopelijk ook antwoorden erop) te zien krijgen?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/09, 13:17:39 »
Ik heb hetzelfde probleem.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/09, 13:19:30 »
Misschien vinden ze van het forum mijn avatar niet leuk :evil:
Heb dat ding ooit eens gemaakt, toen ik pas gimp leerde kennen en geanimeerde gifs kon maken.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM


Offline Jenske

  • Lid
Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #4 Gepost op: 2013/06/09, 13:29:36 »
Vistaus,
Da's inderdaad een goede manier. Maar om toch even "vuur te stoken" ;) zou het handig zijn mocht er een knopje bovenaan bij komen dat hier rechtstreeks naar koppelt. Want al heel vaak is het me overkomen dat ik op "mijn berichten" klik, terwijl daar haast nooit berichten in staan. Ik gebruik immers het forum niet voor berichten (en mogelijk nog vele anderen ook niet).

Maar zoals gezegd: jouw oplossing is zeker nuttig en volstaat.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #5 Gepost op: 2013/06/09, 13:31:57 »
Ja, dat 'Mijn berichten' is een beetje onhandig inderdaad maar daarvoor moet je bij de vertalers van SMF zijn (de forumsoftware). Wel ben ik met je eens dat een knopje naar je eigen posts best handig zou zijn voor bovenin.

Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #6 Gepost op: 2013/06/09, 16:14:27 »
Dat ben ik met je eens: webmaster misschien standaard 'meest recente zoekresultaten eerst' instellen?
Nu krijg ik vaak hits van jaren oud...in Linuxland een eeuwigheid en doorgaans nvt.


Het is nu eenmaal zo dat die 9999 als standaard staat, wat ik zelf ook wat onhandig vind. Het kan beter staan op 365, voor 1 heel jaar. Maar goed, wie ben ik.

Succes.

Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #7 Gepost op: 2013/06/09, 20:09:08 »
Het is nu eenmaal zo dat die 9999 als standaard staat, wat ik zelf ook wat onhandig vind. Het kan beter staan op 365, voor 1 heel jaar. Maar goed, wie ben ik.

Succes.

Eens, alleen dan kun je net zo goed alle echt oude topics verwijderen want de meeste mensen zullen de standaardwaarde accepteren dus dan heeft de indexatie van echt oude topics geen meerwaarde meer.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #8 Gepost op: 2013/06/11, 00:19:11 »
Om terug te komen op mijn originele vraag: als ik nu "digikam" intik als op te zoeken, krijg ik m'n post wél te zien.

Zou het kunnen dat het enkele uren/dagen duurt voordat een post uiteindelijk wordt geïndexeerd en als dusdanig verschijnt bij een zoek-operatie?

En by the way vind ik het ook nuttiger om het tijdsraam voor zoeken in te stellen op een periode die overeenkomt met die van de recentste LTS-uitgave, dus maximaal 3 jaar.
Er zijn immers heel wat gegevens die inderdaad zinloos zijn als je zou voortgaan op resultaten van een post uit bv. 2009, terwijl er ondertussen al heel vaak oplossingen voor het probleem bedacht zijn. Maar dit is een andere discussie.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #9 Gepost op: 2013/09/19, 23:41:18 »
Je kan ook de naam die je op het forum gebruikt na (of voor) de zoekterm ingeven, zo zoekt hij ook jouw berichten op.
Of een andere naam als je weet wie er dat topic opgestart heeft of als je weet dat een bepaald lid ergens een oplossing/instructie over de zoekterm gepost heeft.
Bijvoorbeeld:
Grub herstellen Pjotr
Dan krijg je berichten van Pjotr te zien over het herstellen van grub.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Jenske

  • Lid
Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #10 Gepost op: 2013/09/29, 23:29:10 »
Wel, bij mij klopt dat NIET. Ik heb enkele dagen geleden een post verzonden in verband met het 4x voorkomen van een programma-titel in mijn lijst van geïnstalleerde programma's. Als ik op "jenske" zoek, krijg ik die post niet te zien.
Ook eerder heb ik dat al opgemerkt.

Ik weet niet of anderen dit ook zo ervaren, maar het is in feite al enkele jaren (sic) voor mij erg moeilijk om snel even na te gaan welke antwoorden er op mijn vragen zijn binnen gekomen.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #11 Gepost op: 2013/09/30, 01:40:17 »
Je hebt gelijk, merk het hier ook.
Via "geavanceerd zoeken" gaat het wel. Dan kan je daar je naam invullen.

Dus toch maar terug het geavanceerde zoeken als default instellen?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline jabuca

  • Lid
Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #12 Gepost op: 2013/11/06, 09:29:47 »
als ik een antwoord geef op een  vraag, en ik zet daar niet mijn  nickname onder, kan ik mijn reactie niet vinden, maar mijn vragen wel.
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #13 Gepost op: 2013/11/06, 10:16:59 »
Zie de bijlage.

1: Geef je zoektermen op. Hier kan je ook een deel van een woord invullen. Denk aan "geheugen" in plaats van "systeemgeheugen", of "klok" in plaats van "systeemklok". Bedenk zelf welk woord er vaker gebruikt wordt.
Let op spelfouten. Een mens begrijpt misschien wel wat je bedoelt, maar een computer gaat letterlijk op zoek naar "Ubnutnu" en zal niks vinden, om maar een voorbeeld te geven.
Trema's en accenten worden weggefilterd. Een é wordt door de zoekfunctie beschouwd als een e. En n is gelijk aan ñ, enzovoort.

2: Kies hier een optie om je zoekactie specifieker te maken. Zoals hij in het voorbeeld staat (de standaard) hoeft 1 zoekterm maar 1x voor te komen in een bericht om dat bericht terug te vinden. Bij de andere optie (alle termen moeten in het bericht zitten) moet letterlijk ieder woord dat je zoekt in dat bericht staan. Weet je dus zeker welke termen er in een reactie staan die je getypt hebt, gebruik dan optie 2 om andere minder relevante reacties weg te laten.
Zoek je iets over Google Earth, maar je wil geen reacties zien over hun maildienst of zoekmachine, kies dan deze optie.

3: Vul hier de naam van de poster in zoals die op het forum verschijnt. Zoek je op mijn posts, dan moet je hier "johan van dijk" invullen zonder de aanhalingstekens. Hoofdletters maken niet uit, leestekens wel dacht ik.

4: Hoe lang geleden heb je het ongeveer geplaatst? Als het enkele maanden geleden is geweest kies dan van 60 tot 120 dagen oud of iets dergelijks. Dan heb je geen berichten van eergisteren of berichten uit 2007 op je scherm.

5: Zoek in een beperkt aantal boards. Als je zeker weet dat iets niet in een bepaald board staat, vink die dan uit. Dat scheelt weer in het aantal irrelevante berichten dat je te zien krijgt.


Werkt dit allemaal nog steeds niet zoals je wil, gebruik dan een externe zoekmachine als Google, Duck Duck Go, Startpage of wat je maar wil. De meeste ondersteunen wel een manier waarop je binnen 1 site kan zoeken.
In dit geval, zoek dan op deze manier:
site:forum.ubuntu-nl.org zoekterm1 zoekterm2 enz.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Ik krijg mijn eigen posts niet te zien in het ubuntu-forum
« Reactie #14 Gepost op: 2013/11/08, 00:09:27 »
Bedankt voor de duidelijke reactie.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM