Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik 3 ubuntu verwijderen van mijn laptop?  (gelezen 1938 keer)

umut

  • Gast
Hoe kan ik 3 ubuntu verwijderen van mijn laptop?
« Gepost op: 2010/10/28, 20:38:30 »
Hallo
ik ben een beginner voor ubuntu. op dit moment zit er 2 mal ubuntu 10.04 , een laptop versie 10.10 en windows xp
met een fout heb ik ze allemaal naast elkaar geïnstalleerd.  nu wil ik alleen ubuntu 10.10 en windows xp op mijn laptop.
mijn vraag is hoe kan ik overbodig ubuntu´s verwijderen ?

kan iemand me helpen  met deze vraag?
mvg

Re: Hoe kan ik 3 ubuntu verwijderen van mijn laptop?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/28, 20:47:47 »
Gewoon de partities van 10.04 formatteren met Gparted, staat op de live cd van Ubuntu. Na het formatteren kan je de partities eventueel aan een van de andere partitie koppelen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Hoe kan ik 3 ubuntu verwijderen van mijn laptop?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/04, 22:36:44 »
Als je 10.10 hebt gestart, kan je in het systeem-menu (beheer->Gparted) kijken welke partities bestaan op je pc.
Je moet dan eerst de ongewenste partitie loskoppelen en hierna kan je ze verwijderen.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Hoe kan ik 3 ubuntu verwijderen van mijn laptop?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/04, 23:14:37 »
Pas erop dat we niet te kort door de bocht gaan.
Belangrijk is om eerst uit te vinden welke Ubuntu er verantwoordelijk is voor de Grub bootloader.
Anders zou het wel eens zo kunnen zijn dat er geen Grub menu meer verschijnt, omdat de /boot/grub folder niet meer aanwezig is.
Met een beetje geluk is de laatst geinstalleerde Ubuntu versie ook tevens de Grub bootloader eigenaar.

Mocht je toch tegen problemen aanlopen dan kun je kiezen om je Grub te herstellen

Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline HarzG

  • Lid
Re: Hoe kan ik 3 ubuntu verwijderen van mijn laptop?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/05, 20:53:12 »
Belangrijk is om eerst uit te vinden welke Ubuntu er verantwoordelijk is voor de Grub bootloader.
... een zeer terecht/alert advies.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce