Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HD video bewerken,opslaan,openen  (gelezen 1589 keer)

Offline sjarel

  • Lid
HD video bewerken,opslaan,openen
« Gepost op: 2013/12/16, 10:22:19 »
Ik zou wat meer kwaliteit willen en een reden om Xubuntu te draaien.Bij MS is het antwoord meestal variabel of HD video een codec is op je pc of het bewerkingsprogram de resolutie stuk maakt .
Ga niet Googlen want dan vindt je steeds een beantwoording.'t Marcheert weer niet en dan de volgende maar proberen.Google is een rommelbak van oud & nieuw gemixt.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: HD video bewerken,opslaan,openen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/16, 10:58:23 »
Sjarel,

Ik doe niet anders dan met Xubuntu HD video maken en op YouTube zetten. Ik heb niets anders meer dan Xubuntu draaien, al jaren. Alleen voor anderen gebruik ik nog wel een ander OS. Die video's maken - in Xubuntu -  gaat me prima af.

Maar heb je een concrete vraag misschien? Dan kunnen we kijken of we iets voor je kunnen doen.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline sjarel

  • Lid
Re: HD video bewerken,opslaan,openen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/16, 12:08:07 »
Dell D830 met W7 en nVidea drivers+Benq monitor+hd Lacie 250 gB+Wondershare Video Editor(gereg).
Powerpoint10 pro doet geen detach/delete/paste van auidio, iets betrouwbaarder omdat hij met .wmv werkt(30 frames/sec en ca 1200 resolutie ).
Ergens gaat de HD video stuk of verlaagt naar 480 p.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: HD video bewerken,opslaan,openen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/16, 12:46:10 »
Sjarel,

En welke Xubuntu dan? Een video maken met Powerpoint in Xubuntu? 30 fps en 1200 resolutie? En dat verlaagt dan naar 480p?

En waar heb jij dan die video mee opgenomen? Met wat voor apparaat en met wat voor instellingen? Ik bedoel dan met instellingen bijvoorbeeld 720p / 25 fps ... .

Videowerk is behoorlijk high tech. Als je je aan de normale profielen houdt is dat niet echt een probleem, maar ga vooral niet zelf het wiel uitvinden.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline sjarel

  • Lid
Re: HD video bewerken,opslaan,openen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/17, 19:21:14 »
Xubuntu 12.04 &W7. Voor de W7 ben ik op zoek naar .wmv-HD.Die kan je uploaden naar Youtube zodat je filmpje niet verminderd wordt naar 480 p.   Met Wondershare Editor zie je audio staan in de container.Zoiets voor Xubuntu zou tof zijn.                                                                                                                             Hoe ik moet beginnen met HD in Xubuntu,geen idee.
Xubuntu 12.04 Lts

Bazzertje

  • Gast
Re: HD video bewerken,opslaan,openen
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/23, 19:14:46 »
Deze ga ik even volgen, ik zou ook graag stap voor stap horen (lezen hoe een HD video te configureren. Tot nu toe met Pitivi gewerkt.

Offline sjarel

  • Lid
Re: HD video bewerken,opslaan,openen
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/27, 22:49:03 »
Na 10 maal op en afvagen bij You Tube ben ik wat slimmer geworden.
Zorg dat je bronbestand(video) goed is bvb .avi 1280*720 ;gegevenssnelheid 2913kbs ;totale bitverwerkingssnelheid 3169 kbs ;25 frames/sec ;audio 256 kps ;kanalen 2 stereo ,44 Khz.
Ik werk met Wondershare Video Editor.Maar ik zal vanuit deze nooit meer naar You Tube verzenden.Kwaliteit naar de vaantjes.
Sla je werk op je pc met output bvb mijn keuze; .mov ;encode Xvid ;frame rate 29,67fps ;resolution 1280*720 ;bitrate 4000 Kps
                                                                                       AUDIO ; ACC ,Sample rate 44100 Hz ;2 channel stereo ;bitrate 128kbps
Een goede videobewerker heeft dus meerdere instellingen.En upload je video vanuit je pc.HD toont zoveel mooier op You Tube.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor mp4 (HD)heb ik de volgende details ;frambreedte 1920-framehoogte 1080-Gegevenssnelheid 4065kbps -Totalebitverwerkingssnelheid 4211kbps-Framesnelheid 25 frames per seconde --Audio = Bitsnelheid 146 kbps - Kanalen 2(stereo) - Audiosamplesnelheid 44 kHz
Van H264 of DRM ken ik niks .Na 1 jaartje in mijn oude 4 gb iPod onopgeladen batt was die mp4 nog HD op mijn pc monitor..avi met instelling voor HD geeft nochthans ook zeer mooie resultaten,bij upload en output.
Dus die waardes,settings zijn zeer belangrijk en niet zomaar mp4 ,avi ,mov,enz aanklikken . Groeten van de sjarel.See you on YT.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/05, 23:27:13 door sjarel »
Xubuntu 12.04 Lts