Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Schijfgereedschap Xubuntu  (gelezen 992 keer)

Offline yJi

  • Lid
[Opgelost]Schijfgereedschap Xubuntu
« Gepost op: 2011/11/18, 10:11:33 »
Met het verwijderen van Nautilus onder Xubuntu 10.04 heb ik blijkbaar ook het Schijfgereedschap verwijderd.
En het lukt me niet onder Synaptic en onder Ubuntu Softwarecentrum dat terug te plaatsen.
Iemand enig idee wat te doen? Want onder Computertips vind ik er ook niets over.
Immers Nautilus kan systeem problemen geven onder Xubuntu.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/19, 10:34:55 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Schijfgereedschap
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/18, 10:17:28 »
Het bewuste programma heet in Synaptic gnome-disk-utility. Maar het is afhankelijk van bepaalde onderdelen van nautilus.

Een ander idee is om de pakketten gparted, ntfsprogs en mtools via Synaptic te installeren. Gparted kan als ik me niet vergis nog meer dan Schijfgereedschap.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline yJi

  • Lid
Re: Schijfgereedschap
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/18, 13:27:19 »
Het bewuste programma heet in Synaptic gnome-disk-utility. Maar het is afhankelijk van bepaalde onderdelen van nautilus.

Een ander idee is om de pakketten gparted, ntfsprogs en mtools via Synaptic te installeren. Gparted kan als ik me niet vergis nog meer dan Schijfgereedschap.

gparted en ntfsprogs staan er al op hoor, hoe mount ik dan. Dat kan immers onder schijfgereedschap wel. Egens anders ook?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/18, 13:32:21 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Tom

  • Lid
Re: Schijfgereedschap
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/18, 13:29:44 »
gnome disk utility kun je gerust installeren het sleurt geen nautilus mee (gnome progje) gebruik die ook in mijn xubuntu.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline yJi

  • Lid
Re: Schijfgereedschap
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/18, 13:36:59 »
gnome disk utility kun je gerust installeren het sleurt geen nautilus mee (gnome progje) gebruik die ook in mijn xubuntu.

Dank je wel hoor met deze tip, maar hoe zet ik opgelost voor het onderwerp?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Schijfgereedschap
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/18, 16:26:50 »
Precies. En Ubuntu in de titel als het over Ubuntu gaat, Kubuntu als het over Kubuntu gaat en Lubuntu als het over Lubuntu gaat. Dan ook nog even erbij vermelden welke window manager/werkomgeving je daarbovenop gebruikt en dan is het allemaal duidelijk =D
[/grapjesmodus]

Re: Schijfgereedschap
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/18, 16:38:41 »
Ik bedoel dit serieus Vistaus. Omdat Ubuntu en Xubuntu toch niet op elkaar lijken.

Zo op zijn tijd een grapje kan nooit kwaad, toch? ;)

Offline gb38

  • Lid
Re: [Opgelost]Schijfgereedschap Xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/09, 19:46:51 »
installeren van schijfbeheer kan zo:
sudo apt-get install gnome-disk-utility

het programma kun je vanaf de commandline opstarten:
let op: het heet dan niet gnome-disk-utility,
maar palimpsest

palimpsest is een grafische schil voor udisks

zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Palimpsest_Disk_Utility
en man udisks

(lsb_release -a -> Ubuntu 11.04 natty)