Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Belgian EID - java  (gelezen 3961 keer)

Offline johande

  • Lid
Belgian EID - java
« Gepost op: 2012/03/26, 09:33:41 »
Ik ben na een tijdje zoeken erachter gekomen dat mijn EID niet werkt op sommige sites met de standaard Java die met ubuntu wordt geinstalleerd, maar wel met de (oude) JRE versie. -> OpenJDK eraf en JRE erop -> Problemen van de baan

http://sites.google.com/site/computertip/java

Oracle (Sun) Java JRE is geschrapt uit de pakketbronnen
In Ubuntu zit Oracle (Sun) Java Runtime Environment (Oracle JRE) niet meer in de normale pakketbronnen. Zelfs niet eens meer in de Partnerbron!

Voornaamste reden: er is een goed open-bron-alternatief. OpenJDK met de bijbehorende IcedTea plugin, is voor de meeste Ubuntugebruikers een volwaardige vervanger.

OpenJDK en de IcedTea plugin zitten in de standaardinstallatie van Ubuntu, dus daar hoeft u verder niets voor te doen. De meeste mensen hebben JRE dus niet nodig!

Maar....

Re: Belgian EID - java
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/26, 11:43:22 »
Was is nu je vraag? Als dit om de inhoud van Pjotrs site te bediscussiëren is kun je beter met hem contact opnemen  :)

Offline johande

  • Lid
Re: Belgian EID - java
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/26, 11:45:01 »
Was is nu je vraag? Als dit om de inhoud van Pjotrs site te bediscussiëren is kun je beter met hem contact opnemen  :)
Dit is geen vraag, meer een oplossing voor iemand die het nodig moest hebben. Ik wil ook niet Pjotrs site bediscussieren, die heeft me goed geholpen... Niet OK zo?

Re: Belgian EID - java
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/26, 11:49:16 »
Was is nu je vraag? Als dit om de inhoud van Pjotrs site te bediscussiëren is kun je beter met hem contact opnemen  :)
Dit is geen vraag, meer een oplossing voor iemand die het nodig moest hebben. Ik wil ook niet Pjotrs site bediscussieren, die heeft me goed geholpen... Niet OK zo?

Nee hoor, een tip geven is prima. Maar die kun je beter in tips & trucs plaatsen (onder het forumdeel documentatie) :)

Offline johande

  • Lid
Re: Belgian EID - java
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/26, 11:52:09 »
Aha OK... Mss kan een mod dit verplaatsen?