Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beste Instant Messaging?  (gelezen 1984 keer)

Beste Instant Messaging?
« Gepost op: 2010/12/29, 13:34:07 »
Dames en heren, ik ben benieuwd wat jullie de beste IM-protocol vinden.
Daarmee bedoel ik niet Empathy, Kopete of Pidgin, maar MSN, ICQ en Skype e.d.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/29, 13:56:14 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Beste Instant Messaging?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/29, 13:36:18 »
Ik gebruik eigelijk alleen maar MSN van de IM-protocollen, omdat bijna iedereen die ik ken dat heeft.
Maar ik vind MSN echt niet het beste protocol. Maar dat komt meer omdat MS nog wel eens wat aan wil passen waardoor 3rd party software niet meer werkt (en laat Linux daar nu net afhankelijk van zijn).

Re: Beste Instant Messaging?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/29, 13:55:22 »
Dat is ook precies wat ik vind. Ik wil mijn vrienden nu ook deels over laten stappen op andere IM-protocollen, er zullen er namelijk veel mee komen, maar ik vraag me af welke wijs is om te kiezen.

Maar ook in Windows zelf is MSN niet aan te raden. Nu de nieuwe Live Messenger heeft allerlei rotzooi ingebouwd en je kan de oude niet meer gebruiken. Ik heb alleen maar klachten erover gehoord, maar het is vooral wel dat je er een beetje aan moet wennen. Maar dan als nog. Mijn vriendin is zelfs overgestapt op aMSN omdat ze Live Messenger zo *** vond.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Beste Instant Messaging?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/29, 14:00:13 »
Ja, WLM 2011 is een baggerclient. 2010 gaat nog net, maar 2011 is niet meer mee te werken.

Ik zou je vriendin eerder laten overstappen op Trillian i.p.v. aMSN, tenzij je liever voor het open source-karakter gaat; maar aMSN is imho wel heel lelijk en niet prettig om mee te werken, zelfs niet op Windows. Trillian is een schitterende client :)

Als je ander protocol wil, waarom niet Jabber? Is een open source protocol en wordt sowieso door Kopete, Pidgin en Trillian ondersteund :)

Re: Beste Instant Messaging?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/29, 14:02:16 »
Omdat ik Trillian niet kon en ik weet dat aMSN best op de oude MSN messenger lijkt ;)

Maar ik zal eens gaan kijken naar Jabber ;)
Meer mensen die hier mee willen praten?:P
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Beste Instant Messaging?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/29, 14:04:31 »
Ik vind Gtalk errug fijn! Chatten vanuit Gmail :-) Ik heb een testje gedaan met iemand, hoeveel vertraging er zat tussen verzenden en ontvangen. Bij MSN is dat soms wel 2 seconden, bij Gtalk nooit meer dan een halve.

Offline siegi

  • Lid
Re: Beste Instant Messaging?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/29, 14:05:12 »
Jabber wordt ook gebruikt door facebook en google chat. Ik heb deze dus ook gewoon toegevoegd aan kopete.

Voor de rest gebruik ik meestal msn weeral in kopete.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Beste Instant Messaging?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/29, 14:09:23 »
Ik vind skype-protocol het beste, helaas dat deze niet open is.

De reden:
Skype ondersteunt audio en video (zelfs voor groepsgesprekken) - (implementatie van Skype functioneert niet altijd even goed op Linux, maar dat heeft niets met het protocol te maken)
Je kunt spelfouten achteraf in de chat nog even aanpassen
Meekijken (niet besturen) op het bureaublad van de ander wordt ondersteunt (maar is wel trager dan Nomachine/X2Go - wel vergelijkbaar met VNC)

Mijn favoriete protocol is Jabber:

De reden:
Gewoon zonder flauwekul chatten met een open protocol
Volgens mij is er ook audio/video support, maar dat weet ik niet zeker (werkt niet goed hier icm met google althans)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Beste Instant Messaging?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/29, 14:15:09 »
Ik vind skype-protocol het beste, helaas dat deze niet open is.

De reden:
Skype ondersteunt audio en video (zelfs voor groepsgesprekken) - (implementatie van Skype functioneert niet altijd even goed op Linux, maar dat heeft niets met het protocol te maken)
Je kunt spelfouten achteraf in de chat nog even aanpassen
Meekijken (niet besturen) op het bureaublad van de ander wordt ondersteunt (maar is wel trager dan Nomachine/X2Go - wel vergelijkbaar met VNC)
Dat vind ik ook zo goed van skype, dat video/audio zo goed word ondersteund. Ik heb een paar maanden terug nog even meegekeken op z'n mac, en ik heb nog nooit last gehad van video/audio problemen, in tegenstelling tot MSN.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit