Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 14.10 en Microsoft Office 2013  (gelezen 1358 keer)

Ubuntu 14.10 en Microsoft Office 2013
« Gepost op: 2015/01/10, 23:54:02 »
Hallo,

Ik heb een video op YouTube gezet hoe ik Microsoft Office 2013 kan gebruiken onder Ubuntu. Wel zonder Wine - deze manier maakt gebruik van RemoteApp (RDP) en virtualisatie: https://www.youtube.com/watch?v=cRoS2iJNGj8 Echter is het ook mogelijk om via RDP met een Remote Desktop server te verbinden die via RemoteApp applicaties aanbiedt (en daarmee de noodzaak van een virtuele machine omzeilt).
« Laatst bewerkt op: 2015/01/11, 00:13:02 door Resilldoux »

Re: Ubuntu 14.10 en Microsoft Office 2013
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/11, 00:06:13 »
Wow !! Dit ga ik zeker uitproberen ; hopelijk gaat het bij mij even vlot als op die video .... thx om het te delen .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Ubuntu 14.10 en Microsoft Office 2013
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/11, 09:31:03 »
office 2003? die heeft een compability-pack nodig om überhaupt docx-bestanden te kunnen openen.
bovendien kun je daarmee niet zoeken in de menu's met ubuntu's HUD, dus ik begrijp niet echt waarom je 2003 wilt gebruiken als ubuntu zelf met een veel uitgebreider pakket komt? (libreoffice!)

Re: Ubuntu 14.10 en Microsoft Office 2013
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/11, 11:19:45 »
@Niekn nog niet wakker ??  =D

2003 ??

@Resilldoux

Toppie uitgedokterd, alhoewel het voor de meeste mensen te moeilijk zal zijn om het op hun pc draaiend te krijgen....

Ben zelf ook met RDP bezig geweest vanuit Ubuntu naar mijn werk, maar dat is niet mogelijk, ik moet net zo een workaround maken als jij bedacht hebt.

« Laatst bewerkt op: 2015/01/11, 11:31:12 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu 14.10 en Microsoft Office 2013
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/11, 15:03:46 »
Nadeel: je zal voor de (virtuele) Windows 8 computer een (betaalde) licentie moeten activeren, regelmatig updates moeten aanbrengen en eigenlijk is ook up-to-date anti-virus software nodig.

Dan is het omgekeerde is ook mogelijk, Windows 8 (met Office) en gelijktijdig de Ubuntu dual-boot partities (rawdisk) gebruiken met VirtualBox (normaal, headless met rdp of seamless windows). Integratie van beide (ext4 en ntfs) bestandssystemen is mogelijk via shared folders en/of samba (zo kan Windows 8 ook de ext4 opslag gebruiken  ^-^).
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Ubuntu 14.10 en Microsoft Office 2013
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/11, 15:33:11 »
en eigenlijk is ook up-to-date anti-virus software nodig.

Gek, want elke keer als we het hebben over Windows 8 ben *jij* de enige die zegt dat Windows 8 al goed beveiligd is en je dus helemaal geen extra beveiligingssoftware nodig hebt... ik snap je niet meer.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu 14.10 en Microsoft Office 2013
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/11, 16:08:14 »
en eigenlijk is ook up-to-date anti-virus software nodig.

Gek, want elke keer als we het hebben over Windows 8 ben *jij* de enige die zegt dat Windows 8 al goed beveiligd is en je dus helemaal geen extra beveiligingssoftware nodig hebt... ik snap je niet meer.
Kan me niet voorstellen dat ik dat zo heb gezegd.
Wel installeert Windows 8 zelf (eigen) anti-virus software en is “het virus-probleem” daarom een minder sprekend “verkoopargument” geworden voor Ubuntu (tov XP).

Je kan inderdaad overwegen voor de oplossing in dit topic (een virtueel Windows 8 systeem voor Office) aanvullende anti-virussoftware achterwege te laten. Geen idee hoe goed de eigen anti-virus van Windows 8 is en of die altijd voldoende is.
Klik links bovenin op Documentatie