Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Feisty traaaaaaaag  (gelezen 2652 keer)

Offline ivo

  • Lid
Feisty traaaaaaaag
« Gepost op: 2007/05/06, 19:03:16 »
Hallo Ubuntuers,

3 dagen geleden geupgrade naar Feisty. Op zich ben ik er wel tevreden over alleen een ding irriteert me mateloos. Er schijnt iets te gebeuren waardoor er zoveel harddisk activiteit ontstaat waardoor het systeem niet meer vooruit te branden is. Het lijkt erop alsof Firefox dit veroorzaakt. Wanneer ik deze nl met een kill -9 om zeep help verdwijnt het probleem onmiddellijk.
Anderzijds, het probleem ontstaat niet onmiddellijk wanneer ik Ff start.

Herkent iemand dit en zoja, wat is er eventueel aan te doen? Ik merk wel dat er een heleboel nieuwe (overbodige?) daemons draaien vergeleken met Edgy, moet ik daar de schuldige zoeken?

Benieuwd naar jullie reactie(s)!
Groeten, Ivo.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Guus

  • Gast
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/06, 19:08:16 »
Probeer Opera eens :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/06, 19:10:34 »
Een verse installatie lijkt mij dan handiger.
Wat je eventueel ook nog zou kunnen proberen is de instellingen van firefox backuppen, verwijderen en daarna firefox opnieuw installeren.
Je instellingen zijn te vinden in ~/.mozilla/firefox

Offline Ruben

  • Lid
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/06, 19:36:39 »
probeer, als je geen verse installatie wil, epiphany eens! Werkt stukken sneller bij mij, loopt nooit vast en vreet veel minder geheugen :)

Offline Pivni Pes

  • Lid
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/06, 21:47:31 »
Ik ben ook bezig geweest met een upgrade, maar dat was 3x kloten.
Als ik jou was zou ik gewoon een verse installatie doen.

Die verse installatie gaat beste wel vlot en lekker soepel.

Offline jw

  • Lid
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/07, 10:13:01 »
Ik vindt feisty ook traag op de laptop. Firefox loopt als trage stroop, meerdere vensters is helemaal ellende.
Ephipany, mijn favoriete browser op (overgeklokte!) desktop, kan ik niet op laptop kiezen trouwens, vreemd. Zal eens kijken of opera erop kan.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/07, 10:15:47 »
Citaat van: jw
Ik vindt feisty ook traag op de laptop. Firefox loopt als trage stroop, meerdere vensters is helemaal ellende.
Ephipany, mijn favoriete browser op (overgeklokte!) desktop, kan ik niet op laptop kiezen trouwens, vreemd. Zal eens kijken of opera erop kan.
opera kan zeker. er is een deb. voor op de downloadsite van opera.
opera heeft wel de naam snel te zijn! :)

Offline jw

  • Lid
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/07, 10:24:02 »
OK bedankt leoquant, zal de netwerkkabel eens ompluggen en gaan kijken. Ik wou al bijna xcfe desktop erop zetten, maar ubuntu bevalt me erg goed. Overigens gaf hij in terminal aan: Unable to lock the administration directory, are you root? Terwijl ik Sudo heb gedaan. Ik blijf terminal toch eigenlijk ingewikkeld vinden. Tja dat heb je als je 8 jaar lang vergiftigd bent met windooos.

Gisteren trouwens mijn moeder blij gemaakt,  een andere PC gegeven: 400Mhz/90mB Compaq met Xubuntu, moeders ook aan de Linux! (ze had een antieke 66Mhz Apple)
Nu nog op zoek naar een ADSL provider voor 10Eu, helaas kan 12move niet waar zij woont.

Offline jw

  • Lid
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/07, 14:14:28 »
Ephifany staat nu ook op de laptop, kon ik nu wel downloaden in feisty, opera stond er niet bij.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/07, 14:46:25 »
Citaat van: jw
Ephifany staat nu ook op de laptop, kon ik nu wel downloaden in feisty, opera stond er niet bij.
waar stond opera niet bij? opera kun je van de opera site downloaden: deb.pakket voor ubuntu.

Feisty traaaaaaaag
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/07, 14:49:52 »

Offline ivo

  • Lid
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/07, 21:31:17 »
Ik heb op aanraden van een van jullie epiphany geinstalleerd. Dat zag er in eerste instanttie goed uit, maar toch kreeg ik nog last van traagheid door extreem veel disk-io. Ik heb nu een clean installatie uitgevoerd en dat ziet er prima uit. Kennelijk is upgraden toch niet je van het.

Gegroet en veel plezier!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline woteb

  • Lid
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #12 Gepost op: 2007/05/07, 22:04:46 »
Ik had dit soort geintjes laatst ook. Toen ik in een terminal 'top' draaide zag ik tot mijn verbazing dat er geen Swap partitie was. Nu blijkt dat in de fstab van Feisty ongeveer het volgende staat:

# /dev/hda3
UUID=353a37f4-0b17-422a-a630-4b82e3f984cb none            swap    sw              0       0

Dat heb ik veranderd in:

/dev/hda3 none            swap    sw              0       0

En voilá.... de swappartitie was er weer.

Zo heb ik de indruk dat met de originele fstab kennelijk de swappartitie af en toe onzichtbaar is, en daardoor raakt het geheugen helemaal dol. Waarom dit in Feisty is gedaan is mij een raadsel, maar probeer eens je fstab te veranderen zoals ik dat heb gedaan (zoals bij de oudere Ubuntu versies het geval was), misschien dat dit ook bij jullie helpt.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #13 Gepost op: 2007/05/07, 22:06:14 »
De UUID's zijn alleen maar lastig, zeker als je meerdere Linuxsoorten op je schijf installeert. Ook ik heb ze daarom verwijderd uit de fstab. UUID = slecht idee.

Offline woteb

  • Lid
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #14 Gepost op: 2007/05/07, 23:33:35 »
Dan rijst de vraag: Waarom staan die onzinnige UUID's er dan in als het problemen oplevert?
Ik heb ze dus ook verwijderd en problemen zijn opgelost.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Ramana

  • Lid
Feisty traaaaaaaag
« Reactie #15 Gepost op: 2007/05/08, 21:16:34 »
Interessant! Op mijn PC loopt alles vlot, maar mijn zoon klaagt over traagheid van FF op zijn labtop.
Ook maar eens fstab controleren......