Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update Firefox  (gelezen 1727 keer)

Offline jvuz

  • Lid
Update Firefox
« Gepost op: 2007/06/22, 12:13:52 »
Ik heb gemerkt dat bij firefox 1.5, de optie 'check for updates' grijs is, ik kan dus niet checken voor updates. Hoe kan ik dit wel doen?

Jvuz

Offline siegi

  • Lid
Update Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/22, 12:22:07 »
Niet,
Je haalt updates uit de repo's daar zorgt update manager voor, Maar je krijgt alleen security updates dus je zal nooit overgaan naar 2.0.  Maar ubuntu zorgt er wel voor dat alle lekken gedicht worden in die 1.5.
Aangezien je firefox 1.5 heb redeneer ik dat je ook ubuntu 6.06 dapper drake hebt.  Deze heeft 3 jaar security updates dus kan je nog wel even voort.
Ubuntu brengt elke 6 maand een nieuwe versie uit daarin zitten ook normaal gezien de meest recente versies van de programma's.   Ondertussen zijn er dus al twee versies uitgekomen edgy 6.10 en feisty 7.04 .
In oktober komt gusty 7.10 uit.

Ubuntu doet bewust geen grote updates meer nadat een versie is uitgekomen.
Er bestaan manieren om handmatig naar 2.0 te gaan maar die raad ik af.
Met de zoekfunctie van het forum vind je er verschillende topics over.  
Wat is er trouwens mis met 1.5?

Pensacola

  • Gast
Update Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/22, 12:26:21 »
Firefox 1.x wordt toch maar tot september ofzoiets ondersteund door mozilla dacht ik

Offline siegi

  • Lid
Update Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/22, 12:31:12 »
@pensacola dat betekent niet dat ubuntu het niet verder kan ondersteunen.  Het is tenslotte open source voor iets.
Debian sarge wat tot april nog de recentste versie van debian was had maar firefox 1.0 deze werd ook ondersteund door het debian security team.

Offline jvuz

  • Lid
Update Firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/22, 12:47:56 »
Bedankt. Dus is het beter dat ik upgrade naar Feisty? Moet ik daarvoor het systeem terug opnieuw installeren of bestaat daar een andere methode voor?

Offline siegi

  • Lid
Update Firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/22, 13:01:33 »
Opnieuw installeren is misschien het beste aangezien je naar het schijnt eerst van dapper naar edgy moet gaan en dan naar feisty dan zou je nogal veel moeten downloaden.

Alt-f2 gksu "update-manager -c"  normaal moet je dan te zien krijgen dat er een nieuwe versie is.

Offline jvuz

  • Lid
Update Firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/22, 13:10:03 »
Dan zal ik het maar downloaden en installeren. Bedankt voor de snelle info.

Offline merijn

  • Lid
Update Firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/25, 18:28:00 »
Hoi,ik heb hier wel een oplossing voor.
Je kan hem gewoon toevoegen in de sources.list
Dan krijg je zelfs keurig netjes de nieuwste update van je firefox.

zet dit in je sources.list.

deb http://getswiftfox.com/builds/debian unstable non-free

Daar staat een soortgelijke firefox.
Alleen dit noemen ze swiftfox en is een stuk sneller.
Deze werkt en oogt ook hetzelfde als firefox.
echter hij is wel iet anders onder de moterkap als het ware,deze brouwser is speciaal geopitimaliseerd voor je processor.
Want hij is voor verschillende architecturen appart gecompileerd zodat er verschillende paketten voor bestaan,processor afhankelijk dus.

Ook kan je je thunderbird mogelijk updaten naar de nieuwste versie mocht je die als mailclient gebruiken.
Mogelijk zit ook in deze repository de update naar wel de echte firefox mocht je die liever hebben dan de door mij geadviseerde swiftfox.

ga dan eerst naar deze site.
Daar staat weer een heel verhaal over deze repository en je gpgkey die je moet invoeren.

http://ubuntu.iuculano.it


Zet alvorens dit in je sources.list

deb http://ubuntu.iuculano.it feisty thunderbird
deb-src http://ubuntu.iuculano.it feisty thunderbird

Misschien als je firefox wil hebben dan,moet je dan i.p.v thunderbird hier firefox achterzetten.
Maar ik geloof dat firefox inmiddels zelf al is bijgewerkt met een officiele ubuntu-update,via de reguliere updates.

Hopelijk heb ik u,en vele andere mensen op dit forum weer een heel stuk op weg geholpen.


Groetjes,

Merijn

Offline patrick

  • Lid
Update Firefox
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/26, 07:42:55 »
Dus als ik het goed heb begrepen zal er nooit een nieuwere versie van een programma komen voor een bestaande versie van Ubuntu, zoals vb van thunderbird 1.5 naar thunderburd 2. Waarom is het niet mogelijk dat er naar een nieuwere versie kan gegaan worden langs synaptic. Nu moet er dus eerst een nieuwe versie van Ubuntu geinstalleerd worden voor een nieuwe versie van Firefox of Thunderbird te verkrijgen. Dit is toch niet zo logisch.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline merijn

  • Lid
Update Firefox
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/29, 15:23:58 »
Beste Patrom

Het is wel mogelijk,om te updaten naar een nieuwe versie van firefox en thunderbird,ook voor een bestaande versie van Ubuntu en de daarop volgende versies.
Ik weet alleen niet welke versie van Ubuntu je gebruikt op dit moment.
Maar ik neem aan dat je als je een nieuwe versie van firefox en van thunderbird wil,dat je dan wel eerst even in je sources.list bestand even een extra repository hiervoor moet toevoegen.
Dan kan je deze programma´s gewoon via Synaptic installeren.
Maar ja standaard via de normale source.list duurt het soms wel eens erg lang voordat er een nieuwere versie van een bepaald programma zelf via Ubuntu wordt aangeboden via de update,terwijl dit programma al een langere tijd bestaat.

Groetjes,

Merijn

Offline merijn

  • Lid
Update Firefox
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/29, 15:29:42 »
Citaat van: merijn
Beste Patrom

Het is wel mogelijk,om te updaten naar een nieuwe versie van firefox en thunderbird,ook voor een bestaande versie van Ubuntu en de daarop volgende versies.
Ik weet alleen niet welke versie van Ubuntu je gebruikt op dit moment.
Maar ik neem aan dat je als je een nieuwe versie van firefox en van thunderbird wil,dat je dan wel eerst even in je sources.list bestand even een extra repository hiervoor moet toevoegen.
Dan kan je deze programma´s gewoon via Synaptic installeren.
Maar ja standaard via de normale source.list duurt het soms wel eens erg lang voordat er een nieuwere versie van een bepaald programma zelf via Ubuntu wordt aangeboden via de update,terwijl dit programma al een langere tijd bestaat.
Ik neem aan dat dat met het testen ervan te maken heeft,voordat Canonical programma´s vrijgeeft.
Want ze willen een zo stabiel mogelijk systeem houden.
Ubuntu staat niet voor niks op nummer een van de Linuxdistributies,het is ook nog eens gebruikersvriendelijk voor de mensen die net zo als ik nog niet zo veel verstand van Linux hebben.

Groetjes,

Merijn

Offline patrick

  • Lid
Update Firefox
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/30, 10:47:40 »
Welke extra repository moeten er bijgevoegd worden.
Ik werk met Feisty Fawn, Firefox is al redelijk recent maar thunderbird is nog maar versie 1.5 terwijl versie 2 al een tijdje uit is.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Jenske

  • Lid
Update Firefox
« Reactie #12 Gepost op: 2007/07/24, 22:48:57 »
Citaat van: siegi
(...)
Er bestaan manieren om handmatig naar 2.0 te gaan maar die raad ik af.
Met de zoekfunctie van het forum vind je er verschillende topics over.  
Wat is er trouwens mis met 1.5?
... Dat er een aantal extensies zijn die enkel onder FF 2.0 schijnen te werken, zoals Zotero.

Omdat ik expliciet in Dapper wil blijven werken ---zie mijn posts ivm mijn scanner op dit forum--- en daarin FF1.5 "zit", ben ik nu natuurlijk gekl[censuur]t. Ik zal dus FF 2.0 toch manueel moeten installeren in Dapper Drake en vervolgens wacht ik tot er een opvolger is voor Feisty Fawn.

Het moet me van het hart dat die snelle opeenvolging van Ubuntu uitgaven er blijkbaar wel toe leidt dat niemand zich nog bezig houdt met het ondersteunen van de Dapper Drake versie ---die toch Long Term Support zou moeten zijn, nietwaar?--- met als gevolg dat sukkels als ik als zowat als 2 pK-rijders voorttuffen op de autosnelweg der sjeesbakken (die dan wel sneller in de prak liggen, maar goed).

Leidt hieruit nu niet af dat ik Windows beter vind dan Ubuntu, verre van. Maar zelfs Ubuntu is niet perfect gebleken. Ik bedek deze mankementen evenwel met de mantel der liefde.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Update Firefox
« Reactie #13 Gepost op: 2007/07/24, 23:31:07 »
Dapper Drake wordt wel degelijk nog steeds ondersteund, wat denk je dan? Firefox 1.5 wordt weliswaar niet meer door Mozilla veilig gehouden, maar wel door Canonical. Het is open bron software, hè, dus Canonical kan de code van Firefox 1.5 volledig zien en wijzigen.