Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Router tijd pnp server  (gelezen 1146 keer)

Router tijd pnp server
« Gepost op: 2019/06/30, 17:47:31 »
Ineens leest mijn (tweede) router geen tijd meer.  :o
Het lijkt er op dat de pnpserver niet meer bereikt wordt.

Is er toevallig iets geweest van een update op de ziggo modems of zo waardoor de pnp in hun firewall geblocked is of zo?
Ik heb ook nog niet gevonden of ik in de ziggo modem firewall instellingen kan aanpassen. Iemand?

Iemand anders hier toevallig ook ineens last van, dat de tijd niet meer werkt?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline peer

  • Lid
Re: Router tijd pnp server
« Reactie #1 Gepost op: 2019/07/01, 09:55:49 »
ik heb een ziggo connectbox. Daarin kan ik de firewall aan- en uitzetten (staat standaard aan).  wat die precies doet kan ik niet zien.
Daarnaast kan ik wel wat met ip-adressen en poorten doen maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Re: Router tijd pnp server
« Reactie #2 Gepost op: 2019/07/01, 11:35:44 »
Firewall is wel aan te passen in Ziggo Technicolor modem/router TC7200.

Tijd loopt goed.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline aartje

  • Lid
Re: Router tijd pnp server
« Reactie #3 Gepost op: 2019/07/01, 11:53:31 »
Ineens leest mijn (tweede) router geen tijd meer.  :o
Het lijkt er op dat de pnpserver niet meer bereikt wordt.


Kan je niet in die router, door met je browser daarop in te loggen (user admin ?) en  kijken wat je
huidige sntp-server is ? Bij mij (kpn, V10 router) staat een heel rijtje sntp-servers, als de ene wegvalt
zal de volgende wel gebruikt worden. Je kan het bekijken door er een "ping" op los te laten
in een terminalwindow bv. "ping 1.nl.pool.ntp.org " en kijken of je antwoord krijgt.
« Laatst bewerkt op: 2019/07/01, 12:00:47 door aartje »

Re: Router tijd pnp server
« Reactie #4 Gepost op: 2019/07/01, 16:06:08 »
Kan je niet in die router, door met je browser daarop in te loggen (user admin ?) en  kijken wat je
huidige sntp-server is ?

Nee dat kan ik met deze niet (vorige wel). Bij deze kan ik alleen tijdzone kiezen.
Hij draait voorlopig nog goed, dus nog even geen tomato erop. Als dat er op komt zal het wel uitgebreider worden vermoed ik.

ik heb een ziggo connectbox. Daarin kan ik de firewall aan- en uitzetten (staat standaard aan).  wat die precies doet kan ik niet zien.
Daarnaast kan ik wel wat met ip-adressen en poorten doen maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Ja die heb ik ook.
Firewall staat aan. Met deze instelingen.
En onder IPv4 als IPv6 poortfiltering staat niets toegevoegd.

Het vreemde is ook dat ik zelf (in beide routers) niets gewijzigd heb en dat het tot deze storing gewoon altijd gewerkt heeft.

MAAR ... het is opgelost zie ik nu ineens. Ik heb weer een tijd in de router.  ^-^ Ineens, zomaar.
Zal dan wel iets van een tijdserver storing geweest zijn dan.
« Laatst bewerkt op: 2019/07/01, 16:08:49 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore