Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unity in xubuntu gebruiken?? [opgelost]  (gelezen 2272 keer)

Unity in xubuntu gebruiken?? [opgelost]
« Gepost op: 2014/01/16, 21:17:03 »
Het lukt mij niet om op een oude laptop met pentium m processor en 2 gig aan geheugen, ubuntu te installeren (non-PAE) problemen.
Wat wel goed lukt is om xubuntu er op te zetten, echter mijn vrouw is zo gewend aan unity dat ze wil niet anders meer.
nu heb ik via "sudo apt-get install unity" wel unity er op kunnen zetten maar ik weet niet hoe ik unity kan activeren.
 
Is het mogelijk om unity in xubuntu te gebruiken?
« Laatst bewerkt op: 2014/01/17, 14:50:35 door RobertPeter »
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/16, 21:55:55 »
Je kan de Ubuntu-(Unity)desktop installeren via een meta-pakket. Bij het inloggen kies je voor een andere werkomgeving, Ubuntu of Xubuntu.

http://wiki.ubuntu-nl.org/WerkomgevingInstalleren
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/16, 21:57:56 »
oke dank je wel ga ik proberen.
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline aartje

  • Lid
Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/16, 22:31:37 »
Volgens mij gaat dan het hele voordeel verloren  dat je hebt als je Xubuntu
gebruikt met een Unity interface. Op een oude laptop met weinig geheugen
zou ik geen Unity draaien, maar liever Mint (Mate, XFCE of cinnamon) of Xubuntu
met een simpeler desktop-interface dan Unity. Dan zou ze maar even moeten wennen,
lijkt mij....

Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/16, 23:41:26 »
Volgens mij gaat dan het hele voordeel verloren  dat je hebt als je Xubuntu
gebruikt met een Unity interface. Op een oude laptop met weinig geheugen
zou ik geen Unity draaien, maar liever Mint (Mate, XFCE of cinnamon) of Xubuntu
met een simpeler desktop-interface dan Unity. Dan zou ze maar even moeten wennen,
lijkt mij....

Heb je zelf de combi Pentium M+2 GB RAM wel uitgeprobeerd dan? Weet niet of Pentium M voldoende is voor Unity maar 2 GB RAM is zat...

Offline aartje

  • Lid
Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/16, 23:49:06 »
Volgens mij gaat dan het hele voordeel verloren  dat je hebt als je Xubuntu
gebruikt met een Unity interface. Op een oude laptop met weinig geheugen
zou ik geen Unity draaien, maar liever Mint (Mate, XFCE of cinnamon) of Xubuntu
met een simpeler desktop-interface dan Unity. Dan zou ze maar even moeten wennen,
lijkt mij....

Heb je zelf de combi Pentium M+2 GB RAM wel uitgeprobeerd dan? Weet niet of Pentium M voldoende is voor Unity maar 2 GB RAM is zat...
@vistaus. 2GB is genoeg natuurlijk voor Ubuntu met Unity. Maar over de rest van zijn systeem is hij niet duidelijk.
Maar de TS wil Xubuntu optuigen met Unity. Dat lijkt me volledig onlogisch. Dan kan je net zo goed standaard Ubuntu
installeren, daar zit Unity automatisch bij, maar ja, dat lukt hem niet helemaal. Daar zou dan de vraag over
moeten gaan, lijkt mij.
« Laatst bewerkt op: 2014/01/16, 23:57:15 door aartje »

Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #6 Gepost op: 2014/01/16, 23:52:38 »
Volgens mij gaat dan het hele voordeel verloren  dat je hebt als je Xubuntu
gebruikt met een Unity interface. Op een oude laptop met weinig geheugen
zou ik geen Unity draaien, maar liever Mint (Mate, XFCE of cinnamon) of Xubuntu
met een simpeler desktop-interface dan Unity. Dan zou ze maar even moeten wennen,
lijkt mij....

Heb je zelf de combi Pentium M+2 GB RAM wel uitgeprobeerd dan? Weet niet of Pentium M voldoende is voor Unity maar 2 GB RAM is zat...
@vistaus. 2GB is genoeg natuurlijk voor Ubuntu met Unity. Maar over de rest van zijn systeem is hij niet duidelijk.
Maar de TS wil Xubuntu optuigen met Unity. Dat lijkt me volledig onlogisch. Dan kan je net zo goed standaard Ubuntu
installeren, daar zit Unity automatisch bij.


Nee, hij wil Xubuntu installeren en vandaar uit Unity omdat de laptop in kwestie niet van PAE kan booten (wat de standaard Ubuntu wel vereist). Daarna wil ie sudo apt-get remove xubuntu-desktop doen en alleen Unity gebruiken.

Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #7 Gepost op: 2014/01/17, 00:22:41 »
Volgens mij gaat dan het hele voordeel verloren  dat je hebt als je Xubuntu
gebruikt met een Unity interface. Op een oude laptop met weinig geheugen
zou ik geen Unity draaien, maar liever Mint (Mate, XFCE of cinnamon) of Xubuntu
met een simpeler desktop-interface dan Unity. Dan zou ze maar even moeten wennen,
lijkt mij....

Heb je zelf de combi Pentium M+2 GB RAM wel uitgeprobeerd dan? Weet niet of Pentium M voldoende is voor Unity maar 2 GB RAM is zat...
@vistaus. 2GB is genoeg natuurlijk voor Ubuntu met Unity. Maar over de rest van zijn systeem is hij niet duidelijk.
Maar de TS wil Xubuntu optuigen met Unity. Dat lijkt me volledig onlogisch. Dan kan je net zo goed standaard Ubuntu
installeren, daar zit Unity automatisch bij.


Nee, hij wil Xubuntu installeren en vandaar uit Unity omdat de laptop in kwestie niet van PAE kan booten (wat de standaard Ubuntu wel vereist). Daarna wil ie sudo apt-get remove xubuntu-desktop doen en alleen Unity gebruiken.

Ja dat is eigenlijk de bedoeling.
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #8 Gepost op: 2014/01/17, 08:15:13 »
Als je de normale unity desktop wilt gebruiken moet je het pakket ubuntu-desktop installeren, dan krijg je meteen unity en alle andere pakketten.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #9 Gepost op: 2014/01/17, 10:09:04 »
Mijn workaround voor PC's die geen PAE-kernel ondersteunen (standaard vanaf 12.04) is het installeren 11.10, om daarna te upgraden naar 12.04. Maar aangezien 11.10 niet meer ondersteund wordt, zal dit niet (meer) gaan werken.

Het zou dus mooi zijn als deze oplossing werkt. In onderstaande link staat de oplossing (zoals ook genoemd door redmar) beschreven, dus ik heb goede hoop dat het werkt. Het kan eveunteel ook met lubuntu 12.04 ipv xubuntu.
http://askubuntu.com/questions/117744/how-can-i-install-on-a-non-pae-cpu-error-kernel-requires-features-not-present
« Laatst bewerkt op: 2014/01/17, 10:11:03 door markba »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #10 Gepost op: 2014/01/17, 10:14:01 »
Het kan veel makkelijker, want de oude puntversies zijn nog gewoon beschikbaar:
http://old-releases.ubuntu.com/releases/12.04.2/ubuntu-12.04.1-desktop-i386.iso

Totaaloverzicht (naar beneden bladeren, daar staan ze allemaal, ook al is de titel van de pagina: 12.04.2):
http://old-releases.ubuntu.com/releases/12.04.2/

Moet lukken zo, want 12.04.1 had nog geen kernelsprong. :)


Foutje: PAE....
« Laatst bewerkt op: 2014/01/17, 10:17:06 door Pjotr »

Offline bjeli

  • Lid
Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #11 Gepost op: 2014/01/17, 14:09:00 »
Is het mogelijk om de dash te integreren in Ubuntu gnome-klassiek danwel Xubuntu?

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #12 Gepost op: 2014/01/17, 14:24:04 »
Is het mogelijk om de dash te integreren in Ubuntu gnome-klassiek danwel Xubuntu?

Min of meer ja als je 12.04 gebruikt. Je kunt unity-2d installeren in Xubuntu 12.04 en dan (evt. bij opstarttoeppasingen zetten) unity-2d-launcher starten (of unity2d-launcher, weet niet meer of het 1 of 2 streepjes waren) starten. Je zit dan alleen wel met heel die zijbalk erbij.
Als het je meer gaat om een zoekvak voor apps, dan is Synapse of gnome-do misschien wat meer geschikt voor je :)

Re: Unity in xubuntu gebruiken??
« Reactie #13 Gepost op: 2014/01/17, 14:49:45 »
Wat ik heb gedaan is In de terminal:
sudo apt-get install unity
sudo apt-get install ubuntu-desktop

nu kan ik als ik mij afmeld , opnieuw aanmelden met ubuntu 2d en dat is wat ik gedaan heb en dat werkt voor mij.

Allen bedankt voor jullie meedenken.
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline bjeli

  • Lid
Re: Unity in xubuntu gebruiken?? [opgelost]
« Reactie #14 Gepost op: 2014/01/17, 16:25:02 »
Is het mogelijk om de dash te integreren in Ubuntu gnome-klassiek danwel Xubuntu?

Min of meer ja als je 12.04 gebruikt. Je kunt unity-2d installeren in Xubuntu 12.04 en dan (evt. bij opstarttoeppasingen zetten) unity-2d-launcher starten (of unity2d-launcher, weet niet meer of het 1 of 2 streepjes waren) starten. Je zit dan alleen wel met heel die zijbalk erbij.
Als het je meer gaat om een zoekvak voor apps, dan is Synapse of gnome-do misschien wat meer geschikt voor je :)

+1 (en veel meer)

Ik kwam deze tegen: Synaps Indicator. Het ziet er erg MOOI uit. Het gaat met name om snel programma's benaderen. Met voorkeur via toetsenbord.

Daarin tegen zag ik ook dat dit plaatje op Elementary OS was. Wat een plaatje. http://4.bp.blogspot.com/-XZ8cUxi3Th0/Ub8yx9xce6I/AAAAAAAAPjM/q430rMTIaMM/s1600/synapse-indicator.png

Werkt dit trucje ook met Ubuntu 13.10 of Xubuntu 13.10?
12.04 werkt niet lekker met mijn hardware. 13.10 volgens mij wel. Maar Elementary OS vind ik gaaf!

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Re: Unity in xubuntu gebruiken?? [opgelost]
« Reactie #15 Gepost op: 2014/01/17, 20:13:10 »
ElementaryOS is gebaseerd op 12.04

Dat trucje van Unity 2D launcher werkt niet op nieuwer dan 12.04, maar Synapse kun je gewoon installeren t/m 14.04 aan toe.