Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Win4lin en Ubuntu  (gelezen 1073 keer)

rwstout

  • Gast
Win4lin en Ubuntu
« Gepost op: 2006/10/21, 21:30:06 »
Hallo,

ik heb anderhalve maand geleden als Linux-leek Ubuntu ge

budster

  • Gast
Win4lin en Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/21, 21:40:53 »
Je kan edgy downloaden en kijken of het al goed genoeg werkt voor jou. Ik neem aan dat je nu Dapper draait.

Offline woteb

  • Lid
Win4lin en Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/21, 21:44:26 »
VMware...... gratis en doet voor jou dezelfde zaken die Win4Lin ook biedt. Wat je ook kunt doen (niet aan te raden) een kernel gebruiken die wel door Win4Lin wordt ondersteund. 2.6.15-23 (standaard voor de 6.06, niet de 6.06.1) zou met Win4Lin moeten werken. Dan maakt Win4Lin een eigen kernel aan die je vanuit Grub met het opstarten kunt kiezen. Zo heb ik Win4Lin eens werkend gehad met Hoary (5.04).

Maar... als je de Vmware-player installeert en dan vervolgens via http://www.easyvmx.com/ een virtuele machine samenstelt en dan daarop een werkende Windows installeert, dan ben je (gratis) helemaal uit de brand.
Anders even zoeken op dit forum, wan Vmware komt hier regelmatig aan bod.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
Win4lin en Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/21, 21:51:49 »
Citaat van: budster
Je kan edgy downloaden en kijken of het al goed genoeg werkt voor jou. Ik neem aan dat je nu Dapper draait.
Ik neem haast aan dat hij met Windows applicaties werkt die op z'n minst Wine nodig hebben, maar daar kennelijk niet mee uit de voeten kan. Dan kan zelfs Edgy niet helpen, en zou hij de toevlucht moeten nemen tot virtuele zaken als Win4Lin, WMware of Bochs. Er schijnt nog iets te zijn wat gratis is, maar die naam ontschiet mij op dit moment.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

budster

  • Gast
Win4lin en Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/21, 22:04:49 »
Dat zegt hij toch dat hij win4lin wilt gebruiken maar hij meent ook dat dat niet met de huidige kernel schijnt te werken. Wie weet werkt het wel onder edgy

Offline woteb

  • Lid
Win4lin en Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/21, 22:06:06 »
Ach so....... ;)
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

rwstout

  • Gast
Win4lin en Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/21, 22:48:32 »
Allen,

dank voor de snelle reacties. Ik dacht dat Win4Lin het enige alternatief was als Wine niet voldoet. Ik zal VMware gaan proberen. Edgy is de 6.10 versie van Ubuntu als ik het goed begrijp? Als ik VMware niet god an de praat krijg, zal ik die proberen.
Nogmaals dank!

Ren

budster

  • Gast
Win4lin en Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/21, 23:09:37 »
Citaat van: rwstout
Hallo,

ik heb anderhalve maand geleden als Linux-leek Ubuntu ge