Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat netbook versie.  (gelezen 1663 keer)

Offline ubby

  • Lid
Ik probeer de daily build van de Ubuntu netbook versie te testen maar krijg deze niet werkend.
De Live cd wordt niet goed opgestart en als ik de Ubuntu netbook versie probeer te installeren in Virtualbox werkt het ook niet.
Zijn er meerdere mensen die dit niet voor elkaar krijgen? De desktop versie doet het wel gewoon.

Offline Nollie

  • Lid
Problemen met Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat netbook versie.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/30, 20:50:04 »
Zijn er meerdere mensen die dit niet voor elkaar krijgen? De desktop versie doet het wel gewoon.
Klopt, heb het meerdere malen geprobeerd. Maar na het inloggen komt het buroblad gewoon niet. Maar ja... het Unity horizontale menu lijkt me sowieso niets (de launcher wel).
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

steets

  • Gast
Re: Problemen met Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat netbook versie.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/03, 15:48:38 »
Ik had het zelfde probleem en kwam na enige tijd tot het volgende:

De oorzaak is dat de netbook-launcher is vervangen door Unity (https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/netbook-launcher/+bug/600955).

Er is wel een netbook-launcher-efl, maar daar werd ik ook niet vrolijk van. Ik kon echter ook geen unity package vinden.

De oorzaak van het probleem was bij mij dat ik ooit eens het ubuntu-netbook dummy package heb verwijderd (tegen alle advies in), omdat het allemaal packages vereiste die ik niet nodig vond. Daar bleek o.a. een libunity package onder te hangen. Even opnieuw ubuntu-netbook installeren, uitloggen en inloggen, en klaar is uw netbook.

Ik kan nog niet goed met Unity uit de voeten en bepaald stabiel is het ook nog niet, maar wie weet wat ze allemaal nog uit de hoge hoed toveren voor 10-10-10.