Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik ben gevraagd voor een lezing  (gelezen 5146 keer)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Ik ben gevraagd voor een lezing
« Gepost op: 2011/03/02, 21:18:30 »
Hoi allemaal, jullie hebben mij een tijdje niet gezien wegens geen storingen en alles werkt enzo. Maar ook nog dat ik het erg druk had. Zo een heleboel aan de kant geschoven te hebben. Kortom we zijn weer een beetje tot rust gekomen en in wat rustiger vaarwater.

Mijn vraag is...
Ik zou graag een presentatie willen geven via een openoffice project, impres. Ik heb hier wel eens wat gezien.

Het is de bedoeling dat ik een uitleg geef waarom we ubuntu gebruiken. En niet te vergeten, wat het is voor mensen die het niet kennen. De verwachting is dat er max 30 mensen aanwezig zullen zijn. Dit is voor een hcc werkgroep. Niet zomaar een lezing dus.

Ik voel mij vereerd omdat ik nu een goed stukje reklame mag maken op een officiele wijze. De kleine lezingen heb ik al el eens gedaan.

Weet iemand mij te helpen met een soort van presentatie? Dit omdat ik dat wel eens hier heb gezien.
 
Weet iemand hoe ik een 30 tal cd-roms met een origineel hoesje kan verkrijgen. Ik heb ze binnen 3 weken nodig. Conical geeft hier 10 weken voor. Daar heb ik al contact mee gehad.
Natuurlijk hoor ik graag nog wat tips en suggesties. :)
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/02, 21:33:18 »
Stuur eens een bericht naar Thomas de Graaff. Hij heeft regelmatig presentaties over Ubuntu gegeven. Misschien heeft hij nog een presentatie die je als uitgangspunt kunt gebruiken.

Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/02, 21:39:35 »
De presentatie die ik gebruik staat op de wiki. Ik weet niet zeker of dat de laatste versie is, dus ik zal de wiki zo even updaten. Cd's binnen drie weken van Canonical is denk ik lastig, maar wie weet is er iets te regelen via stichting Softwareconsulent.

http://www.softwareconsulent.nl/

edit: De presentatie is hier te vinden:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Documenten

Onder het kopje presentaties.

@ Ton, we moeten nog wat info uitwisselen binnenkort.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/02, 21:41:50 door Thomas de Graaff »

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/02, 22:02:25 »
Tjonge.... de software consulent, daar heb ik niet aan gedacht.
Ik ga daar gelijk even achteraan.

Enne. Die release documenten ga ik ook gelijk even doorspitten, mag ik die gebruiken?
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/02, 22:14:27 »
Hier nog wat linkjes naar presentaties: http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html#Presentaties
« Laatst bewerkt op: 2016/01/29, 19:26:57 door asilnevs »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/03, 10:32:24 »
Ik heb ze binnen 3 weken nodig. Conical geeft hier 10 weken voor.
Ik zou best 1 van je laatste versies van je presentatie nog willen controleren en daar feedback op geven.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/03, 14:19:31 »
Conical kan ook wel sneller hoor als je dat aangeeft bij ze.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/05, 13:28:58 »
Ik heb conical een mail gestuurd maar nog niets terug gehoord. We moeten straks nog even wat zaken aanpassen enzo, die presentaties zien er goed uit. Het is voor mij een hulpmiddel om mijn verhaal te vertellen. Daarbij heb ik ook een paar mooie filmpjes gevonden. Die met die pinguin is mooi geeft een beeld van hoe vrij Ubuntu is.

http://vimeo.com/19642503

Thanks voor alle hulp tot dusver.... Rik die best zenuwachtig aan het worden is....
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/05, 14:43:29 »
Ik ben nog op zoek naar iemand die een presentatie wil geven op de Linux Themadag 2011 21 mei. Een beginnerspresentatie over Ubuntu, wellicht met extra aandacht voor de nieuwe gebruikersinterface van 11.04. Dus, als het geven van een presentatie goed is bevallen, en je het leuk zou vinden om op de Linux Themadag een presentatie te geven, dan hoor ik het graag. :)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/05, 15:44:48 »
Lijkt mij leuk. En idd eerst even kijken hoe mijn eerste keer is bevallen. Ik heb wel ervaring in presentaties geven. En ik heb ook les gegeven dus weet wel wat over communiceren.... :)

Ik kom daar zeker over terug.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/05, 16:46:15 »
Mijn ervaring is dat het geven van presentaties over Ubuntu erg bevredigend is. Mensen zijn meestal heel erg positief over Ubuntu zodra ze begrijpen wat Ubuntu is, en blij dat je er over verteld hebt. En meestal zitten er wel één of twee die hard Ubuntu gebruikers in de zaal die een antwoord hebben op vragen waar je zelf niet direct een antwoord op hebt. Dat is ook erg handig. :) En een tip, als er na jou nog iemand een presentatie geeft, geen vragen beantwoorden na afloop tot je je boeltje hebt opgeruimd en uit de zaal bent. Anders kom je niet op tijd weg. ;)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/15, 20:34:13 »
Dank voor je tips Thomas. En idd. Eerst het boeltje opruimen is een goede geweest.

Verder natuurlijk even melden hoe het is geweest. Alles goed gegaan. Toch flink pittige vragen gekregen moet ik zeggen. Zo ook voor een groep gebruikers die het niets uitmaken hoe het systeem heet en wat voor kleur het heeft. (zoals hun zeggen) Dus ga ik nog een keer terug straks om verder te gaan met een aantal praktische zaken zoals het gebruiken van software die linux mee levert. Open office pakket enz. Dan ook hoe films te bewerken en foto's te bewerken. Ik heb dus weer wat voor te bereiden.

Hoe ik het vond. Erg leuk om te doen. Zeker mensen enthousiast gemaakt. Het is denk ik zo dat er zeker een stuk of 5 het echt willen testen waarvan ik bijna zeker weet dat er toch 2 mensen zin hebben om toch echt verder te gaan met een dualboot om zo eens echt te werken met Ubuntu.

Dus al met al een geslaagde avond. :) En zeker waard om nog een keer te doen. :)
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/15, 23:08:41 »
Goed om te horen dat je presentatie goed is verlopen, en er weer mensen enthousiast zijn geraakt over Ubuntu. :)

En ik hoor het natuurlijk graag als je op de Linux Themadag 21 mei een presentatie wilt houden. ;)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Ik ben gevraagd voor een lezing
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/15, 23:34:09 »
Moeten we dus even afstemmen. Lijkt mij wel leuk om te doen.

Ik moet dit natuurlijk wel regelen met werk omdat ik dan zekerheid moet hebben voor de mogelijkheid van vrij.

Ik ga dan ook dit morgen aanvragen. Het is vroeg genoeg om dit te regelen.

Verder zal ik mijn gegevens via pb even versturen. :)
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505