Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash in Xubuntu op netbook.  (gelezen 705 keer)

Flash in Xubuntu op netbook.
« Gepost op: 2013/01/11, 19:46:51 »
Hallo.

Ik heb vandaag nog eens Xubuntu op mijn netbook geinstalleerd. De Acer Aspire 722. Vorige versies gaven wat problemen. 12.10 werkt volledig out of the box. Alles werkt zeer vlot, echter heb ik problemen met de Flash Player. Ik heb een dualboot met Windows, en in Windows lukt filmpjes in 720p kijken net goed. Met Xubuntu gebeurt dit nogal stroef, en hakkelt het beeld. Is er een instelling die dit optimaliseert?
En dan nog een 2e vraagje, waar stel je in Xubuntu de schermhelderheid in voor op accu en netstroom?

Alvast bedankt!
Een trotse linux-beginner!

Offline jan11000

  • Lid
Re: Flash in Xubuntu op netbook.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/11, 20:29:55 »
Welke videokaart heb je?
Heb je de videokaart driver geinstalleerd?
Hoe heb je flash geinstalleerd?

Re: Flash in Xubuntu op netbook.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/11, 20:37:01 »
Er zit een ATI Mobility Radeon HD6250 in.
Nee, werkte out of the box goed.
Ik gebruik Google Chrome, dus daar zit een Flash Player in, ook in Firefox hapert het, die flashplayer werd automatisch geinstalleerd tijdens de installatie van Xubuntu.
Xubuntu is up to date.
Een trotse linux-beginner!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Flash in Xubuntu op netbook.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/11, 20:48:47 »
Menu > Instellingenbeheerder > Energiebeheer
Of bedoel je dat niet ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Flash in Xubuntu op netbook.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/11, 21:01:02 »
Daar kan je ook dingen instellen, maar als ik met mijn laptop op accu zit, staat de helderheid op 100%, dit kan ik verminderen, maar als ik reboot, staat dit terug op 100%. Is er geen instelling om de helderheid in te stellen voor accu en netstroom?
Een trotse linux-beginner!

Offline jan11000

  • Lid
Re: Flash in Xubuntu op netbook.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/11, 21:03:55 »
https://sites.google.com/site/computertip/direct-doen-xubuntu

1.6
Voor driver van je videokaart.
Je hebt 2 drivers voor je videokaart, de open source en abrieksstuurprogramma, en de fabriek is sneller, misschien ligt hier je probleem.

1.7 voor flash.
En geen andere ook nog installeren, dan werkt flash vaak slechter.


Re: Flash in Xubuntu op netbook.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/11, 22:00:45 »
De open-source driver werkt het beste in gewoon gebruik. Ik heb ook de restricted codecs geinstalleerd, en ik kan kijken in 720p in kader, maar als ik naar full screen ga, begint het te haperen...
Een trotse linux-beginner!

Re: Flash in Xubuntu op netbook.
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/12, 11:09:38 »
De open-source driver werkt het beste in gewoon gebruik. Ik heb ook de restricted codecs geinstalleerd, en ik kan kijken in 720p in kader, maar als ik naar full screen ga, begint het te haperen...

Dat komt doordat de open source-driver nog geen hardwareacceleratie heeft; daar heb je de gesloten driver voor nodig.

Re: Flash in Xubuntu op netbook.
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/12, 11:14:27 »
Ja, maar als ik de gesloten driver neem, dan werkt Cairo Dock niet meer zo goed in OpenGL. Dat probleem heb ik bij de open driver niet. Maar ik zal het nog eens proberen.
Een trotse linux-beginner!

Re: Flash in Xubuntu op netbook.
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/12, 11:15:45 »
Ja, maar als ik de gesloten driver neem, dan werkt Cairo Dock niet meer zo goed in OpenGL. Dat probleem heb ik bij de open driver niet. Maar ik zal het nog eens proberen.

Tja, het is het een of het ander...

Re: Flash in Xubuntu op netbook.
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/12, 16:28:34 »
Met de gesloten driver lukt het net met de ingebouwde flashplayer van Chrome. Op firefox lukt het niet, maar ik gebruik toch enkel Chrome dus dat is opgelost.
Een trotse linux-beginner!