Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Miniem foutje in forum: maximaal aantal tekens bij zoekoperatie  (gelezen 1722 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik zocht zonet in de zoek-functie van dit (overigens fantastische) forum iets op, dat bestond uit vele woorden en letters. Het systeem gaf aan dat de tekst te lang was, maar de melding was iets zoals "maximaal %1r5q karakters lang". Er staat dus geen duidelijk leesbaar getal. Misschien effe corrigeren?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Miniem foutje in forum: maximaal aantal tekens bij zoekoperatie
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/03, 22:19:46 »
Ik heb het geprobeerd met verschillende lange zinnen, maar ik krijg die foutmelding niet.
Kan je de zoektermen hier neerzetten en vertellen of je de normale zoekfunctie of de geavanceerde gebruikte?

Offline Jenske

  • Lid
Re: Miniem foutje in forum: maximaal aantal tekens bij zoekoperatie
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/03, 22:33:58 »
Beetje vervelend, maar ik kan de "fout" niet meer genereren.
Het zat namelijk zo: ik kreeg een gpg-foutmelding, heb heel de tekst gekopieerd en als zoekopdracht geplakt in het zoekveld.

Ondertussen heb ik die fout opgelost via synaptic en krijg ik die dus ook niet meer. Ik heb zelf ook gepoogd een bijzonder lang en ingewikkeld zoekopdracht in te voeren, maar zonder de door mij oorspronkelijk aangemelde fout.

Zoals gezegd is het geen ramp, noch vermindert het mijn voorkeur voor dit forum. Het zal dus wel een eeuwig mysterie blijven, zekers? :rolleyes:
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM


Offline Jenske

  • Lid
Re: Miniem foutje in forum: maximaal aantal tekens bij zoekoperatie
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/04, 00:43:11 »
Hopelijk heb ik hiermee niet de kleine fout ontdekt, de druppel die de emmer doet overlopen in het Ubuntu-forum, die leidt tot het volledige ontslag-wegens-depressie van het forumteam, alle leden, het wissen van jarenlang verzamelde gegevens en teksten en tot slot de zelfmoord van driekwart van de Ubuntugebruikers in Nederland en België ...
Hopelijk ... :evil:
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Miniem foutje in forum: maximaal aantal tekens bij zoekoperatie
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/04, 13:44:12 »
Hopelijk heb ik hiermee niet de kleine fout ontdekt, de druppel die de emmer doet overlopen in het Ubuntu-forum, die leidt tot het volledige ontslag-wegens-depressie van het forumteam, alle leden, het wissen van jarenlang verzamelde gegevens en teksten en tot slot de zelfmoord van driekwart van de Ubuntugebruikers in Nederland en België ...
Hopelijk ... :evil:
Juist?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Miniem foutje in forum: maximaal aantal tekens bij zoekoperatie
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/08, 13:08:54 »
Dit blijkt een foutje in de vertaling te zijn. Met de taal op Engels krijg je deze melding: "Search string must be less than 100 characters long."
En die melding is vrij duidelijk ;)

Offline Jenske

  • Lid
Re: Miniem foutje in forum: maximaal aantal tekens bij zoekoperatie
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/10, 09:47:17 »
Ahaaaa, dát was het dus.

Alvast bedankt voor het oplossen van dit vraagtekentje in mijn hoofd.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Miniem foutje in forum: maximaal aantal tekens bij zoekoperatie
« Reactie #8 Gepost op: 2012/11/14, 20:20:39 »
Bij deze opgelost :)