Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firestarter of niet ?  (gelezen 340 keer)

Offline kuifje09

  • Lid
Firestarter of niet ?
« Gepost op: 2013/04/24, 22:56:50 »
Sinds lange tijd gebruik ik firestarter. Maar nu op dit systeem na de upgrade naar ubuntu 12.04 heb ik er een probleem mee.
Als ik b.v. FlightGear start met alle toeters en bellen, dan verdwijnen de actieve verbindingen ineens. Je zietze , er kopmen er een paar bij, en dan ineens floep, alles weg.  Geen netwerk verkeer meer? Neen, fiestarter heeft problemen met de huidige kernel module denk ik.

Dus rijst de vraag ==>  Welk programma ga ik nu gebruiken om de active verbindingen te zien in 1 oogopslag.

Firestarter was tot vandaag voor mij het beste programma,   je kan er mee configureren en alles zien. Heel jammer dat dat nu voorbij is.
De meegeleverde Firewall Configurator is maar half werk.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firestarter of niet ?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/24, 22:58:54 »
Firestarter is al geruime tijd dood. Gebruik ufw of gufw.

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Firestarter of niet ?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/24, 23:14:53 »
Dat is het programma want default wordt meegeleverd/geinstaleerd.  Ik vind het een waardeloos programma. Het laat niet eens mijn al reeds gedefinieerde rules zien. Bovendien staat de firewall uit , zegt hij, maar dat is niet waar hij draait wel. Dit programma vindt ik bereslecht. Ook al kan ikzelf misschien niks beters bouwen.  Ik hoop op een vervanger voor firestarter.
Een die de bestaande rules laat zien.  Die je instaat stelt nieuwe rules te maken en te wissen.
En daarnaast de aktieve verbindingen laat zien. Dat is erg nuttig in vele gevallen.

Any other options ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firestarter of niet ?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/24, 23:17:48 »
Vind het zelf goed. Kan veel:
https://help.ubuntu.com/community/Gufw

Verder nooit de behoefte gehad aan iets anders. Dus nooit naar gezocht...

Offline jan11000

  • Lid
Re: Firestarter of niet ?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/25, 05:34:10 »
Met wireshark kun je dacht ik verbindingen zien.

http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=338
Hier vind je info over beveiligen van ubuntu, misschien vind je daar een vervanger voor je firewall gui, maar ik dacht dat die er niet is.