Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen Terminal  (gelezen 2209 keer)

Gast

  • Gast
Geen Terminal
« Gepost op: 2006/03/02, 17:53:52 »
Ik heb sinds gisteren Ubuntu op mijn pc staan en gister werkte alles nog goed. Maar toen ik vandaag de terminal probeerde te openen wilde dat niet. Ik heb alles geprobeerd om het voor elkaar te krijgen, maar het werkt allemal niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Geen Terminal
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/02, 18:20:09 »
Je hebt zeker dapper geinstalleerd?

Gast

  • Gast
Geen Terminal
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/02, 19:10:23 »
Dapper? Nog nooit van gehoord. Misschien met het installeren van andere programmatjes?

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Geen Terminal
« Reactie #3 Gepost op: 2006/03/02, 19:54:19 »
De laatste versie van Ubuntu, die momenteel nog in test-fase zit. de huidige versie is Breezy.

Gast

  • Gast
Geen Terminal
« Reactie #4 Gepost op: 2006/03/02, 19:56:38 »
Ik heb gewoon Breezy erop staan.

lennart

  • Gast
Geen Terminal
« Reactie #5 Gepost op: 2006/03/02, 20:10:51 »
Met alleen deze informatie kunnen we natuurlijk niks, het kan immers van alles zijn. Heb je toevallig iets geinstalleerd of ergens iets veranderd voordat de terminal het niet meer deed?

Gast

  • Gast
Geen Terminal
« Reactie #6 Gepost op: 2006/03/02, 20:14:08 »
Ik denk ook neit dat er voor de rest veel informatie is. En het enige dat ik volgens mij gisteren heb gedaan is de windows drive mounten, XMMS installeren, Firefox 1.5 installeren met Java en Flash en zorgen dat windows standaard boot werd.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Geen Terminal
« Reactie #7 Gepost op: 2006/03/03, 09:13:19 »
Doe eens: alt+f2 (opent een run application), tokkel dan xterm. Opent dit een terminal? Goed.
Volgende stap. In de terminal die je nu hebt, tokkel nu gnome-terminal. Waarschijnlijk krijg je nu fouten. Posten die handel.

Anakha

  • Gast
Geen Terminal
« Reactie #8 Gepost op: 2006/03/03, 19:23:27 »
Ik weet niet wat ik heb gedaan, maar hij doet het weer. Ik ben een beetje met mijn gebruiker aan het kloten geweest en toen deed hij het weer. In ieder geval bedankt allemaal.

Rasheed

  • Gast
Geen Terminal
« Reactie #9 Gepost op: 2006/03/03, 20:05:36 »
Computer wetenschap is geen experimentele wetenschap. Als er iets mis is gegaan met je account en nu is het weer goed, wie zegt dat zoiets in de toekomst weer niet gebeurt? Het lijkt me verstandig om voortaan precies bij te houden wat je doet om een foutieve werking weer in orde te maken. Zo maar wat aanrommelen is niet de beste manier om met een computer om te gaan.

fabioth

  • Gast
Geen Terminal
« Reactie #10 Gepost op: 2006/03/09, 21:38:31 »
Je hebt wel gelijk maar.. ik vind dat je zonder proberen niet ver komt en als je er zelf achter komt waarom niet heb je toch weer wat geleerd..:)